Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsreizen op studentenbudget - Forum Wereldfietser

Fietsreizen op studentenbudget

Hoihoi, ik ben Maartje, 22 jaar oud en studerende. Deze zomer wil ik (indien de omstandigheden het toestaan) mijn eerste fietsreis gaan maken. Het dingetje is wel dat alles op studentenbudget moet, ook de uitrusting ;). De fiets heb ik inmiddels binnen, voor 500 euro een vrijwel nieuwe koga miyata randonneur op de kop getikt via Marktplaats. Ook heb ik al een tassenset (gratis gekregen via via). Dus tot nu toe gaat dat wel goed met het lage budget.

Ik ben nu vooral aan het kijken naar een low budget kampeeruitrusting. Heeft iemand tips/aanraders? Van de Decathlon of misschien alieexpress of amazon? Voor een tent heb ik +- 100 euro over, voor een slaapzak 30 euro en voor een matje ook zoiets. Het hoeft allemaal niet het allerlichtst van het lichts te zijn, ik ben ook maar een beginner en indien het fietsreizen echt mijn passie wordt, dan kan ik altijd nog investeren in duurdere (en dus lichtere) spullen :p

Voor een tent had ik dit gezien op amazon, lijkt me opzich wel prima toch? : https://www.amazon.nl/Factory-NatureHik ... SN0SVJZ8N9
Ik zie bij die Amazontent geen plaatje met afmetingen. Dat is niet echt vertrouwenwekkend en dat is Amazon zelf ook al niet. Ali zou ik afraden.
Decathlon is dan al een stuk vertrouwder. Ik zie helaas wel dat de op dit forum bekende ultralighttent daar ineens 199 euro kost ipv 135 vorig jaar.

Waar gaat de vakantie naar toe? Dan kan uitmaken in de keuze.
Vraag eerst eens rond in je omgeving. Misschien heeft iemand nog wel wat liggen wat je aanschaffen scheelt door het aan jou te doneren of uit te lenen?