Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe stuurtas - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuwe stuurtas

Inge1 schreef:
zo 04 okt, 2020 08:27
Mijn Arkel stuurtas zat ook met 2 klemmen vast en die zat muurvast - zat regelmatig tot 3kg aan gewicht in en gaf geen krimp.
Is ook mijn ervaring; over het algemeen heb ik meer vertrouwen in metalen constructies dan de plastic varianten die _Peter_ noemt, nog afgezien van het feit dat ze er zonder fietstas foeilelijk uitzien. De belastbaarheidsclaim is 4 kilo. Da’s voor de meeste van mijn trips prima. Metalen beugel en bevestiging, lekker maatje, leuke details, sympathieke ideeën, misschien moest ik het maar eens proberen..🤔 Hoe langer ik er naar kijk, hoe leuker ik hem vind..😁
Zowel bij Ortlieb als bij Klickfix hangt de tas niet aan het plastic, maar aan het stalen kabeltje onder de stuurpen door. Een slimme oplossing om zakken te voorkomen zonder je stuur te beschadigen door het te strak aandraaien van de bouten.
Als je de twee klemmen niet vertrouwt dan kun je een stevige tyrap onder de stuurpen, over het stuur en dan door de twee gaten in deze klem rijgen en goed aantrekken. Eigenlijk net zoals het kabeltje bij Ortlieb/Klickfix. Dan gebeurt er niks meer met de klem.
Ik vind het wel een mooi en vooral praktisch tasje maar ik denk dat ik het kaartvak bovenop mijn Ortlieb zou gaan missen.
DaVinci schreef:.
Ik vind het wel een mooi en vooral praktisch tasje maar ik denk dat ik het kaartvak bovenop mijn Ortlieb zou gaan missen.
Ik heb nu een Ortlieb met geïntegreerd kaartvenster in de klep maar rijd in de praktijk meestal op GPS. Hoef ik ook niet mijn routeboekjes te demonteren omdat ze er met spiraal nét niet lekker in passen..
Bert van Sprang schreef:
zo 04 okt, 2020 09:55
Zowel bij Ortlieb als bij Klickfix hangt de tas niet aan het plastic, maar aan het stalen kabeltje onder de stuurpen door. Een slimme oplossing om zakken te voorkomen zonder je stuur te beschadigen door het te strak aandraaien van de bouten.
Bij de huidige versies inderdaad, de Oudere ortliebs hadden plastic draagdelen (Met daaroverheen metalen beugels) die bij mij voortdurend verzakken van de tas als gevolg hadden. Dus ik snap de angst van _Peter_, en vandaar mijn voorliefde voor metaal. Overigens heb ik het met de nieuwe versie voorelkaar gekregen om het draadje zo strak aan te draaien dat de (plastic) houder stuk ging...(maar mijn stuur was nog heel) :D Als je je best doet kan alles stuk.. :oops:
DaVinci schreef:
zo 04 okt, 2020 10:00
Ik vind het wel een mooi en vooral praktisch tasje
Heb je het ding al gebruikt dan?
Als hij als een plumpudding in elkaar zakt als je hem van de fiets af ergens neerzet lijkt me het ding een drama.
De electronicahouder werkt zo licht dat ik me kan voorstellen dat mijn electronica vrij snel eens zou gaan vliegen.
Het knopje waarmee de tas open gaat gaat ook erg licht. Wat zit daar voor constructie onder? Wat gebeurt er als zo'n tas eens uit je handen valt en op de deksel op een stenen vloer valt?
Eerst IRL zien dus.

BTW de klikfixhouders zijn hier altijd bomproof gebleken. Gebleken bomfroofheid vind ik meerdere rangen hoger dan iets dat er geweldig goed uitziet.
Op Aliexpress voor €12 een soort kloon van de Ortlieb compact handlebar bag gekocht. Is smaller dan mijn oude Rockbros (rechts) maar iets hoger, inhoud 4,5 liter. De klep sluit mbv klitteband ipv rolsluiting wat ik handiger vind, kan nu de tas tijdens het fietsen open en dicht doen. Klep is niet zo breed dus als je 'm niet goed sluit kan er water via de zijkant in de tas lopen. :(
IMG_8587.JPG
Aan de achterkant drie klittenband bandjes om 'm op te hangen. Heb ik vervangen door een Klickfix adapterplaat erop te schroeven.
IMG_8590.JPG
IMG_8593.JPG
Binnenin de tas nog een klein vakje voor losse items als een telefoon, portemonnee of sleutels.
Een draagriem ontbreekt maar kan worden bevestigd aan de 2 bovenste klittenbandjes.
IMG_8592.JPG