Op dit moment ondervinden wij problemen met ons beveiligingscertificaat. Het huidige beveiligingscertificaat is verlopen. Als gevolg daarvan krijg je in de meeste browsers een foutmelding dat je verbinding niet privé/veilig is.

Ondanks deze melding zijn er verder geen consequenties voor de veiligheid van jouw PC/laptop/mobiel, ons forum en voor de gegevens die tussen jou en het forum worden uitgewisseld.

Onze provider is, ondanks gemaakte afspraken, vergeten het certificaat te verlengen. Wij hebben ze gevraagd het certificaat z.s.m. te vernieuwen. Excuses voor de overlast.

Pedalcell velgdynamo

Smitty schreef:
ma 15 mar, 2021 13:53
Kwam deze review hier nog niet tegen:
https://www.cyclingabout.com/rim-dynam ... b-dynamos/
inmiddels is het product geupdate.
ik heb de nieuwste versie. uitgekomen in Maart 2021.
Specificaties zijn volgens fabrikant nog een stuk beter geworden. ( ja ook voor de sceptici onder ons )
Ik ga het zien en hou jullie op de hoogte.

Voor de liefhebbers nog een spreadsheet.met wat tabellen met gegevens van de nieuwe versie.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =192508239
Smitty schreef:
ma 15 mar, 2021 13:53
Kwam deze review hier nog niet tegen:
https://www.cyclingabout.com/rim-dynam ... b-dynamos/
Interessant. Moet zeggen dat die velgdynamo's potentie hebben maar qua uitwerking en prijs nog niet overtuigend genoeg zijn voor mij om in dit topic eerder genoemde redenen.

En ik vraag me af of ik nu de enige ben die juist een dynamo wil die gedimensioneerd is op *hogere* snelheid. Ik heb voor normaal gebruik hier in de buurt batterijverlichting maar heb nog een backup Axa banddynamo op mijn Gazelle zitten, want batterijen willen wel eens onverwacht leeg zijn. Het meest vervelende is dat het ding bij 7km/h al ruim genoeg licht geeft en hysterisch gaat gillen boven de 23km/h en dan ook serieus zwaar loopt. Mijn kruissnelheid ligt daar normaal ruim boven.
In het pre-naafdynamo-en- ledkoplamp-tijdperk heb ik jaren woon-werk gefietst met een Nordlicht banddynamo, de uitvoering met het rubber wieltje. https://www.dutchbikebits.com/nordlicht-dynamo
Maar het rubber wieltje was na één winter wel op en ook best prijzig, dus dit vervangen door een aanslagrubber van een veerelement van een motorfiets wat ik in de 1 euro grabbelbak op een motorbeurs tegenkwam, zo eentje: https://www.motorradmeistermilz.de/Ansc ... MW-R26-R27
Met wat moeite paste dit op de Nordlicht dynamo en dit ging jaren mee.
Voordeel was ook dat de dynamo door het grotere wieltje minder toeren maakte, ook geruisloos was en bijna nooit slipte.
ik heb zojuist wat gegevens verzameld over mijn zelbouw usb lader op naafdynamo.

Gemiddeld laadt deze 3watt.
gemeten in fietsrit van 38km in 2uur.
De vermogensmeter kwam uit op 6watt/h
Laadstroom bij 20km/h was 0,7A, voltage was 5.24v (gemeten met usb monitoring device)
Ik had hier een iPhone 7 aangehangen, deze werd geladen van 2% van 68%
Ik heb met PedalCell afgesproken dat ik exclusief dealer word voor NL. Bij succes eventueel ook exclusief verdeler voor de Benelux, met recht op export naar heel Europa.

Dat betekent voor PedalCell dat ze niet meer steeds alle individuele bestellingen vanuit Nederland hoeven te verwerken, omdat ik hier een voorraadje aanleg. De Europese prijs zal incl. importkosten en transport naar verwachting op €375,- uitkomen.

Ik vind het vooral een handig ding voor bikepackers die niet continu met een naafdynamo in hun mtb, racefiets of gravelbike willen rijden. Je zet ‘m er eenvoudig op voor vertrek en haalt ‘m er weer af als je klaar bent met fietskamperen.
Heeft er iemand al ervaring met die fraaie Velogical dynamo?
Interessant voor op een vakantiefiets.
Joris Flemming schreef:
zo 09 mei, 2021 14:02
Heeft er iemand al ervaring met die fraaie Velogical dynamo?
Da's een andere, hier gaat het over de Pedalcell.

Zie search.php?keywords=velogical

Groetjes,

Carl
The comeback van de oude velgdynamo! Daar heb ik nog een speciaal oogje voor op mijn stalen vork.
:lol:
Ik heb de PedalCell aan mijn website toegevoegd: https://saintchristopher.bike/webshop/m ... elgdynamo/

Je kunt 'm al bestellen, want de eerste zending is onderweg!