Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Apparatuur opladen - Forum Wereldfietser

Apparatuur opladen

Beste,

Ik doe graag aan fietsvakanties, zoals jullie allemaal :) . Voor Nederland gebruik ik meestal "Vrienden op de Fiets" of een B&B. Niet omdat ik perse luxe moet hebben maar ik wil ook mijn mobiele telefoon, foto camera, GPS etc opladen. Nu zie ik dat de meesten juist kamperen. Dat wil ik ook best wel doen, maar hoe laden jullie al jullie elektronica op?

Dank

Groeten,
Martin
nu met een zelf gebouwde usb lader op de naafdynamo, op een camping kun je het vragen bij de receptie, of bij een sleurhut, soms kun je gewoon inprikken op een electra aansluiting bij je tent, neem dan eventueel een campingstekker mee, die blauwe stekker met een verloop naar een gewone aansluiting
https://www.allekabels.nl/camping/4549/ ... ekker.html
https://www.conrad.nl/p/pce-9433100-cee ... 0-v-554204
Op een camping zoek ik een caravan vlakbij en loop er met een stekker en apparatuur naartoe.
Die mensen vinden het reuze interessant zo'n 'eenzame' fietser te kunnen helpen.
Vaak hebben caravans tegenwoordig een buitenstekker.
Nog nooit een probleem mee gehad.
Gewoon een powerbank meenemen en die eens per x dagen opladen in een wc-hok, bij de receptie of bij andere mensen op de camping. En preventie helpt ook: niet de hele dag lopen koekeloeren op dat scherm, waardoor je vaker moet opladen, maar juist blij zijn dat je tijdens en na het fietsen kunt genieten van de echte wereld (ja, die bestaat ook). Zo, nu ga ik tv kijken. 🙃
Of je zorgt dat je niet teveel prik nodig hebt, of je zorgt voor genoeg prik. Ik gebruik een naaf-dynamo met omvormer en bufferaccu. Een Waka Waka mee omdat het leuk is.
Op kleine campings leg ik ze vaak in een toiletgebouw ergens aan een lader. Dat doen veel meer fietskampeerders, zo heb ik gemerkt. Een powerbank is handig daarvoor (want minder erg als hij toch verdwenen zou blijken (nooit meegemaakt)). Sinds kort een USB lader zodat ik via de naafdynamo onderweg kan laden, maar hoe dat bevalt moet nog blijken.
solar charger
Telefoon via de Forumslader en verder een powerbank voor de rest (camera/ laptop). Vaak kun je ook bijladen tijdens een kopje koffie ergens of inderdaad vragen aan de receptie. Dus bij een powerbank erop letten dat hij erg snel oplaadt.
Inge1 schreef: ↑
do 28 jan, 2021 07:52
[...]

Dus bij een powerbank erop letten dat hij erg snel oplaadt.
En bij je lader en laadsnoer erop letten dat die daarvoor geen beperking zijn.

:)
En bij je lader en laadsnoer erop letten dat die daarvoor geen beperking zijn.
En hoe weet ik dat? Al vaker meegemaakt dat na een nacht mijn powerbank op de camping aan het stroom te hebben gehad, deze 's-morgens toch nog niet was opgeladen. Ligt het aan het stopcontact, de lader, de laadsnoer of de powerbank of een combinatie ervan? I heb op mijn smartphone een appje geïnstalleerd wat de laadsnelheid meet en ik constateer toch maar weinig verschil tussen de diverse laders en laadsnoeren, het varieert tussen 700 en 1200 mA
Staat vaak bij de opladers aangegeven welke snoer stekker combi je nodig hebt om hem snel te laten opladen - zie bv deze van xtorm: https://www.xtorm.eu/en/power-banks/xto ... b-c-cable/
Als je een goede lader hebt is het gewoon de batterij controller die in de powerbank zit en de laadstroom beperkt om de boel niet uit te laten fikken...
Dank voir al jullie tips :)
Zelf heb ik al een Anker 20.000 powerbank. Maar war hier boven staat is wel waar. Ook bij Anker kost het best veel tijd om te laden.
Normaal gebruik ik die om onderweg mijn gps te laden :)

Maar als ik overstap naar kamperen moet je hopen dat he kunt laden op de camping. In juni ga ik naar Parijs fietsen via B&B's maar ik keek naar campings. Veel campings herben geen eens een website. Hoe weet je dan of er een paal is voor 6 A.?? En hoe lang moet je snoer ongeveer zijn?

Misschien een beetje off topic, omdat de meeste campings in het buitenland geen website hebben , voorbeeld camping Infuso Philippe in Givet.
Hoe weet ik of ze uberhaupt wel plek hebben en of er stroom is?

Groeten
Martin
Met een powerbank van 20.000 mAh zou ik zelf met gemak zonder bijladen van Den Bosch naar Parijs kunnen fietsen. (Of wil je via Karachi gaan?) En zoals gezegd, je kunt altijd wel iemand op de camping (receptie, buren) vragen of je de powerbank bij hen kan opladen. Volgens mij is er dus geen probleem.
willem.m schreef: ↑
do 28 jan, 2021 12:41
Met een powerbank van 20.000 mAh zou ik zelf met gemak zonder bijladen van Den Bosch naar Parijs kunnen fietsen. (Of wil je via Karachi gaan?) En zoals gezegd, je kunt altijd wel iemand op de camping (receptie, buren) vragen of je de powerbank bij hen kan opladen. Volgens mij is er dus geen probleem.
Beste Willem,

Ik heb een mobiele telefoon, GPS, gopro camera en een normale camera.. ja een hoop kabels :wink:

Alles elke dag laden?
Als fietser nog nooit geweigerd op een camping. En opladen lukt altijd wel, of bij de buren, de receptie of het toiletgebouw.
Bert van Sprang schreef: ↑
do 28 jan, 2021 12:54
Als fietser nog nooit geweigerd op een camping. En opladen lukt altijd wel, of bij de buren, de receptie of het toiletgebouw.
Ooh :shock: u reserveerd nooit?
Hoe lang je snoer moet zijn? Van de tent naar het toiletgebouw.
Als ik alleen of met een klein groepje fiets reserveer ik nooit. Ik ben dan ook niet bang om zonodig een km verder in het bos te overnachten.
Bert van Sprang schreef: ↑
do 28 jan, 2021 10:52
I heb op mijn smartphone een appje geïnstalleerd wat de laadsnelheid meet en ik constateer toch maar weinig verschil tussen de diverse laders en laadsnoeren, het varieert tussen 700 en 1200 mA
Ondersteunt de smartphone wel sneller laden dan dat?