Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin etrex 30x toont geen paarse lijn meer bij routes - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Garmin etrex 30x toont geen paarse lijn meer bij routes

Het is vrijdag dus ik ben even aan het kijken. Ik heb beide GPX bestanden in VSCode (sorry ik ben programmeur) ingeladen en ik zie nu dat het bestand "EnDeVlaggetjes.gpx" helemaal de vlaggetjes niet lijkt te bevatten.
Het lijkt me een afbakening (rechthoek) die om de route heen is uitgelegd.
Als ik de GPX StukkieFietsen.gpx in PocketEarth inlaad dan heb ik vlaggetjes en de lijn tussen de vlaggetjes. Ik ga eens zoeken in de settings van de Garmin.

Ik vermoed dat het aan de routerings parameters ligt in het apparaat. Je laad een GPX met punten in het toestel en je moet vertellen dat je routes wil berekenen tussen deze punten.

Als er daadwerkelijk iets misgaat op het apparaat dan zou dit in de errorlog moeten staan. Ik weet niet uit mijn hoofd hoe dat bij de 30 serie moet, ik heb het wel eens gedaan trouwens. Maar bij de GPSMap 64 doe je dat als volgt:
"While in the trip computer on your device enter up-right-down-left and keep doing that until the diagnostic screen appears."

Doe dit alleen als je een beetje tech savvy bent, want ik weet niet wat je in die menus allemaal kan uitspoken maar je kan er je apparaat dusdanig in de vernieling helpen dat een "Factory Reset" niet meer helpt.
Foutje
Tnx voor het meedenken weer. Ik heb NOGMAALS het apparaat een factory-reset gegeven, maar nog steeds hetzelfde probleem.

De errorlog-modus ga ik eens opzoeken hoe dat werkt op de etrex 30, ik heb gisteren echter voor het eerst gefietst met mijn eerder aangehaalde workaround (route en track beiden tonen), en dat ging ook prima. Kans is dus best groot dat ik denk 'laat maar, het werkt nu goed genoeg dus niet meer aankomen' :oops:
Polariteit schreef:apparaat een factory-reset gegeven
Ik heb geen Etrex, dus ik kan je niet helpen.
Mijn ervaring met een Oregon 700, kan misschien wel wat duidelijkheid verschaffen.
Ik heb in het apparaat een structurele fout zitten. Hinderlijk, sommige dingen kan ik er niet mee. Door Waypoint werd me geadviseert een fabrieksreset te doen, en daarna alles opnieuw in te stellen. Dan zou het probleem over zijn.

Je verwacht na zo'n reset dat alles weg is, en je vanaf Nul moet beginnen.
Maar nee. Tot mijn stomme verbazing was het door mij geïnstalleerde programmaatje waar de fout zat, nog steeds aanwezig. Even zoeken leverde ook alle geïmporteerde en gearchiveerde tracks en waypoint op.
Het enige wat gewijzigd was, was de interface. Die stond weer zoals ik destijds het apparaat uit de doos haalde.
Garmin heeft dus duidelijk een ander idee van een reset als Android of Windows.

Het zou mij dan ook niet verbazen als dat bij de Etrex ook aan de hand is.
Ik vrees dat er grover moet worden ingegrepen dan alleen een fabrieksreset.

Succes.
Leon schreef:
ma 26 apr, 2021 10:42
...
Willem, we wachten met smart op je uitgebreide review!
Ik wacht nog even. Immers, hoe langer het duurt voordat het issue in dit topic wordt opgelost, des te aantrekkelijker de business case wordt voor een investering in een alternatief voor de Etrex 😉
Peter Molog schreef:
ma 03 mei, 2021 14:45
Polariteit schreef:apparaat een factory-reset gegeven
Ik heb geen Etrex, dus ik kan je niet helpen.
Mijn ervaring met een Oregon 700, kan misschien wel wat duidelijkheid verschaffen.
Ik heb in het apparaat een structurele fout zitten. Hinderlijk, sommige dingen kan ik er niet mee. Door Waypoint werd me geadviseert een fabrieksreset te doen, en daarna alles opnieuw in te stellen. Dan zou het probleem over zijn.

Je verwacht na zo'n reset dat alles weg is, en je vanaf Nul moet beginnen.
Maar nee. Tot mijn stomme verbazing was het door mij geïnstalleerde programmaatje waar de fout zat, nog steeds aanwezig. Even zoeken leverde ook alle geïmporteerde en gearchiveerde tracks en waypoint op.
Het enige wat gewijzigd was, was de interface. Die stond weer zoals ik destijds het apparaat uit de doos haalde.
Garmin heeft dus duidelijk een ander idee van een reset als Android of Windows.

Het zou mij dan ook niet verbazen als dat bij de Etrex ook aan de hand is.
Ik vrees dat er grover moet worden ingegrepen dan alleen een fabrieksreset.

Succes.
Aha dat zou dan ook een hoop verklaren, tnx voor de toelichting. Wellicht interessant om hier ook eens naar te kijken 8)
Factory reset

In case you are really lost, or the system show completely unexpected behaviour it is always possible to perform a factory reset. Please do not do this on your trip or without a working PC with Basecamp around.

Make sure the device is turned off
Hold the “menu”button en the joystick
Shortly press the on/off button
Keep holding the menu and joystick until you receive this message.

Afbeelding

Is dit de reset die je hebt uitgevoerd?