Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aanschaffen tent - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Aanschaffen tent

Ik ben voor laag gewicht (2,7 kg), lage prijs (200 euro) en veel ruimte gegaan. De Robens Tor 3 lig je ruim in met 2 personen en is net niet te zwaar om alleen mee te nemen. Door het afdakje kan de deur open bij regen.

Het materiaal is dun, maar wel prima afgewerkt. Voor niet-heel-extreme tochten een uitstekende tent. Het is een koepeltent en die vind ik stabieler dan een tunnel. Ik leg er een stuk schildersfolie van 1 euro (100 gram) onder ter bescherming.

Afbeelding
De tovenaar schreef:
vr 22 jan, 2021 07:53

Ik vind de kwaliteit van mijn Hexpeak prima. Heb mijn twijfels over het dunnere spul dat ze bij Nigor en Hilleberg gebruiken. Hoe dunner het doek hoe meer het kan doorhangen en flapperen in de wind heb ik de indruk.
Het tentdoek en grondzeil van de WickiUp is inderdaad erg dun. Je denkt echt dat het niet goed kan gaan. Maar voorlopig gaat dat toch al een aantal jaar prima. En van doorhangen of flapperen is echt geen sprake. Ik zie het verband ook niet tussen licht, dun en doorhangen.
Het tentdoek en grondzeil van de WickiUp is inderdaad erg dun. Je denkt echt dat het niet goed kan gaan. Maar voorlopig gaat dat toch al een aantal jaar prima.
Hier idem, al een jaar of 5 met de Wickiup op pad (tijdens vakanties wel te verstaan), met kinderen, en het is allemaal nog in goede staat. Geen enkele twijfel over het buitendoek, het grondzeil wordt naar mijn inschatting als eerste iets minder, maar nog uitstekend bruikbaar (het ligt bij ons altijd direct op de grond, dus zonder 'tentluier').
blokdoorn schreef:
vr 22 jan, 2021 19:11
Het tentdoek en grondzeil van de WickiUp is inderdaad erg dun. Je denkt echt dat het niet goed kan gaan. Maar voorlopig gaat dat toch al een aantal jaar prima.
Hier idem, al een jaar of 5 met de Wickiup op pad (tijdens vakanties wel te verstaan), met kinderen, en het is allemaal nog in goede staat. Geen enkele twijfel over het buitendoek, het grondzeil wordt naar mijn inschatting als eerste iets minder, maar nog uitstekend bruikbaar (het ligt bij ons altijd direct op de grond, dus zonder 'tentluier').
bij mij toch echt met een landbouwzeiltje...en dan niet de dunste.
Je hebt al veel reacties gehad...
Toch nog een toevoeging.
Voor mijn fietstochten gebruik ik een Robins Starlichtl. Redelijk lichtgewicht. Voor 2 personen, 2,5 kilo.
Super degenlijk en sterk. Kan alle weersomstandigheden aan!! Super snel op te zetten. Maar wel klein, je kunt net rechtop zitten.
Ik heb je een pb gestuurd.
'T is al eerder genoemd, maar ik zweer bij de tarp als oplossing voor jouw probleem. Bij slecht weer zet je de tarp op, voor je tent of los, en daar kun je ruimschoots onder zitten, koken, lezen, whatever, en ook nog om je heen kijken. Zelfs je fiets past er nog onder. Je zit niet opgesloten in je kleine tentje. En je hoeft niet een veel grotere nieuwe tent te kopen en met je mee te zeulen. Voor een paar tientjes en een een paar honderd gram extra gewicht ben je de koning te rijk:

Afbeelding
Ik ben al een paar jaar heel tevreden met een DD Hammock tarp van 3m x 3m van ca. €40,-. Weegt 700 gram zonder scheerlijnen en haringen. Maar je hebt tarps in allerlei kwaliteiten, formaten, prijs- en gewichtsklassen. Je kunt een of twee stokken meenemen, maar vastmaken aan een boom of ter plekke een tak zoeken lukt meestal ook prima.