Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Iemand (recente) ervaring met tenten van Wechsel - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Iemand (recente) ervaring met tenten van Wechsel

Daantje de fietskampioen schreef:
za 31 jul, 2021 22:18
Ikzelf heb de Wechsel Tempest 4 sinds 1 jaar in bezit. Een hele fijne lichte en ruime tent. Het doek is denk ik wel kwetsbaar, zeker als hij hele dagen in de zon staat, maar het gewicht is daardoor wel geweldig. Helaas is er na 2 weken bij het afbreken van de tent 1 stok gebroken en er was ergens een stikstel los. Van Wechsel een hele nieuwe tent gekregen. Na die kampeertrip heb ik hem nog niet opnieuw gebruikt. Vrij korte ervaring dus.
Op zich goede service maar liever had ik gehoord dat er geen problemen zijn. Stiksel los lijkt echt een probleem van kwaliteitscontrole en hoe kan een stok breken bij het afbreken van een tent? Dat snap ik niet. Bij normaal gebruik gaan de stokken toch niet kapot. Als je onderweg bent wil je vooral geen stokbreuk. Zit er geen reserve stok-deel bij zoals bij Hilleberg?
RealRedHair schreef:
zo 01 aug, 2021 15:29
Daantje de fietskampioen schreef:
za 31 jul, 2021 22:18
Ikzelf heb de Wechsel Tempest 4 sinds 1 jaar in bezit. Een hele fijne lichte en ruime tent. Het doek is denk ik wel kwetsbaar, zeker als hij hele dagen in de zon staat, maar het gewicht is daardoor wel geweldig. Helaas is er na 2 weken bij het afbreken van de tent 1 stok gebroken en er was ergens een stikstel los. Van Wechsel een hele nieuwe tent gekregen. Na die kampeertrip heb ik hem nog niet opnieuw gebruikt. Vrij korte ervaring dus.
Op zich goede service maar liever had ik gehoord dat er geen problemen zijn. Stiksel los lijkt echt een probleem van kwaliteitscontrole en hoe kan een stok breken bij het afbreken van een tent? Dat snap ik niet. Bij normaal gebruik gaan de stokken toch niet kapot. Als je onderweg bent wil je vooral geen stokbreuk. Zit er geen reserve stok-deel bij zoals bij Hilleberg?
Bij mijn tempest 2 zit een reparatiebuisje van +-10cm bijgeleverd.
Er zat inderdaad wel een reparatiebuisje bij de tent. Ik wijt de stokbreuk zelf aan het feit dat ik de tent als basiskamptent gebruikt heb; hij heeft 2 weken in volle zon, regen en wind gestaan. De stokken staan dan lang op spanning, en als je de spanning er dan afhaalt is een breuk mogelijk.
Week 41 (half oktober) is de Tempest 2 weer leverbaar geef producent aan.
DaVinci schreef:
za 31 jul, 2021 20:53
RealRedHair schreef:
za 31 jul, 2021 10:22
Op https://www.globetrotter.de/wechsel-tun ... n-1146820/ kwam ik nog aantal uitvoerige recensies tegen over de Tempest 2. Wilde hem eigenlijk gaan kopen maar overtal uitverkocht; ook in Duitsland.
Hier wordt 6 augustus nieuwe voorraad verwacht https://www.campingwagner.de/product_in ... gJJePD_BwE
Nu staat er 3 september.........
Ik had vorige week op 2 dagen na elkaar een stokbreuk in mijn Tempest 2. Gelukkig had ik 2 reparatiehulsjes bij me. Bij een van de stokbreuken kwam ook de stok door het tentzeil naar buiten. De stokken waren ook volledig in elkaar geschoven dus daar zit het probleem niet.

Toch vind ik 2 keer stokbreuk binnen anderhalf jaar vrij snel. Ik vraag me ook af welk merk stokken ze gebruiken. Ik ga dat maar eens navragen en met de dealer in overleg over een passende oplossing.
Jeroen206 schreef:
vr 17 sep, 2021 13:26
Ik had vorige week op 2 dagen na elkaar een stokbreuk in mijn Tempest 2. ...
Hoe kan dat gebeuren? Bij opstellen/afbreken tent of bij harde storm/wind? Wat waren de omstandigheden? Niet echt een betrouwbare tent zo. Dank voor de toelichting.
Nog even contact met Wechsel in Duitsland gehad. Ze melden het volgende:
Wir haben die Tempest-Serie seit 2019 im Programm und sehr viele davon verkauft. Seit dieser Zeit ist von den drei Modellen, ein einziger Gestängebruch bei uns gemeldet worden, das war letztes Jahr beim Tempest 2. Die gesetzliche Gewährleistungsfrist beträgt zwei Jahre.
Dus niet een bekend groter probleem bij hun lijkt het.