Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Doggyride britch - Forum Wereldfietser

Doggyride britch

Hi,
Wij willen onze mini labradoodle (5kg) meenemen op een deel van onze volgende langere fietsreis.
Op dit moment gaat ze met regelmaat met de fietskar mee, maar omdat de hond uiteindelijk lichter/kleiner blijft dan gedacht, willen we kijken of we haar voor of achterop de fiets mee kunnen nemen.
Ik kijk daarbij naar de Doggyride britch, omdat deze aan het frame wordt bevestigd en du het stuur vrij blijft. Op de britch willen we een kratje bevestigen (dus niet de coccon xl van doggyride).
Onze Santos 2.6 TM heeft echter een licht driehoekig frame, waardoor ik mij afvraag of de britch wel past.
Ik ben benieuwd of er andere Santosrijders zijn die een doggyride britch hebben (gehad) en wat de ervaringen zijn.
Ik zou kiezen voor comfort voor het dier ... duidelijk voor een fietskar dus.
Ik vraag me af of de fietskar nu echt zoveel comfortabeler is. Daar nemen we haar nu al in mee en dat hotst en botst ook alle kanten op. Daarnaast denk ik dat het leuker voor de hond is om voor- of evt achterop de fiets mee te rijden.

En daarnaast; mijn vraag is niet gericht op keuze fietskar of mand, maar specifiek op het bevestigen van de britch op een Santos.
hoeksie schreef:
zo 16 aug, 2020 15:17
En daarnaast; mijn vraag is niet gericht op keuze fietskar of mand, maar specifiek op het bevestigen van de britch op een Santos.
Ik reageerde goedbedoeld omdat je al in het bezit bent van een al dan niet fatsoenlijke fietskar.
Ik haal trouwens nergens uit je openingspost dat je vastberaden bent om voor de die Doggyride britch te gaan.
Ik reageerde goedbedoeld omdat je al in het bezit bent van een al dan niet fatsoenlijke fietskar.
Ik haal trouwens nergens uit je openingspost dat je vastberaden bent om voor de die Doggyride britch te gaan.
[/quote]

Dan denk ik dat ik het misschien duidelijker had kunnen wegschrijven :)

We hebben nu een doggyride mini, maar vinden het niet zo fijn om met een kar te fietsen. Vandaar op zoek naar een alternatief. En omdat de hond een stukje kleiner/lichter is dan gedacht, denken we dat dat alternatief een (fiets) mand kan zijn.
Heeft die doggyride mini vering?
Heeft de fiets waar je die Doggyride britch wil op gaan monteren vering?
Nee en nee.

We hebben zojuist een klein Stevig kratje achterop de fiets gemonteerd. Kleedje erin en een testritje. Hond vind het helemaal geweldig. Ze is dichtbij, ziet ons, kan heerlijk om zich heen kijken en liggen of zitten in het kratje. Staan net niet. Oh ja en de wind door haar vacht is natuurlijk ook heerlijk. We gaan hier maar eens mee testen (kratje zit nu aan de achterdrager)