Additionally, paste this code immediately after the opening tag: zeep/afwasmiddel/wasmiddel - Forum Wereldfietser

zeep/afwasmiddel/wasmiddel

Ik begrijp dat het mogelijk is 1 soort zeep mee te nemen voor persoonlijke verzorging+(af)wasmiddel. Dat spreekt me wel aan. Maakt het dan nog uit welke zeep ik neem? Ik gebruik Sanex voor onder de douche. Kan ik daar ook de was en de afwas mee doen?
Gelijk welke babyshampoo, zolang het maar niet geparfumeerd is.
waarom babyshampoo?
Is milder, maar ik zou zeggen dat iedere shampoo mild genoeg is voor de was en de afwas. Alleen (sterk) geparfumeerd is niet fijn. Ik dik de shampoo tegenwoordig in door het meeste water te laten verdampen, uiteindelijk ongeveer 1/3 van het volume. Helemaal vaste shampoo is niet fijn omdat je dan te veel water nodig hebt om er iets mee te kunnen doen.
bedankt.
Ik ga gewoon maar eens testen met Sanex voor de afwas. Als dat werkt komt de rest ook wel goed. en ik denk dat ik mezelf een beetje laat verdampen. Dan kan de fles Sanex gewoon mee.
Op mijn eerste fietsvakanties ging een stuk Sunlightzeep mee. Toen had ik ook nog geen voortassen. Wel een rubber luchtbed, een hangmat, een oude lelijke spiegelreflexcamera, samen met de anderen een riskspel in de bijbehorende grote doos en een plaatstalen gastank. Ik heb geen idee meer hoe ik dat achterop kreeg.
Ik neem een flesje Ecover afwasmiddel mee.
Iets minder milieuvervuilend dan Dreft, geschikt voor de afwas (natuurlijk!), onschadelijk voor kleren (gecheckt bij Ecover) en werkt onder de douche.
Daarnaast neem ik ook nog een klein flesje shampoo mee, behalve als iedere gram telt, zoals op trektocht in de bergen.
Er is al vaker ( ergens in 2015) een draadje over deze vraag geweest.
Misschien staan daar nog interessante dingen tussen?

Met een shampoo bar van bijv happy soaps in een waterdicht hoesje ( https://ikwilmeerreizen.nl/product/reis-zeepbakje/) van kun je in ieder geval haren en lichaam en eventueel je kleren wassen.
Voor afwas een hotelflesje vullen met afwasmiddel.


Gr Anja
Als je maar weinig water tot je beschikking hebt vind ik een shampoobar niet handig. Ook niet omdat je hem inderdaad altijd nog ergens in moet doen en dan werd het bij mij toch nog een kliederboel.
Maar waarom niet gewoon shampoo en afwasmiddel apart?
2 keer de helft is toch ook 1?
Of telt die laatste 10-20 gram zwaarder dan het ongemak van de afwas doen met shampoo of je haar wassen met afwasmiddel.
Johnson&johnson baby shampoo voor haar, afwas en de kleding - gewoon makkelijk alles in 1
En hoe zit het met de zeep van Sea to Summit?

https://www.bever.nl/p/sea-to-summit-li ... olour=5806
Qua gebruik geen idee - maar vind hem veel te duur.
Misschien geen antwoord op je vraag, en ik bedoel het niet zeurderig, maar welk probleem lost het meenemen van one soap for all op? Zelf neem ik op een korte fietsvakantie van één week een klein blokje zeep, een mini flacon shampoo en een mini flacon afwasmiddel mee. Ga ik langer weg, dan meer van hetzelfde. Bij elkaar echt wel compact en licht, super goedkoop en -niet onbelangrijk- geschikt voor de toepassing.
willem.m schreef:
di 16 mar, 2021 07:45
Misschien geen antwoord op je vraag, en ik bedoel het niet zeurderig, maar welk probleem lost het meenemen van one soap for all op?
Bij een kortere reis zullen kleine flesjes met verschillende inhoud wel voldoen.
Ik zie het als mogelijke oplossing bij een lange reis. Kleine en grote flessen zijn een keer leeg en dan moet je iets nieuws kopen. Een wat grotere fles (+/-200ml) is dan wel te krijgen maar een kleine meestal niet. Gooi je dan de rest weg? Ik hoop het niet.
Je vult je flesje bij en laat de rest op de camping staan.
dijken63 schreef:
ma 15 mar, 2021 23:18
Er is al vaker ( ergens in 2015) een draadje over deze vraag geweest.
Misschien staan daar nog interessante dingen tussen?

Met een shampoo bar van bijv happy soaps in een waterdicht hoesje ( https://ikwilmeerreizen.nl/product/reis-zeepbakje/) van kun je in ieder geval haren en lichaam en eventueel je kleren wassen.
Voor afwas een hotelflesje vullen met afwasmiddel.


Gr Anja
Ik gebruik dit zakje nog steeds naar volle tevredenheid met een ordinair blok zeep er in. Mijn pannetje en spork spoel ik even af of ik vraag een druppeltje afwasmiddel. Met vochtig weer hang ik hem aan de buitenkant van mijn fietstas en is ‘s avonds het blok nagenoeg ingedroogd. Het scheelt gewicht en je hebt voldoende,
Het is ook dankzij dit forum dat ik dat zakje tegenkwam.
Maar ook binnen in een toilettas/douchezak droogt het zeepje in het zakje.
Wonderzakje dus.

Anja
Bert van Sprang schreef:
di 16 mar, 2021 20:08
Je vult je flesje bij en laat de rest op de camping staan.
Is een optie maar dan heeft het het alternatief van 1 fles voor alles toch mijn voorkeur.
dijken63 schreef:
di 16 mar, 2021 23:22
Het is ook dankzij dit forum dat ik dat zakje tegenkwam.
Maar ook binnen in een toilettas/douchezak droogt het zeepje in het zakje.
Wonderzakje dus.

Anja
Anders is dit misschien nog wat inderdaad. Thnx
Ik gebruik meestal vloeibare 'kampeerzeep'. Het is mild, neutraal (geen parfum) en voor alles bruikbaar. En weliswaar is het wat duurder, maar het belangrijkste verschil is dat het biologisch afbreekbaar is. En dat is op sommige campings een eis en is ook handig als men zich wat wil wassen op paalkampeerplaatsen.