Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tent/slaapzak/slaapmat gezocht voor grote lange kerel - Forum Wereldfietser

Tent/slaapzak/slaapmat gezocht voor grote lange kerel

Tot nog toe altijd in hotelletjes overnacht tijdens fietsvakanties, nu willen we gaan kamperen. Ik ben op zoek naar een tent, een slaapzak en een slaapmat voor mijn vrouw en mijzelf, Mijn vrouw is 175 en 60 kilo ik 2 meter en 110 kilo. We zijn mooi weer fietsers. We zoeken, vooral voor mij, een ruime tent, een lange slaapzak en een lange slaapmat met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Wie kan me tips geven?
sjacka schreef:
zo 18 apr, 2021 21:56
Tot nog toe altijd in hotelletjes overnacht tijdens fietsvakanties, nu willen we gaan kamperen. Ik ben op zoek naar een tent, een slaapzak en een slaapmat voor mijn vrouw en mijzelf, Mijn vrouw is 175 en 60 kilo ik 2 meter en 110 kilo. We zijn mooi weer fietsers. We zoeken, vooral voor mij, een ruime tent, een lange slaapzak en een lange slaapmat met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Wie kan me tips geven?
Lange slaapzak: https://www.lowlandoutdoor.nl/
Tot twee meter (OK 198 cm) bij de mummies van 230 cm. Andere merken bieden ook die mogelijkheid maar dan vaak niet "off the shelf".
Neem een binnentent met recht wanden, zodat je niet met je tenen het condens van de buitentent veegt. Zeker als je ook nog op een lekker dikke Exped matje gaat liggen.

Ik heb daarom een Keron 3 en voor solo een Akto. Je kan natuurlijk ook voor een ander merk kiezen, maar het gaat mij even om de modellen.
Ik zelf ben ruim boven de 2 meter, en kan wat tenten betreft melden: ga niet af op wat anderen zeggen over tenten, maar ga ze in real life 'passen'.

Om te kunnen patsen met zulke laag mogelijke gewichten worden tenten gemaakt voor kleine mensen, niet voor grote mensen.. Een vloeroppervlak van 2.40 meter wordt volkomen waardeloos als de tent op 5 centimter hoogte nog maar 2 meter lang is door de schuine hoeken. Helaas willen een hoop fabrikanten ook nog wel eens overdrijven wat betreft het grondoppervlak :roll:

Qua slaapzak: ik heb een lowland Pulsar 2 en een CUmulus Tenela(oid) (custom size). De lowland vind ik vrij smal in vergelijking met zijn lengte, niet altijd even handig als je wat langere ledematen hebt.
Tatteljee maakt slaapzakken op maat.
Je kunt ze krijgen zoals je wilt.
https://tatteljee.nl/nl/slapen/eenpersoons
Let vooral ook op het vulgewicht m.n. als je wat kouwelijk bent. Ik heb minder goede ervaringen met de vulling van Lowland.
Bij Tatteljee ben je misschien iets meer geld kwijt maar hoef je je slaapzak niet extra bij te laten vullen omdat er te weinig dons in zit.
dank voor jullie tips