Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Apparatuur opladen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Apparatuur opladen

Ik ben ooit 1 keer geweigerd op een camping; dat was in N-Spanje, er hing een bordje "solo socios" op het hek. Er was ondanks het noodweer geen overreden aan, ik moest verder.

In Frankrijk nooit een probleem gehad. Ik heb er zelfs overnacht op gesloten campings. Met de fiets kom je (bijna) overal.
@Martin
Probeer lekker zelf uit wat je bevalt.
Kampeer een weekend in Nederland en je weet snel wat je wensen en belemmeringen zijn.
Mij is alles altijd alleen maar meegevallen*.

Een prettige lamp/powerbank is de WakaWaka

*Alles valt mee behalve het hoofdkussen. Daar heb ik nog steeds geen goed oplossing voor kunnen vinden.
Poppink schreef:
do 28 jan, 2021 15:07
@Martin
Probeer lekker zelf uit wat je bevalt.
Kampeer een weekend in Nederland en je weet snel wat je wensen en belemmeringen zijn.
Mij is alles altijd alleen maar meegevallen*.

Een prettige lamp/powerbank is de WakaWaka

*Alles valt mee behalve het hoofdkussen. Daar heb ik nog steeds geen goed oplossing voor kunnen vinden.
Die Waka Waka hadden we ooit ook. Leuke gadget, maar ík werd er niet warm van. Met een dedicated powerbank en goede hoofdlamp ben ik beter af. Wat alleen maar bevestigt wat Poppink al schrijft: ga een keer proefkamperen en bepaal je eigen wensen.
Hallo,

En wil je ook echt al die op te laden apparaten meenemen? Mijn smartphone (die meestal uit staat) en e-reader zonder licht (dus doet het heel lang na volledig opladen), dat is voor mij genoeg apparatuur.

Een camping reserveren in het buitenland heb ik nog nooit gedaan (en pas twee keer als brug'vrouw' moeten praten om alsnog een plekje te krijgen); tijdens drukke weekenden in NL een paar keer gedaan (Pinksteren en zo).

Groet, Petra.
ik begrijp het volkomen je wilt gewoon alles mee, alles aan laten staan, dan heb je gewoon veel stroom nodig. voor het gewicht van slecht 2 liter water kun je ook dit nemen, dan heb je voor 3 weken genoeg power mee :).
https://www.banggood.com/Bakeey-222Wh-6 ... WcEALw_wcB
JandeFietser schreef:
do 28 jan, 2021 18:20
ik begrijp het volkomen je wilt gewoon alles mee, alles aan laten staan, dan heb je gewoon veel stroom nodig. voor het gewicht van slecht 2 liter water kun je ook dit nemen, dan heb je voor 3 weken genoeg power mee :).
https://www.banggood.com/Bakeey-222Wh-6 ... WcEALw_wcB

Hahahaha inderdaad!!! Dat moet wel bij mij :lol: :wink: alleen 60.000mah opladen :shock: dat duurt een week?

Ik heb het wel nodig ik maak veel video's en foto's. Zie hier een video van mijn reis in 2020 :)

[youtube]https://youtu.be/xKcnSzLLEYE[/youtube]

Ik zal ook wel 1 van de weinigen zijn die een statief mee neemt? Waarom? Dan kan ik fotos van me zelf maken met een mooie achtergrond. Ik heb gewoon gemerkt dat mensen nu huiverig zijn om andermans cameras vast te pakken.

Martin
Bert van Sprang schreef:
do 28 jan, 2021 10:52
En bij je lader en laadsnoer erop letten dat die daarvoor geen beperking zijn.
En hoe weet ik dat? Al vaker meegemaakt dat na een nacht mijn powerbank op de camping aan het stroom te hebben gehad, deze 's-morgens toch nog niet was opgeladen. Ligt het aan het stopcontact, de lader, de laadsnoer of de powerbank of een combinatie ervan? I heb op mijn smartphone een appje geïnstalleerd wat de laadsnelheid meet en ik constateer toch maar weinig verschil tussen de diverse laders en laadsnoeren, het varieert tussen 700 en 1200 mA
Welk snoer je gebruikt maakt best wat verschil, in dit topic kan je het zien, klein stukje naar beneden scrollen viewtopic.php?f=21&t=34390&p=356149&hil ... el#p356149
martinmack schreef:
do 28 jan, 2021 13:10
Bert van Sprang schreef:
do 28 jan, 2021 12:54
Als fietser nog nooit geweigerd op een camping. En opladen lukt altijd wel, of bij de buren, de receptie of het toiletgebouw.
Ooh :shock: u reserveerd nooit?
Wij in ieder geval niet. Als we onderweg een mooi kasteeltje of stadje tegenkomen wil ik daar gewoon kunnen kijken zonder de stress dat ik nog X km moet. En andersom, bij mooi weer en wind mee komen we zomaar 40-50 km verder dan ‘gepland’. Daarom dus niks gepland. ;-)
Wat in mijn ervaring goed werkt is bewust zijn van de stroomgebruikers. Een telefoon verbruikt veel stroom dus ga hier spaarzaam mee om, zet het ding in vliegtuigstand of gewoon uit. Een aparte GPS heb je al en dat is mooi want die verbruikt veel minder stroom dan navigeren op je telefoon. Ook heb ik een prioriteitenlijstje met wat stroom moet krijgen:

1. verlichting
2. navigatie
3. telefoon om mee te bellen
4. fotocamera
5. filmcamera
6. telefoon voor internet / social media meuk enz

Als er stroomtekort dreigt gaat spul van dat lijstje van onder naar boven toe uit. De filmcamera gebruik ik ook niet onnodig vaak, niet alleen om stroom te besparen maar ook omdat het snel veel meer werk is om onnodig grote hoeveelheden filmmateriaal te monteren :)

Groeten, Bastiaan
Beste,

Ik heb de Bakeey 222Wh 60000mAh Power Station besteld, dat was een heel goed idee :) Dan hoef ik ook niet steeds naar luxere campings met stroom voorziening en een lang snoer is nu ook niet meer nodig.

Bastiaan klopt, editing kost een hoop tijd. Ik heb mij zelf ook aangeleerd om niet zo veel te filmen want je verwijderd toch een hoop :wink: Dank allen voor de tips :D

Martin
martinmack schreef:
za 30 jan, 2021 18:09

Ik heb de Bakeey 222Wh 60000mAh Power Station besteld, dat was een heel goed idee :) Dan hoef ik ook niet steeds naar luxere campings met stroom voorziening en een lang snoer is nu ook niet meer nodig.
Gelukkig weegt 'ie maar 2.2kilo...

:shock:

Kijk ook uit als je wil vliegen en dat ding mee zou willen nemen...
Nee in het vliegtuig mag ie niet mee.

Je kunt er wel mee bergbeklimmen
87c9909e-4ac9-4aa5-bf91-0440fa86d5b5.jpg

"Forse accu nodig, maar kan met de dynamo weer worden opgeladen" aldus Chriet. Vooruitziende blik had hij, ook op fietsgebied. ;)
martinmack schreef:
za 30 jan, 2021 18:09
Ik heb de Bakeey 222Wh 60000mAh Power Station besteld
Dat is ongeveer de capaciteit die een goedkope e-bike heeft. Het voordeel van een e-bike is dat je die op veel plekken kan opladen, makkelijker dan met dat Power Station.

Ik zie dat je Pendix accu's ook los kan kopen en die hebben een USB-C aansluiting.

Ik vermoed wel dat je daarmee wel soms vragen krijgt maar dat maakt het extra leuk:
Hoe werkt dat? Wel, dit is een nieuw systeem met voor en achteraandrijving en draadloze overdracht.
Voor wie alle zorgen over beschikbaarheid van elektriciteit tijdens een fietsvakantie wil vermijden is dit mobiele aggregaat misschien een geweldig idee:

Screenshot_20210131-123039.png
Dan best ook een nette aanhanger voor achter de e-bike voorzien.

Gelukkig weegt 'ie maar 2.2kilo...

:shock:

Kijk ook uit als je wil vliegen en dat ding mee zou willen nemen...
Tja 3 gevulde flessen wegen samen ook bijna 2 kilo :wink:

Ik blijf in de EU :)

Dat is ongeveer de capaciteit die een goedkope e-bike heeft. Het voordeel van een e-bike is dat je die op veel plekken kan opladen, makkelijker dan met dat Power Station.
Ook hotels of b&b's inplannen dan kun je het station opladen :)
Even wachten...dit was toch een grap hoop ik :| :?
Kwam dit ( https://pedalcell.com/ ) tegen en ben in het diepe gesprongen.
Wordt binnenkort geleverd en ben erg benieuwd. Niet het mooiste denk ik maar volgens opgave wel heel efficient.
Ik ben nieuw hier maar heb me erg geamuseerd met jullie oplaadperikelen. Onze eerste fietsvakantie ooit vorig jaar in Frankrijk gedaan. Met mijn 18 jarige zoon een stuk van de velodyssee gefietst. Twee keer op een camping de powerbank gestolen in 6 dagen. Je komt wel lekker scheldend de dag door kan ik je vertellen. Later kwamen we een man tegen in Rochefort met de beste oplossing. De foto lukt nu niet om te plaatsen maar hij had een zonnepaneel op een aanhanger achter zijn fiets. Ik bedoel zonnepaneel als in zonnepaneel op je dak-size! We hebben er verlangend naar gekeken....🤣🤣🤣🤣