Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paklijst topic - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

Paklijst topic

515 berichten
Kijk, dat wordt al steeds gedetailleerder :)

Poppink schreef:
zo 22 nov, 2020 19:54
Mijn lijstje wijkt niet zo veel af.
Wijkt niet zoveel af van welk lijstje? We zijn ondertussen al elf pagina's onderweg tenslotte... ;)
quote=Poppink
* opvouwbaar wasteiltje
Onnodig. De afwas kan in het grootste pannetje en de kleren was je in een Ortliebtas.

*hamertje
In Nederland zijn er plaatsen waar geen stenen rondslingeren maar in de rest van de wereld zijn er stenen.
Poppink schreef:
zo 22 nov, 2020 19:54
...
Een hamertje van 200 gram om de haringen de grond in te hameren.
...
Ik neem op fietsvakantie altijd een 2kg zware kei mee om de haringen de grond in te slaan, voor het geval ik er geen op de kampeerplek kan vinden. 💡
Ik heb daarvoor een fiets van 16 kilo. :D
Ik proef een lichte geschockeerdheid, een lichte aarzeling, mogelijk zelfs een lichte angst om de gebaande paden te verlaten.
Een hamertje, that's not done amongst echte trapfietsers, een hamertje, stel je voor, een hamertje!
willem.m schreef:
zo 22 nov, 2020 20:24
Ik neem op fietsvakantie altijd een 2kg zware kei mee om de haringen de grond in te slaan, voor het geval ik er geen op de kampeerplek kan vinden. 💡
Een ART**-vouwslot werkt ook prima ;)
Poppink schreef:
zo 22 nov, 2020 22:07
Ik proef een lichte geschockeerdheid, een lichte aarzeling, mogelijk zelfs een lichte angst om de gebaande paden te verlaten.
Een hamertje, that's not done amongst echte trapfietsers, een hamertje, stel je voor, een hamertje!
Tuurlijk, maar er werd gevráágd om commentaar.
Ik vind het wat weghebben van het meenemen van een mud aardappelen in de caravan.
Leon schreef:
ma 23 nov, 2020 09:35
Poppink schreef:
zo 22 nov, 2020 22:07
Ik proef een lichte geschockeerdheid, een lichte aarzeling, mogelijk zelfs een lichte angst om de gebaande paden te verlaten.
Een hamertje, that's not done amongst echte trapfietsers, een hamertje, stel je voor, een hamertje!
Tuurlijk, maar er werd gevráágd om commentaar.
Door wie, en waar?

Carl
Nee niet door Poppink, akkoord.
Poppink schreef:
zo 22 nov, 2020 22:07
Ik proef een lichte geschockeerdheid, een lichte aarzeling, mogelijk zelfs een lichte angst om de gebaande paden te verlaten.
Een hamertje, that's not done amongst echte trapfietsers, een hamertje, stel je voor, een hamertje!
Als jij op fietsvakantie een hamer meeneemt, is dat jouw keuze. Het is ook jouw keuze om de paklijst op een openbaar forum te delen; dan kan je soms ook een 'zogenaamd grappige' reactie verwachten.

Zelf ben ik er nog steeds niet achter waarom je een lichtgewicht hamer zou verkiezen boven een massieve kei als je haringen in een harde bodem wilt slaan. Please, enlighten us.
Inge1 schreef:
ma 13 jul, 2020 10:13

Knog Ringmaster Kabelslot 1,2m 265
Hoi Inge,

De kabel heb ik gevonden. Kan je me vertellen welk slot je erbij gebruikt? Hoe sterk is het geheel?
LHTJoost schreef:
ma 23 nov, 2020 14:40
De kabel heb ik gevonden. Kan je me vertellen welk slot je erbij gebruikt? Hoe sterk is het geheel?
Deze recensie is niet zo positief... https://rideonmagazine.com.au/locks-test-2011/

De Knog staat verreweg onderaan.
Ik gebruik hem met mijn ringslot.

Klopt maar de Knog is voor mij meer zodat de fiets niet opgetild kan worden door een misschien gelegenheidsdief - als ze de fiets willen dan gaat 'ie ongeacht het slot/ kabel toch wel mee.

Thuis in de schuur gebruik ik de Kryptonite Krypto Flex kabel - gewoon voor de extra zekerheid (net even lastiger de fiets mee te nemen.
Inge1 schreef:
ma 23 nov, 2020 15:36
...

Thuis in de schuur gebruik ik de Kryptonite Krypto Flex kabel ...
Is die sterker? Waarom neem je die niet mee op reis dan?
Zal niet veel sterker zijn maar wel een stukje zwaarder.
Inge1 schreef:
ma 23 nov, 2020 16:35
Zal niet veel sterker zijn maar wel een stukje zwaarder.
Bij sloten is er vaak wel een direct verband tussen gewicht en kraakweerstand. Of er moet een heel dikke rubber/plastic mantel om de kabel heen zitten ;)
willem.m schreef:
ma 23 nov, 2020 13:17
Zelf ben ik er nog steeds niet achter waarom je een lichtgewicht hamer zou verkiezen boven een massieve kei als je haringen in een harde bodem wilt slaan. Please, enlighten us.
Een hamer is om te hameren en ik moet zeggen dat dat me een stuk beter bevalt dan schoen en steen.
Ieder zijn meug.
+1 :D
Al neem je een waterpas mee om de tent vlak te zetten :D
Ieder idd zijn meug.
He, JWKEIJ!

Op de bovenbuis heb jij de tas zitten die ik zoek en nog nergens heb kunnen vinden. Alleen van die kleine tasjes. Is dit een merk tas? En waar komt deze vandaan....als ik vragen mag?

Groet, Dick
jwkeij schreef:
zo 12 jul, 2020 22:02
20A6AA6A-3973-494B-8A2F-0EF6E0917341.jpeg
Hier mijn karretje ingepakt voor een volle week bikepacken van afgelopen week. Kamperen op verschillende NKT, dus mét tent, slaapzak, mat en kookgerei. Inclusief eten en drinken.

Zoals eerder vermeld: 8,3 kg ex eten en drinken.

Niets gemist wat ik niet meehad.
Wat ik thuis zou laten: extra bodywarmer en mn thermoliner. Scheelt toch weer 475 gram.