Additionally, paste this code immediately after the opening tag: regen overschoen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

regen overschoen

Natte voeten blijft een lastig punt. Overschoenen zie ik niet zo zitten omdat ik zo lang mogelijk mijn regenbroek uit wil laten en dan loopt alles vol. Laatst nog Sealskinz sokken in Keen sandalen geprobeerd. De lucht was niet te harden. :oops:
Wat ik nou ga proberen is ook geen garantie op succes en gaat mogelijk ook stinken.
Neopreen duiksokken besteld. Voeten zullen niet droog blijven uiteindelijk maar wel warm hoop ik. Ook deze gaan in mijn Keen sandalen.
Ik ga het zien.
duiksokken.jpg
Nee, daar krijg je dus ook zweetvoeten in, want de truuk van neopreen is water vast houden en dat je lichaam dat laagje water verwarmt zodat je het minder snel koud krijgt. Dus dan beter gewoon plastic zakken (die zijn een stuk goedkoper)
omdat ik zo lang mogelijk mijn regenbroek uit wil laten en dan loopt alles vol
Met overschoenen/waterdichte sokken, maar zonder regenbroek zal er altijd water tussen je overschoenen/waterdichte sokken langs je been naar binnen lopen. De reden dat ik dan toch een regenbroek aan trek, is om dit te vermijden. Het fietst niet fijn met klotsend water in je waterdichte sokken.
Bert van Sprang schreef:
ma 27 sep, 2021 15:25
omdat ik zo lang mogelijk mijn regenbroek uit wil laten en dan loopt alles vol
Met overschoenen/waterdichte sokken, maar zonder regenbroek zal er altijd water tussen je overschoenen/waterdichte sokken langs je been naar binnen lopen. De reden dat ik dan toch een regenbroek aan trek, is om dit te vermijden. Het fietst niet fijn met klotsend water in je waterdichte sokken.
Dat klopt. Wat ik dus wil uitproberen of het wetsuit-effect (natte voeten/niet koud) me bevalt.
Evt zou je ook aan de bovenkant van je Sealskinz-sokken een stukje oude biba strak om je enkel kunnen doen.

Nu ik dit schrijf, bedenk ik me dat dit misschien alleen zou kunnen werken bij mooi gevulde enkels en niet met die kippenpoten die ik zelf heb 🤔