Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke camera - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Welke camera

Poppink schreef:
za 09 jan, 2021 13:10
Ik heb gewikt en gewogen en heb laatst een Sony DSC-HX90V gekocht voor een heel schappelijke prijs.

Hele goede keuze! :)
Vandaag m'n fotospullen compleet gemaakt met een gimbal (zo heet dat geloof ik)
Nu de vogels nog.
DSC_2997.JPG
DSC_2998.JPG
Poppink schreef:
vr 29 jan, 2021 16:34
Vandaag m'n fotospullen compleet gemaakt met een gimbal (zo heet dat geloof ik)
Nu de vogels nog.DSC_2997.JPGDSC_2997.JPG
Volgens mij heet dit een gemotoriseerde statiefkop.
Ik snap het niet helemaal. Wel een gemotoriseerde statiefkop met afstandsbediening maar je moet alsnog zelf scherpstellen en afdrukken dus je zit er pal naast/achter.
Nee nee @Fedor
Met de Image Edge Mobile app zit ik lekker op m'n tuinstoel met een verrekijker in de hand aan de andere kant van een struik.
Screenshot_20210129-212220.png
Poppink schreef:
vr 29 jan, 2021 20:36
Nee nee @Fedor
Met de Image Edge Mobile app zit ik lekker op m'n tuinstoel met een verrekijker in de hand aan de andere kant van een struik.
Dus je neemt naast de camera en verrekijker ook een tuinstoel mee op de fiets?
In Twente wel, de tuinstoel daargelaten.
Niet op fietsvakantie, dan is elk grammetje er een te veel.
Vooral mijn eigen gewicht.

PS
Het is dit weekend tuinvogeltellingweekend!
Dit is het tuinvogeltellingweekendnotitieformulier.
We hebben onze katten voor het raam gezet om de tuinvogels te gaan tellen. 😸

Overigens is het hier, in een jaren '90-wijk in Den Bosch, niet veel soeps met de vogels. Ik zie vooral kauwen, meeuwen en eksters. Af en toe komt er een duif, merel of koolmees voorbij, en het is al heel wat als ik in één week tijd een mus of roodborstje zie.

Succes met tellen!
Poppink schreef:
vr 29 jan, 2021 20:36
Nee nee @Fedor
Met de Image Edge Mobile app zit ik lekker op m'n tuinstoel met een verrekijker in de hand aan de andere kant van een struik.
Aha, ik wist niet dat die kleine toestelletjes dat ook konden. Of kan dat met elke Sony-toestel? [edit]: Nee dus.

Natuurfotografie is ook niet meer wat het geweest is ;)
willem.m schreef:
za 30 jan, 2021 09:47
We hebben onze katten voor het raam gezet om de tuinvogels te gaan tellen. 😸
:)

Hier een grote tuin (nog wel ;)) met grote vijver, en we hebben zelfs eens een ijsvogel gezien bij de vijver.

Verder het standaard werk, maar daarnaast (gedurende het jaar) veel spreeuwen (hebben druiven staan), spechten en vlaamse gaaien. Bij de vijver eenden en reigers.
Een reiger in je tuin. Die hebben al is het voorzichtig aan toch wel lef. Ze komen aan je vijver staan zelfs als er geen vissen in zwemmen. https://www.youtube.com/watch?v=_3_vpwFEBgg.
Welke camera een Sony HDR-HC7 ben ik toch een beetje on topic.
LHTJoost schreef:
zo 15 nov, 2020 23:15
Ik ben vrijwel dagelijks bezig met fotografie, liefst met mijn Nikon full frame camera maar ook met mijn iPhone. Een lange fietsreis maken zonder die camera, vind ik geen fijne gedachte. Toch denk ik dat ik foto's ga maken met mijn iPhone. Enerzijds vanwege het gewicht. Anderzijds vanwege de onrust, die het voorkomen dat de camera gejat wordt, met zich meebrengt. Daar wil ik gewoon niet mee bezig zijn. Mijn iPhone kan ik op mijn lichaam dragen. Dat gaat met een spiegelreflex niet lukken.
Ik heb me bedacht en oriënteer me nu toch op een compactcamera. Misschien deze of vergelijkbaar: Canon G9 X Mark II. Ik denk hiermee een compacte camera te kopen die toch nog meerwaarde heeft tov mijn iPhone. En niet alleen omdat ik mijn iPhone an niet meer uit me vingers laat vallen wanneer ik fietsend fotografeer. Ik verwacht ook meer fotoplezier dan met de iPhone (overigens geen 12 :wink: ).
LHTJoost schreef:
zo 31 jan, 2021 17:36
LHTJoost schreef:
zo 15 nov, 2020 23:15
Ik ben vrijwel dagelijks bezig met fotografie, liefst met mijn Nikon full frame camera maar ook met mijn iPhone. Een lange fietsreis maken zonder die camera, vind ik geen fijne gedachte. Toch denk ik dat ik foto's ga maken met mijn iPhone. Enerzijds vanwege het gewicht. Anderzijds vanwege de onrust, die het voorkomen dat de camera gejat wordt, met zich meebrengt. Daar wil ik gewoon niet mee bezig zijn. Mijn iPhone kan ik op mijn lichaam dragen. Dat gaat met een spiegelreflex niet lukken.
Ik heb me bedacht en oriënteer me nu toch op een compactcamera. Misschien deze of vergelijkbaar: Canon G9 X Mark II. Ik denk hiermee een compacte camera te kopen die toch nog meerwaarde heeft tov mijn iPhone. En niet alleen omdat ik mijn iPhone an niet meer uit me vingers laat vallen wanneer ik fietsend fotografeer. Ik verwacht ook meer fotoplezier dan met de iPhone (overigens geen 12 :wink: ).

tips en bedenkingen zijn welkom.
LHTJoost schreef:
zo 31 jan, 2021 17:50
...
Ik heb me bedacht en oriënteer me nu toch op een compactcamera. Misschien deze of vergelijkbaar: Canon G9 X Mark II. Ik denk hiermee een compacte camera te kopen die toch nog meerwaarde heeft tov mijn iPhone. En niet alleen omdat ik mijn iPhone an niet meer uit me vingers laat vallen wanneer ik fietsend fotografeer. Ik verwacht ook meer fotoplezier dan met de iPhone (overigens geen 12 :wink: ).

tips en bedenkingen zijn welkom.
Valt een camera dan niet uit je handen als je fietsend fotografeert? Als het je alleen daarom gaat, kan je ook een koordje aan je telefoonhoesje bevestigen.

Overigens is het volgens de wet niet toegestaan om je telefoon te gebruiken als je fietst. En ik denk dat ook fotograferen met een fototoestel tijdens het fietsen niet zonder risico is (en belabberde foto's oplevert, maar dat terzijde).
Misschien helpt dit topic.
viewtopic.php?f=21&t=33709
willem.m schreef:
zo 31 jan, 2021 18:35
LHTJoost schreef:
zo 31 jan, 2021 17:50
...
Ik heb me bedacht en oriënteer me nu toch op een compactcamera. Misschien deze of vergelijkbaar: Canon G9 X Mark II. Ik denk hiermee een compacte camera te kopen die toch nog meerwaarde heeft tov mijn iPhone. En niet alleen omdat ik mijn iPhone an niet meer uit me vingers laat vallen wanneer ik fietsend fotografeer. Ik verwacht ook meer fotoplezier dan met de iPhone (overigens geen 12 :wink: ).

tips en bedenkingen zijn welkom.
Valt een camera dan niet uit je handen als je fietsend fotografeert? Als het je alleen daarom gaat, kan je ook een koordje aan je telefoonhoesje bevestigen.

Overigens is het volgens de wet niet toegestaan om je telefoon te gebruiken als je fietst. En ik denk dat ook fotograferen met een fototoestel tijdens het fietsen niet zonder risico is (en belabberde foto's oplevert, maar dat terzijde).
Als ik mijn camera laat vallen kan ik nog wel bellen :D

Dat fotograferen tijdens het fietsen risico's met zich meebrengt, ben ik met je eens maar dat het belabberde plaatjes oplevert dan weer niet.
willem.m schreef:Overigens is het volgens de wet niet toegestaan om je telefoon te gebruiken als je fietst. En ik denk dat ook fotograferen met een fototoestel tijdens het fietsen niet zonder risico is (en belabberde foto's oplevert, maar dat terzijde).
En het mag óók niet.
Leon schreef:
zo 31 jan, 2021 19:32
willem.m schreef:Overigens is het volgens de wet niet toegestaan om je telefoon te gebruiken als je fietst. En ik denk dat ook fotograferen met een fototoestel tijdens het fietsen niet zonder risico is (en belabberde foto's oplevert, maar dat terzijde).
En het mag óók niet.
Doe het lekker toch :twisted:

Maar een inhoudelijke reactie over camera's is ook welkom.
LHTJoost schreef:
zo 31 jan, 2021 19:44
...
Maar een inhoudelijke reactie over camera's is ook welkom.
Ik heb -bewust- geen compactcamera (maar een zgn. systeemcamera), dus ik kan je geen advies geven. Succes met de zoektocht!
Tijdens het fietsen maak ik tbv Mapillary timelapse foto's met mijn GoPro, die op een stuurhouder is gemonteerd. Bediening dmv voicecontrol of afstandsbediening. Mag dat? 🙄