Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Traditioneel combineren met bikepacking - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Traditioneel combineren met bikepacking

127 berichten
Micky schreef:
wo 09 dec, 2020 20:56
Yep lijkt me ook een toffe route om te rijden. Met de trein naar groningen en dan lekker naar huis gravellen, alleen nog de setup ivm evt single tracks op de route. Ik heb de auteur van de route om info gemaild. :D
Of heen en terug!
En welke info heb je opgevraagd?
Of de route te rijden is met zijtassen, anders kan ik mijn setup nog aanpassen. Wegens tijdgebrek ivm verlof dagen enz trein naar groningen als corona het toelaat en met de mtb terug naar huis in het zuiden van nederland. 8)
Micky schreef:
di 08 dec, 2020 23:25
Ik ben aan het kijken voor een setup om
Met mijn mtb route de checkpoint te fietsen in de zomer 2021 https://gravelrides.cc/tour-de-checkpoint/ ik heb nog een thule pack n paddel en 2 ortlieb city tassen. Wil dat combineren met een rol aan het stuur voor de tent. En kleren, slaapzak enz in de ortlieb tassen.
Het lukt me niet de routes in Basecamp of Osmand te openen. Wat doe ik verkeerd?
Ik gebruik komoot super handig voor het inladen, bewerken en navigeren van de routes. Je kunt de routes ook makkelijk van komoot overzetten op je fiets navigatie.
Micky schreef:
za 12 dec, 2020 22:18
Ik gebruik komoot super handig voor het inladen, bewerken en navigeren van de routes. Je kunt de routes ook makkelijk van komoot overzetten op je fiets navigatie.
bij Komoot heb ik hetzelfde probleem. Het zit hem in de extensie xml. Die krijg ik in Basecamp en dus ook in Kamoot niet geopend.
Ik heb de extensie xml eraf gehaald; opent dan wel als gpx…op de Appel tenminste
avic schreef:
za 12 dec, 2020 23:07
Ik heb de extensie xml eraf gehaald; opent dan wel als gpx…op de Appel tenminste
jaaa...dat is 'm. Bedankt :D
Judise werkt ook prima met inladen
nog verder off topic; deze komt wel hoog op de to-do-lijst 2021...
Fedor schreef:
ma 30 nov, 2020 19:20
LHTJoost schreef:
ma 30 nov, 2020 19:16
Ik heb een recht stuur. Ik neem aan dat ik met een rol problemen krijg met de rem- en versnellingskabels. Of is dat te ondervangen?
Bikepacking-rollen en harnasses hebben afstandshouders zodat er ruimte overblijft voor je kabels.

Als je echt een standaard roltas (kanozak) aan je stuur wilt binden, komt de boel wel klem te zitten.
Die afstandhouders voor de stuurrol. Is da zoiets als een adapter voor de gewone stuurtassen van ortlieb
Ga er van uit dat je de lengte van de kabels moet veranderen. Soms wordt het beter als je ze langer maakt, soms als je ze korter maakt. Belangrijk is dat het stuur goed kan blijven draaien. Een beetje concessies doen en een bocht iets scherper maken kan soms wel.

Hoe die afstandshouders er uit kunnen zie: iemand anders?
Fedor schreef:
ma 30 nov, 2020 19:20
Bikepacking-rollen en harnasses hebben afstandshouders zodat er ruimte overblijft voor je kabels.
...
Je hebt ze ook zonder afstandhouders, zoals mijn fietsmaat. Zelf heb ik er een met afstandhouders. Het ligt er maar helemaal aan hoe je kabels lopen. Die kabels kan je aanpassen, of je past de keuze voor harnas/afstandhouders aan aan je kabels. Dat laatste hebben wij gedaan, en dat werkt prima. Dat is een kwestie van weten wat je wilt en dan gaan shoppen.

Micky schreef:
ma 14 dec, 2020 08:03
Die afstandhouders voor de stuurrol. Is da zoiets als een adapter voor de gewone stuurtassen van ortlieb
Nee. Maar ook hier heb je verschillende uitvoeringen. Kijk maar eens in wat webshops.
willem.m schreef:
ma 14 dec, 2020 08:54
Micky schreef:
ma 14 dec, 2020 08:03
Die afstandhouders voor de stuurrol. Is da zoiets als een adapter voor de gewone stuurtassen van ortlieb
Nee. Maar ook hier heb je verschillende uitvoeringen. Kijk maar eens in wat webshops.
Of in de bouwmarkt :wink:
Buisisolatie werkt ook goed:
Schermafbeelding 2020-12-15 084910.jpg
Schermafbeelding 2020-12-15 084910.jpg (7.53 KiB) 2590 keer bekeken
Tenminste: zolang de afstand tussen stuur en rol beperkt blijft tot 1 à 2 cm.
Thx voor de info, hoe zit het met de afstandhouders vs krassen enof beschadigingen op het stuur. Ik wil de stuurrol gebruiken voor het vervoeren van mijn tent.
Bij bikepacking heb je gewoon kans op krassen. Als je door de blubber hebt gereden is de kans groot dat er zand tussen stuur/frame of tas (of afstandshouder) terecht is gekomen.
Krassen op het stuur... Dat is wel het laatste waar ik me met een flinke bikepackingtrip druk om maak.
Zijtassen zal waarschijnlijk wel gaan. Spanbandje of skistrap extra en gas erop. Het is niet de TNNZ met zoveel mogelijk MTB-routes.
Als je bezorgd bent voor je stuur kun je een stukje isolatieband of duct-tape om je stuur wikkelen.

Bij mijn dropbars krijg ik geen krassen; daar gaat hooguit het stuurlint er aan... :shock:
Ruud-H schreef:
wo 16 dec, 2020 11:32
Als je bezorgd bent voor je stuur kun je een stukje isolatieband of duct-tape om je stuur wikkelen.

Bij mijn dropbars krijg ik geen krassen; daar gaat hooguit het stuurlint er aan... :shock:
Zoiets stond idd in de planning. verkomen is beter dan genezen. :lol:
Ik denk dat dat de volgende combi voor mij wel werkt.

- Achtertassen combineren met 2 voorvork-tassen van ongeveer 4 liter per stuk.

Toch maar niet:
- Een rol aan mijn stuur. Vanwege dezelfde reden dat ik geen stuurtas wil.

Welke waterdichte voorvork-tassen en welke voorvork-rekjes zouden jullie mij aanraden?
Is dit een goede combi?
- Blackburn Fork Carrier
-Apidura Fork Pack 4.5L Expedition