Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Osmand probleem: kaart kan niet worden getekend - Forum Wereldfietser

Osmand probleem: kaart kan niet worden getekend

Beste allen,
Ik gebruik reeds enkele jaren met tevredenheid Osmand en ben een goed jaar geleden overgeschakeld op de betalende versie Osmand unlimited. Sinds enkele weken (mogelijk na een automatische update) is er een probleem: wanneer ik Osmand open op mijn Android smartphone verdwijnt de app na zijn openingsscherm getoond te hebben (volgens mijn log crasht de app). Wanneer ik de app weer ophaal zie ik een normaal Osmand-scherm met alle functionaliteiten, maar geen kaart. Onderaan staat het bericht 'The version of index 'Belgium_europe.obf' is not supported Native library not supported on this device'. Na enkele seconden verdwijnt dit bericht en komt het bericht 'Could not draw chosen area'. Automatisch komt dan een suggestie om een kaart van de omgeving (Belgium Flanders) te downloaden. Maar dat levert geen soelaas.

Kan iemand een oplossing uit zijn/haar hoed toveren? ;-)

Oh, ik run de kaarten vanop een SD kaartje. Tot hiertoe geen problemen mee gehad. De muziek die ook op dat SD kaartje staat speelt nog lekker af.

Ik zou de app kunnen wissen en herinstalleren, maar gezien het een betalende app was zal ik dan wellicht opnieuw moeten betalen, niet? Dus een andere fix heeft mijn voorkeur. Ik heb ook reeds een downgrade geprobeerd naar een eerdere versie maar telkens ik op download druk (binnen de versiepagina van de app) gebeurt er niks. Google kon me ook niet vooruit helpen en het wereldfietserforumarchief ook niet (tenzij ik mijn zoekskills moet updaten).
Bedankt voor het meedenken.
Jee kunt de app zonder problemen verwijderen en opnieuw installeren. Ik heb in het verleden ook weleens gehad dat Osmand de kaarten op het SD-kaartje niet meer kon vinden.
Thx Bert! En hoe weet Osmand dat ik de betaalde unlimited versie heb? Ik kan me niet herinneren dat ik een login / password heb moeten ingeven. Of hangt dit vast aan je smartphone-identiteit?
Hoe het precies werkt, weet ik niet. Maar ik heb ook een betaalde versie en ook weleens gewist en weer opnieuw geinstalleerd.
Aniphys schreef:
di 20 okt, 2020 13:52
En hoe weet Osmand dat ik de betaalde unlimited versie heb?
Dat weet de Google Play Store. En die vertelt het weer aan Osmand.
Dit lijkt te werken! Dank aan allen. :)