Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Casual lange broeken - die ook goed fietsen - Forum Wereldfietser

Casual lange broeken - die ook goed fietsen

Al een tijdje merk ik dat vrijwel al mijn lange broeken erg snel slijten in het kruis. Ik fiets er dan ook vaak mee. Zonde van het geld als ik elk jaar nieuwe moet kopen. Daarom ben ik op zoek naar degelijke lange broeken die er "gewoon netjes" uitzien en robuust genoeg zijn om een goede tijd mee te gaan.

Bij Bever is deze in de aanbieding: https://www.bever.nl/p/arc-teryx-a2b-co ... 70040.html
Ze hebben ook broeken van Duer, die vind ik wel vrij prijzig: https://www.bever.nl/blog/outdoor/duer- ... denim.html
Op een ander forum vond ik een serie van Levi's: https://www.levi.com/US/en_US/clothing/ ... /191510034

Hebben jullie tips?
Maier Nil. Prima vorm voor mij; zit lekker op de juiste plaatsen ook voor fietsen en is lekker licht. Ziet er niet buitensporterig uit.
Zelf googelen waar te kopen. De voorrraden in maten en kleuren verschillen nogal per winkel.
twee tips en een mening: - kies als model een bandplooibroek. dat zit net wat 'ronder' rond je billen en vooraan ietsje ingenomen en dat scheelt;
- koop een werkmansbroek van Canadian of zo bij de Welkoop/Boerenbond. Die blijft wel heel.
- Ik denk je dat je bij een merk als Levi's (ooit begonnen als sterke werkmanskleding) een leuk model koopt met hopelijk een beetje functionaliteit, maar de kwaliteit vind ik niet in verhouding staan met de hoge prijs. (Er waren vroeger bepaalde Levi's modellen met een 'red label', die wel slijtvast waren). Broeken van een goed outdoormerk heb ik geen ervaring mee (die zijn er niet in m'n maat of hebben een (te) hoge prijs)
succes! en wil je alsjeblieft later je ervaring hier delen?
Ik ben erg blij met een lichte sneldrogende broek van de Decathlon.
NZO maakt fijne (korte) broeken - Dobies (kort) of de Dusters (lang)
Ik heb de Levi’s commuter jeans.
Die is speciaal voor op de fiets. De snit en broekband is voor in fietspositie. Lus voor een u lock (bikemessenger-style) en reflectie als je de broekspijp oprolt.
Stretch in de jeans maken dit een fijne broek voor op en naast de fiets.
Woow, hier zat ik echt op te wachten.
Ik maak graag een rondje, en met een gewone broek ben ik ook al tegen de pasvorm aan gelopen.

Om dan ineens in een wielertenu op een gewone fiets te kruipen vind ik niet fijn.
Ik ben erg positief over broeken van Revolution Race. Ik heb er een voor voor/najaar en winter en fiets ermee naar mijn werk. Misschien vind je ze niet casual genoeg en te sportief. Ik ben er blij mee.

(ook fijne jacks)
Zie hier mijn bijdrage in een ander topic over afritsbroeken van Fjallraven.
https://forum.wereldfietser.nl/viewtop ... en#p279112
Persoonlijk heb ik niks tegen afritsbroeken.... maar ik heb het ooit gehad, en nooit afgeritst.

En als ik ze aan deed.... mijn kinderen.... papa, kijk eens naar de kalender.
Het is 2005, niet 1975....
mrboot schreef:
vr 09 apr, 2021 11:22
....Daarom ben ik op zoek naar degelijke lange broeken die er "gewoon netjes" uitzien en robuust genoeg zijn om een goede tijd mee te gaan.
....
In mijn eerdere bijdrage verwijs ik naar een post over Fjallraven broeken, maar daarin wordt niets gezegd over de robuustheid.
Ik heb ondertussen drie broeken van Fjallraven. De eerste heb ik gekocht in 2011-2012 en heb daarin veel gefietst. De enige slijtage die ik zie is dat een deel van de stiksels van de achterzakken is verdwenen. De stof zelf heeft geen zichtbare slijtage.

(off-topic: Nadeel van afritsbroeken is dat er op een gegeven moment kleurverschil ontstaat tussen de broek en de losse pijpen. Bij warm weer doe je toch de pijpen uit. Voor mij broek uit 2011-2012 heb ik dat middels een chloor bad opgelost. Tsja, je moet toch wat. De kleur veranderde wel van bruin naar grijs.)
Blackbelt schreef: Persoonlijk heb ik niks tegen afritsbroeken.... maar ik heb het ooit gehad, en nooit afgeritst.

En als ik ze aan deed.... mijn kinderen.... papa, kijk eens naar de kalender.
Het is 2005, niet 1975....
:lol:

Thanks voor de tips! Hier kan ik zeker wat mee. Ik ga wat bestellen en zal jullie op de hoogte houden.

Zo'n 1,5 jaar geleden trouwens een Nudie jeans gekocht, niet speciaal omdat dat een goede broek zou voor fietsen maar wel helemaal blij mee want duurzaam en fair wear en alles. Nou die heeft t niet lang overleefd. Ik beschouw die broek nu maar als een "zitbroek". Verkopers bij de winkel zeiden "spijkerbroeken en fietsen tja dat is een lastige combinatie". Wel heel nice van dat merk dat je hun broeken altijd voor reparatie terug kan brengen - onafhankelijk van door wie en waar en wanneer gekocht.
LHTJoost schreef:
vr 09 apr, 2021 22:34
Ik ben erg positief over broeken van Revolution Race. Ik heb er een voor voor/najaar en winter en fiets ermee naar mijn werk. Misschien vind je ze niet casual genoeg en te sportief. Ik ben er blij mee.

(ook fijne jacks)
Ziet er degelijk uit maar ik vind ze wat te buitensporterig. Beter voor boven de 2000 meter.
Endura Hummvee Zip-off? Ik was afgelopen weekend drie dagen mountainbiken/kamperen in Zuid-Limburg met een paar man en iemand had een Endura broek aan. Waterafstotend, verstevigd zitvlak, afritsbaar en een redelijk casual uiterlijk.
mrboot schreef:
za 10 apr, 2021 17:33
LHTJoost schreef:
vr 09 apr, 2021 22:34
Ik ben erg positief over broeken van Revolution Race. Ik heb er een voor voor/najaar en winter en fiets ermee naar mijn werk. Misschien vind je ze niet casual genoeg en te sportief. Ik ben er blij mee.

(ook fijne jacks)
Ziet er degelijk uit maar ik vind ze wat te buitensporterig. Beter voor boven de 2000 meter.
Kan kloppen...ik ben een fietsende buitensporter. Dit spul fietst prima.
Zelf goede ervaringen met het merk maskovick, deze jeans broeken verkopen ze oa bij de makro. Zijn goedkoop hebben een beetje stretch, fietsen prima en zijn slijtvast.
Ik heb de Levi's 511 Skateboard versie die extra degelijk is uitgevoerd en casual is, en ik heb een Jogger fit jeans van ik meen de H&M die met stretch is uitgevoerd, en van onderen smal is en dus nooit in de ketting kan komen.

Eigenlijk is wel beetje de regel dat hoe meer casual een broek is hoe minder geschikt ie is voor lange afstanden fietsen. Dik / strak katoen is gewoon niet zo geschikt voor sporten. Dan kies ik toch liever een echte sportbroek en een nette broek apart mee en accepteer ik toch gewoon even omkleden in de WC.
LHTJoost schreef:
vr 09 apr, 2021 22:34
Ik ben erg positief over broeken van Revolution Race. Ik heb er een voor voor/najaar en winter en fiets ermee naar mijn werk. Misschien vind je ze niet casual genoeg en te sportief. Ik ben er blij mee.

(ook fijne jacks)
Welk type broek heb je dan precies? Er is zoveel keus...
Bronsky schreef:
ma 03 mei, 2021 19:25
LHTJoost schreef:
vr 09 apr, 2021 22:34
Ik ben erg positief over broeken van Revolution Race. Ik heb er een voor voor/najaar en winter en fiets ermee naar mijn werk. Misschien vind je ze niet casual genoeg en te sportief. Ik ben er blij mee.

(ook fijne jacks)
Welk type broek heb je dan precies? Er is zoveel keus...
Klopt. Ik heb er 2 maar ik weet niet precies welk type. Ik heb een warme waterafstotende voor de winter. Ben ik erg blij mee voor woon-werk. En een luchtigere voor voor/najaar. met een rits voor frisse lucht aan de zijkanten. Op basis van de informatie die bij de kleding staat kan ik wel slapen. Net nog een softshell jack besteld. Ben benieuwd of dat wat is.
Het merk Rapha heeft ook 'multifunctionele' broeken, o.a. jeans met een sneldrogende of beetje vochtafstotende stretch-stof en andere fietsvriendelijke elementen (reflectiestrepen aan de binnenkant voor bij opgerolde pijpen). Staan nu alleen bij de mannen trouwens, zie ik. https://www.rapha.cc/nl/en/mens-product ... d-trousers
Ik had 3 broeken besteld:
- Arc'teryx A2B commuter, na omruilen ivm te klein werd dat een model Phelix. Vrijwel zelfde model alleen andere naam.
- Endura Humvee chino
- Fjallraven High Coast Light

De broeken van Endura en Fjallraven ga ik terugsturen want het model is niet geschikt voor mij, ook niet in een andere maat.

De broek van Arc'teryx houd ik want die zit heerlijk en ziet er stijlvol uit. Fietst goed en toen ik er even mee door een bui fietste merkte ik een hoog afparelend vermogen van de stof. Droogt ook snel. Ik zie verder weinig bijzonderheden aan de stof, en er zitten geen versterkte delen in het kruis (waar het bij vorige broeken mis ging) dus ik ben benieuwd hoe lang die het uithoudt.

De items van Rapha had ik nog niet gezien maar die zien er interessant uit. Wel ook weer prijzig...