Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Apparatuur opladen - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Apparatuur opladen

Die electra-paal staat vaak naast of in de buurt van je tent, dus juist makkelijk om je phone eraan te leggen. Of als ie wat verder staat, is de powerbank nog steeds een stuk safer dan in de sanitairruimte. Die 12 km kabel snap ik dan ook niet.
Flix schreef:
di 22 jun, 2021 00:27
Ik neem aan dat de meesten van jullie ook zo’n ding hebben; dan kun je het spul aan de electra-paal leggen waar je je tentje bij zet:
9F3776D7-5206-4F83-A8C2-71DF4888680A.jpeg
Deze heb ik ook, wel een wat kleinere variant. Tevens een splitter bij me, heb me nog niet verdiept in een USB-hub.
Flix schreef:Die electra-paal staat vaak naast of in de buurt van je tent
Daar zit waarschijnlijk een verschil tussen de E-fietser en de trap-fietser.

Ik (trapfietser) kijk altijd naar een rustige plek, zo ver mogelijk weg van alles en iedereen. Daarna ga ik wel verzinnen wat ik ga doen met het eventueel noodzakelijke opladen van spullen. Er zijn vele dagen dat ik echt niks aan hoef te doen.
Een E-fietser zal vermoedelijk elke dag de E moeten opladen. Dan kan ik me voorstellen dat bij het kiezen van een plaats een E-paal een eerste criterium is.

Bovengenoemde stelling mag je dus niet veralgemeniseren.
Helemaal mee eens. Om zo'n paal tot je beschikking te hebben moet je ook meestal een complete staanplaats met electra huren in plaats van ergens een plek op het veldje te mogen zoeken, als dat al mag van de camping want. Het verschil is meestal ergens tussen de 5 en 10 euro. Duur opladen dus.
Voor Flix is zo'n stekker inderdaad logisch, en als je dan toch je rijwiel met trapondersteuning oplaadt, dan kan die phone er wel bij.

Toch schrijft JanH dat ook hij een campingstekker meeneemt. Voor zover ik weet rijdt hij op een fiets die je niet aan een laadpaal kunt leggen.
Flix schreef:
di 22 jun, 2021 21:13
Die electra-paal staat vaak naast of in de buurt van je tent, dus juist makkelijk om je phone eraan te leggen. Of als ie wat verder staat, is de powerbank nog steeds een stuk safer dan in de sanitairruimte. Die 12 km kabel snap ik dan ook niet.
Dan hebben we waarschijnlijk een ander soort campings getroffen, of je hebt het over plekken die voorzien zijn van stroom. Ik heb namelijk zelden dat die paal 'in de buurt' staat.

Niet dat ik mijn telefoon/powerbank vaak onbeheerd in het sanitairgebouw leg, maar daar ligt hij vaak wel droger dan bij zo'n paal 8)
Leon schreef:
wo 23 jun, 2021 09:46
Helemaal mee eens. Om zo'n paal tot je beschikking te hebben moet je ook meestal een complete staanplaats met electra huren in plaats van ergens een plek op het veldje te mogen zoeken, als dat al mag van de camping want. Het verschil is meestal ergens tussen de 5 en 10 euro. Duur opladen dus.
Het probleem dat je hier schetst is in mijn ervaring non-existent. Er staat altijd wel een paal in de buurt en daar prik je dan 's ochtends vroeg of 's avonds een uurtje je phone of powerbank in met een CEE-verloopstekker. Zo doe ik het al zeker vijftien jaar, zonder probleem. En nee, ik ga dan niet voor die afgenomen elektra (een paar cent) betalen. Moreel vast verwerpelijk, maar ik streep het weg tegen de niet afgenomen scheer-elektra in het toiletgebouw.
+1
Zo doe ik het ook, en het klopt, ik heb geen E-Bike. Ik gebruik de zo verkregen elektra voor opladen mobiel, tablet, powerbank.
En welke kleine uitvoering van die campingverloopstekker heb je in gebruik?
En waar te koop?
Edit: overbodige toevoeging mijnerzijds weggehaald.
DaVinci schreef:
wo 23 jun, 2021 13:02
En welke kleine uitvoering van die campingverloopstekker heb je in gebruik?
En waar te koop?
IMG_0926.JPG
Gekocht op een camping in Pisa.
https://www.reerlighting.com/negozio/pr ... spine-cee/

Zie trouwens ook dit topic: viewtopic.php?f=10&t=28761
https://www.bol.com/nl/nl/p/camping-ste ... 107363447/
deze is lichter volgens de gegevens 0kg :)
Beste,

Ik mijn grote power bank uitgeprobeerd tijdens mijn trip in NL en ook in de heuvels van Zuid Limburg.
https://www.banggood.com/Bakeey-222Wh-6 ... WcEALw_wcB

Velen zullen het misschien kolossaal vinden of te zwaar. Maar hij werkt prima :D Ik neem hem op mijn volgende reizen ook mee
JandeFietser schreef:
za 26 jun, 2021 23:22
https://www.bol.com/nl/nl/p/camping-ste ... 107363447/
deze is lichter volgens de gegevens 0kg :)
Mooi ding! De vraag is alleen wel of je zoveel wilt betalen voor je stroom aangezien het op sommige campings erg duur is.

Ik fiets overdag met de smartphone op vliegtuigstand en als ik dan een uur of 10 fiets dan krijg ik mijn iPhone bijna 100% geladen.
Verder heb ik een grote powerbank bij mij waarmee ik mijn Gopro batterijen kan laden en mijn Garmin sport horloge.
Ik had ook een penlite lader voor de Garmin Etrex, maar dat werkt niet. De oplaadbare batterijen zijn te snel leeg waardoor ik toch steeds maar goede batterijen kocht in de supermarkt.
martinmack schreef:
ma 28 jun, 2021 08:55
Beste,

Ik mijn grote power bank uitgeprobeerd tijdens mijn trip in NL en ook in de heuvels van Zuid Limburg.
https://www.banggood.com/Bakeey-222Wh-6 ... WcEALw_wcB

Velen zullen het misschien kolossaal vinden of te zwaar. Maar hij werkt prima :D Ik neem hem op mijn volgende reizen ook mee
Tjonge, dat ding weegt 2,2 kg en levert 60.000mAh. Ik heb een powerbank die 20.000 mAh levert, 400 gram weegt en een dag of vier lang mijn telefoon, tablet en fototoestel op peil houdt. Waar zit jouw voordeel, gezien het feit dat drie van mijn powerbanks evenveel stroom leveren maar een kilo minder wegen?
peter de rijk schreef:
ma 28 jun, 2021 12:12
Ik heb een powerbank die 20.000 mAh levert, 400 gram weegt en een dag of vier lang mijn telefoon, tablet en fototoestel op peil houdt.
Ik heb twee die de helft leveren, dan gaat laden sneller als je ze allebei tegelijk oplaadt.

Of er eentje ergens laten laden terwijl je in je tentje de andere gebruikt.
martinmack schreef:
ma 28 jun, 2021 08:55
Velen zullen het misschien kolossaal vinden of te zwaar.
Nee hoor, voor een auto-accu is het een mooi licht en compact ding. :lol:
Mooi ding! De vraag is alleen wel of je zoveel wilt betalen voor je stroom aangezien het op sommige campings erg duur is.
Hoezo betalen? Ik hoef niet op te laden? Hij is 60.000 mah
Tjonge, dat ding weegt 2,2 kg en levert 60.000mAh. Ik heb een powerbank die 20.000 mAh levert, 400 gram weegt en een dag of vier lang mijn telefoon, tablet en fototoestel op peil houdt. Waar zit jouw voordeel, gezien het feit dat drie van mijn powerbanks evenveel stroom leveren maar een kilo minder wegen?
Het voordeel zit in de stekker aansluiting. Ik neem 2 fotocamera's mee een gopro en een normale panasonic. Maar juist die panasonic is lastig. De lader kan alleen opgeladen worden met een stekker :wink: (ja je kunt ook 6 accu's meenemen)
Ik heb twee die de helft leveren, dan gaat laden sneller als je ze allebei tegelijk oplaadt.

Of er eentje ergens laten laden terwijl je in je tentje de andere gebruikt.
Vergis e niet, deze heeft ook een snellaad functie :)
martinmack schreef:
ma 28 jun, 2021 08:55
Beste,

Ik mijn grote power bank uitgeprobeerd tijdens mijn trip in NL en ook in de heuvels van Zuid Limburg.
https://www.banggood.com/Bakeey-222Wh-6 ... WcEALw_wcB

Velen zullen het misschien kolossaal vinden of te zwaar. Maar hij werkt prima :D Ik neem hem op mijn volgende reizen ook mee
Kan zeggen wat je wilt, is wel cool. Zelfs wireless laden en met lamp :)
Wouter Duijndam schreef:
ma 28 jun, 2021 11:13
JandeFietser schreef:
za 26 jun, 2021 23:22
https://www.bol.com/nl/nl/p/camping-ste ... 107363447/
deze is lichter volgens de gegevens 0kg :)
Mooi ding! De vraag is alleen wel of je zoveel wilt betalen voor je stroom aangezien het op sommige campings erg duur is.

Ik fiets overdag met de smartphone op vliegtuigstand en als ik dan een uur of 10 fiets dan krijg ik mijn iPhone bijna 100% geladen.
Verder heb ik een grote powerbank bij mij waarmee ik mijn Gopro batterijen kan laden en mijn Garmin sport horloge.
Ik had ook een penlite lader voor de Garmin Etrex, maar dat werkt niet. De oplaadbare batterijen zijn te snel leeg waardoor ik toch steeds maar goede batterijen kocht in de supermarkt.
eh. Dan denk ik misschien niet zo sociaal, ik heb dat ding (nog) niet maar voor een beetje laden zou ik hem gebruiken en er niet over lullen