Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Traditioneel combineren met bikepacking - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Traditioneel combineren met bikepacking

127 berichten
LHTJoost schreef:
za 05 dec, 2020 20:02
PeterFokkinga schreef:
za 05 dec, 2020 19:07
...GroundChair...
Wat maakt dat deze je voorkeur heeft?
Ietsje stabieler, ietsje kleiner pakformaat.
Waarom zou je niet combineren? Het gaat toch erom dat je zo prettig mogelijk reist?

Dit is mijn setup:
fiets (2).jpg
Kleine frametas met zware dingen: gereedschap, reserveband, accu + lamp, etc.
Stuurharnas waar mijn tent in hangt. Grote Vaude achtertassen en mijn slaapzak achterop de drager.
Voldoende ruimte voor een solo-trip van 3 weken.

Intussen heb ik een stuurtas, die op het harnas past en een grabbeltasje voor aan stuur/stuurpen. In die tassen gaat het merendeel van dingen die eerder in de rugzak zaten (waardevolle spullen en snacks voor onderweg). De grote rugzak kan dan thuis blijven en vervang ik door een klein exemplaar voor wat boodschappen (brood en fruit).

Voor kortere trips zou ik zelfs genoeg hebben aan kleine tassen achter.
hoezo "zelfs" :D .
Ruud-H schreef:
ma 07 dec, 2020 13:28
Dit is mijn setup:
Tentstokken ook op de achterdrager? Ik zie iets roods ;)

Wat voor harnas heb je en welke stuurtas heb je er bij?
Voor mij geen rugzak. Hooguit een zeer klein opvouwbaar ding dat ik onder mijn bagagenetje kan frommelen. Leeg of gevuld met boodschappen.
Ik ben ook benieuwd naar je harnas en stuurtas.
Fedor schreef:
ma 07 dec, 2020 13:54
Tentstokken ook op de achterdrager? Ik zie iets roods ;)
Nee, dat is een kettingslot... :shock:
De tentstokken zitten gewoon voor bij de tent.

Fedor schreef:
ma 07 dec, 2020 13:54
Wat voor harnas heb je en welke stuurtas heb je er bij?
Het harnas is zelfgemaakt uit dunne PE-plaat en bagagebanden. Dit was mijn voorbeeld:
https://dirtscrolls.com/14963349-how-to ... r-hardness.
Voor een euro of 5 aan materiaal en met een paar uur werk zit het in elkaar.

Deze tas van Acepack heb ik om er voor/boven te binden.
tas.jpg
tas.jpg (11.71 KiB) 3639 keer bekeken
Met een bijgeleverde riem kun je hem ook als schouder of heuptas dragen.
Fedor schreef:
ma 07 dec, 2020 13:54
Wat voor harnas heb je en welke stuurtas heb je er bij?
LHTJoost schreef:
ma 07 dec, 2020 14:01
Ik ben ook benieuwd naar je harnas en stuurtas.
Aangezien iedereen erg benieuwd is naar mijn harnas stuur ik een foto er achter aan:
harnas.jpg
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden :)

Ik heb er zo'n 2000 km mee gereden. Variërend van glad asfalt tot spoorbed (en nog wat erger). Het heeft geen krimp gegeven.
Heeft iemand ervaring met een thule tourrack met bikepacking. Ik heb geen nokken aan de achterzijde op mijn mtb voor een drager te bevestigen. Ik ben ook aan het kijken voor een setup voor mijn offroade bike vakantie 2021.
Micky schreef:
di 08 dec, 2020 14:16
Heeft iemand ervaring met een thule tourrack met bikepacking. Ik heb geen nokken aan de achterzijde op mijn mtb voor een drager te bevestigen. Ik ben ook aan het kijken voor een setup voor mijn offroade bike vakantie 2021.
Deze had er één te koop, misschien kan je vragen (PB sturen) om ervaringen:
viewtopic.php?f=11&t=35223&p=374564&hilit=thule#p374564

Hier nog iemand met ervaring (met de voorganger):
viewtopic.php?f=23&t=26905&p=377923&hilit=thule#p377923
Micky schreef:
di 08 dec, 2020 14:16
Heeft iemand ervaring met een thule tourrack met bikepacking. Ik heb geen nokken aan de achterzijde op mijn mtb voor een drager te bevestigen. Ik ben ook aan het kijken voor een setup voor mijn offroade bike vakantie 2021.
Hou er rekening mee dat dit ding maximaal 11,3 kg mag dragen (zie handleiding) en zelf maar liefst 1,1 kg weegt. Ik denk niet dat daarbij rekening is gehouden met heftig off-road gebruik.
Ik ga voor deze setup volgend voorjaar.
Van Vlissingen naar de Noordkaap langs de landsgrenzen met België en Duitsland naar de route van Peter Molog.
BDDDBA53-0323-4511-875C-CE87D9B3C142.jpeg
Bikepacking setup mét voortassen
Fedor schreef:
di 08 dec, 2020 15:46
Micky schreef:
di 08 dec, 2020 14:16
Heeft iemand ervaring met een thule tourrack met bikepacking. Ik heb geen nokken aan de achterzijde op mijn mtb voor een drager te bevestigen. Ik ben ook aan het kijken voor een setup voor mijn offroade bike vakantie 2021.
Deze had er één te koop, misschien kan je vragen (PB sturen) om ervaringen:
viewtopic.php?f=11&t=35223&p=374564&hilit=thule#p374564

Hier nog iemand met ervaring (met de voorganger):
viewtopic.php?f=23&t=26905&p=377923&hilit=thule#p377923
Hehe, ik dus.
Ik heb er geen reis mee gemaakt dus daar kan ik niet veel over zeggen.
Maar ik had het gekocht om met de kinderen te kunnen fietsen en iets mee te nemen aan voorvork. Followme en kinderzitje achteraan en vooraan flink beladen met zwemzak,speelgoed etc ging goed.

Huidige fiets heeft lowriders en dat rijdt toch iets beter als ik eerlijk mag zijn,zwaartepunt ligt hoger. Tassen zijn ook iets kleiner geworden dan die grote Thule panniers dus kan ik ook minder gewicht meenemen.
Achteraan heb ik nooit geprobeerd maar lijkt me weinig verschil met gewonë tubus rekjes.
kristiano schreef:
di 08 dec, 2020 22:15
Achteraan heb ik nooit geprobeerd maar lijkt me weinig verschil met gewonë tubus rekjes.
Ik zou er toch maar geen 25 kilo aan hangen om een onverharde tocht door Spanje te maken. :lol: :lol:
Ik ben aan het kijken voor een setup om
Met mijn mtb route de checkpoint te fietsen in de zomer 2021 https://gravelrides.cc/tour-de-checkpoint/ ik heb nog een thule pack n paddel en 2 ortlieb city tassen. Wil dat combineren met een rol aan het stuur voor de tent. En kleren, slaapzak enz in de ortlieb tassen.
:shock: DAT ziet eruit als een toffe route!
Ik heb weliswaar zo'n voordrager met van die Ortlieb city voortassen maar heb die al een tijd niet meer gebruikt.

Ben heel tevreden met mijn Relevate Designs harness. Zoals je ziet gaat mijn tentje en mijn stoeltje daarin en hangt tevens mijn stuurtasje er voor. Heerlijk. Op de andere foto het harness zonder inhoud. Klik en klaar...
20190524_083810-a.jpg
20190523_213244-a.jpg
jwkeij schreef:
wo 09 dec, 2020 19:15
:shock: DAT ziet eruit als een toffe route!
Yep lijkt me ook een toffe route om te rijden. Met de trein naar groningen en dan lekker naar huis gravellen, alleen nog de setup ivm evt single tracks op de route. Ik heb de auteur van de route om info gemaild. :D
Wordt lastig om in 2021 keuzes te maken :-)
jwkeij schreef:
di 08 dec, 2020 21:02
Ik ga voor deze setup volgend voorjaar.
Weer een nieuwe bagage setup, leuk! Blijft maar veranderen wat er meegaat en hoe ;)
Ja, je moet wat met je hobby.... :roll: Ik val in de categorie van Smitty. Fietsen als testmiddel voor je hobby, niet als doel op zich. :wink:

Liep al nét tegen de limieten van mijn bagageruimte, maar nu heb ik zo'n (voor eigen begrippen) loeigrote en -zware MSR Elixir1 tent. Zo kan er toch net wat meer mee.