Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietshandschoenen ja of neen? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietshandschoenen ja of neen?

Ben ik ook wel benieuwd naar.
Als je geen handschoentjes draagt zou ik zeggen, probeer het. Als je ze wel draagt dan weet je al hoe het voelt. Hier is geen goed of fout antwoord op.
willem.m schreef:
do 11 mar, 2021 23:51
JanH schreef:
do 11 mar, 2021 22:14
livino schreef:
wo 24 feb, 2021 21:00
Fietshandschoenen voor een langere, meerdaagse toertocht? Ja of neen?

Wie gebruikt ze en welke voordelen en nadelen ervaar jij?
Ben wel benieuwd wat je vindt van alle reacties en tot welke keuze jij bent gekomen.
+ Waarom überhaupt de vraag is gesteld...

Wonderlijk dat mensen (uitgebreid) antwoord geven zonder de vraag achter de vraag te kennen.
Hallo allen,

eerst en vooral bedankt voor alle reacties en sorry dat ik lang niet heb geantwoord. Ik kom dus niet vaak genoeg op dit forum :oops:

Waarom ik de vraag stelde? Idd omdat ik zelf overweeg er aan te kopen (heb er al twee keer gehad en ben die twee keer kwijtgespeeld) en de info die ik op internet vond, leken me meer verkoopspraatjes. Vandaar dat ik hier ook eens polste naar ervaringen van echte fietsers.

Heb zelf nog geen keuze gemaakt? Ik heb de indruk dat het met zweten nogal meevalt bij mij maar een goede snotvod 8) is altijd welkom. En het dempen van schokken is ook nooit verkeerd.

Denk dat ik ook nog eens ga polsen bij mijn vaste fietsenmaker, want ik heb wel online gezien dat je diverse maten hebt en dat ze best een beetje goed zitten (maar niet te hard spannen). Dus ik wil wat verder kijken dan handschoenen uit Aldi of Decathlon.

En oh ja, het gaat me wel degelijk om die vingerloze handschoenen voor tijdens warmere dagen. Ik heb nog geen lange tochten gemaakt bij vriestemperaturen.

Lieven
handonderdehandschoen.jpg
Ik fiets niet zonder nostalgische gehaakte handschoentjes.
- ietsje extra demping
- zweet even wegvegen
- bescherming bij valpartij

Daarnaast uiteraard in de nationale driekleur. (daar is geen woord Frans bij)
handschoen.JPG
AGU.JPG
livino schreef:
wo 24 feb, 2021 21:00
Fietshandschoenen voor een langere, meerdaagse toertocht? Ja of neen?

Wie gebruikt ze en welke voordelen en nadelen ervaar jij?
Ik heb twee keer tijdens fietsvakanties mijn handen flink opengehaald omdat ik ze niet aan had tijdens het fietsen.
Wat er bij mij beide keren aan ging was de huid op mijn knokkels.

Dus wat mij betreft doe ik ze voortaan altijd aan als ik op de reisfiets stap.

Het ideale handschoentje heeft voor mij stof waarmee ik even snel voorhoofdzweet kan afvegen.
ivokremer schreef:
zo 21 mar, 2021 20:16
...
Het ideale handschoentje heeft voor mij stof waarmee ik even snel voorhoofdzweet kan afvegen.
Dat van mij stof waarmee ik op koude dagen het snot van mijn neus kan vegen :wink:
Ik heb fietshandschoenen van een supermarkt die ook non-food spullen verkoopt . Toevallig even kijken op de site en dit gevonden; vanaf woensdag aanstaande 24 maart zijn onder andere fietshandschoenen tijdelijk verkrijgbaar. Overigens ook een helm en verlichting.
(waar ik verder geen direct of indirect belang bij heb, ik ben geen kruidenier 8) )

https://www.lidl.nl/nl/p/fietsen/fietsh ... nen/p46943
willem.m schreef:
ma 22 mar, 2021 08:04
ivokremer schreef:
zo 21 mar, 2021 20:16
...
Het ideale handschoentje heeft voor mij stof waarmee ik even snel voorhoofdzweet kan afvegen.
Dat van mij stof waarmee ik op koude dagen het snot van mijn neus kan vegen :wink:
Dat is dezelfde stof, net als die waarmee je je bril kunt poetsen. Het is alleen wel zaak daarbij links en rechts uit elkaar te houden. ;)

Carl
Carl schreef:
ma 22 mar, 2021 10:41
willem.m schreef:
ma 22 mar, 2021 08:04
ivokremer schreef:
zo 21 mar, 2021 20:16
...
Het ideale handschoentje heeft voor mij stof waarmee ik even snel voorhoofdzweet kan afvegen.
Dat van mij stof waarmee ik op koude dagen het snot van mijn neus kan vegen :wink:
Dat is dezelfde stof, net als die waarmee je je bril kunt poetsen. Het is alleen wel zaak daarbij links en rechts uit elkaar te houden. ;)

Carl
Bovendien kan men momenteel beter een ander het snot voor de ogen rijden.
https://www.bndestem.nl/bergen-op-zoom/ ... ~ac758977/