Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paklijst topic - Pagina 20 - Forum Wereldfietser

Paklijst topic

515 berichten
Je fiets hoort toch niet meegewogen te worden in een paklijst?
Mijn karretje rijd ik ook in race-setup zónder bagage. :wink:
Ivokremer: Wat doe je met al die boxershorts?

Leuk om te zien hoe persoonlijk een pakkist is. Shampoo en douchegel gebruik ik al jaren niet meer en gaan dus ook niet mee op vakantie.
Deo blijft thuis maar scheergel en scheermes neem ik wel mee. Ik vind het niks als na een paar dagen baard de bandjes van mijn helm aan de baardhaartjes blijven hangen.
Ha allen,

Ik ben nieuw hier en ook nieuw in de wereld van het wereldfietsen. Ik ben van plan en in vergevorderde voorbereiding om op mijn eerste fietstocht te gaan (5,5 week door het Pamir gebergte in Tadzjikistan). Bij deze post ik hier mijn paklijst, voor zover ik hem nu heb samengesteld. Ik ga samen met iemand anders, dus alles wat wij maar één keer mee hoeven, heb ik voor het gemakt maar de helft van het gewicht gepakt.

Ik ben nog niet over alles uit en heb het nog niet geprobeerd te passen, dus nog geen indeling gemaakt wat in welke fietstas gaat. Ergens komende wegen zal ik ook nog een foto van mijn bepakte fiets plaatsen, zodra ik alles compleet heb!

Ik sta open voor alle tips en feedback op mijn paklijst en voorbereiding van de reis.
Fiets + Reparatie.png
Kamperen.png
Kleding.png
Electronica.png
Overig.png
Paklijst 2022

Aan:
- Fietsshirtje (Crivit).
- Kort dun zwart joggingbroekje (Crivit).
- Microfiber boxershort (kan ik 4 dagen dragen zonder jeuk of uitslag te krijgen).
- Halsportefeuille (Hema) met daarin: creditcard, bankpas, ID kaart en OV-kaart.
- Sandalen (merk 4F, uit Polen).
- Fietshandschoentjes.

Op het stuur:
- Stuurtas
- Garming GPSmap 64 fiets GPS met daarin een 32GB microsd kaartje met daarop alle openstreetmap kaarten van Europa.

Op het frame:
- Twee 1 liter bidons.
- Kilometerteller (Cateye Velo 9).
De plek op het stuur waar altijd de kilometerteller zat is vrijgemaakt om de iPhone te kunnen plaatsen in geval van nood.

Fietsvoortas 1 (keuken):
- MSR brander.
- MSR brandstoffles met benzine.
- Trekzakje met bestek (o.a. een lange RVS spork) en gekarteld snijmes.
- Zakje met uitvouwbaar windscherm.
- Trekzak met twee in elkaar geschoven pannetjes (met daarin 2 houten spatels en 2 aluminium handgrepen).
- Theedoek.
- Trekzak met vulbare afwasborstel en flesjes afwasmiddel.
- RVS drinkmok.

Fietsvoortas 2 (overige):
- Regenjas.
- Scheerlijnen om voor op de fiets vast te maken.
- 8 Houten wasknijpers.
- Trekzak met 2 reflecterende hesjes (ik ben er ooit eens eentje kwijtgeraakt) en armband met rode leds.
- Siliconen stuurhouder voor iPhone.

Stuurtas:
- Potje met AA batterijen (o.a. voor de GPS).
- Potje met AAA batterijen.
- Hoofdlampje.
- Fotocamera (schokbestendige Fuji Finepix XP140).
- iPhone XR (staat meestal uit om de accu te sparen).
- Reserve accu voor de fotocamera.
- Waterdicht verpakt paspoort.
- "Pot" (waterdicht tasje met contant geld van mij en mijn fietsmaat).

Achterfietstas 1 (kledingkast):
- Trekzakje met 6 microfiber boxershorts (die drogen na het wassen super snel).
- Trekzakje met 3 dunne kleine handdoekjes van Xenos.
- Trekzakje met 3 fietsshirts (Crivit).
- Leeg trekzakje voor vuile boxershorts.
- Extra kort zwart joggingbroekje (voor het geval de eerste kapot slijt).
- Huissleutels.
- Zwembroek (doet ook dienst als korte broek voor uitstapjes).
- Kleine badhanddoek.
- Trekzak met toiletspullen: 3 tubes tandpasta, 4 kleine flesjes douchegel, tandenborstel, medicatie, scheerapparaat, ophanghaakjes van Bever.
- Binnenvak: pennen, papieren voor logboek, kaartje met adressen, overzicht treinnetwerk Frankrijk.

Achterfietstas 2 (garage):
- 2 Reserve binnenbanden in verpakking.
- Reserve fietspompje met Frans ventiel.
- Trekzakje met EHBO spullen (waaronder 20 paracetamol en 20 ubiprofen tabletten).
- Mondkapjes (Kruidvat, 10 stuks).
- 2 Doosjes met zelftests voor Covid-19.
- 2 Toiletrollen.
- Pak vochtige schoonmaakdoekjes.
- Platte Apple usb lader.
- Dikke Apple usb lader.
- Bundel tiewraps.
- Flesje antibacteriële zeep 250ml.
- Flesje zonnebrandolie 250ml.
- Etui met 2 Lightning en 2 micro usb kabels.
- 32GB SD kaartje (voor het geval een fotocamera stuk gaat en we onderweg een nieuwe moeten kopen).
- Reserve accu voor fotocamera in plastic hoesje.
- Theedoek.

Grote waterdichte Ortlieb tas boven achterop:
- Geen tent (die neemt mijn fietsmaat mee). Dit geeft ruimte voor boodschappen.
- Nomad zelfopblaasbaar matje.
- Goedkope slaapzak van de Lidl.
- Twee dunne mummiezakken (1 per twee weken).
- Simpele rode rugtas (voor uitstapjes).
- Grote snijmat.
DeFiets schreef:
za 16 jul, 2022 06:53
Ivokremer: Wat doe je met al die boxershorts?
Ach, ik maak voor het begin van elke nieuwe zomerfietsvakantie een soort luxe beslissing :P

Deze keer heb ik besloten dat ik geen boxershorts wil wassen onderweg.
Gijs_H schreef:
za 16 jul, 2022 13:33
Ik ben nog niet over alles uit en heb het nog niet geprobeerd te passen, dus nog geen indeling gemaakt wat in welke fietstas gaat.
Dat verschilt bij mij per fietsvakantie.

Ik heb bijvoorbeeld jarenlang een van mijn voorste fietstassen gebruikt als "garage", maar nu is dat een van de wat grotere achterste fietstassen geworden. Leek me toch handiger.

Ik heb ook jarenlang met een transparante kunststof bak op mijn voorste bagagedrager rondgereden, om daar mijn (naar benzine stinkende) MSR spullen in te doen, maar dat is nu toch maar weer een fietstas geworden.

Zo houd ik voorop namelijk ruimte vrij om mijn was te drogen aan twee scheerlijnen die van mijn bagagedrager naar de handvaten op mijn stuur lopen.
Gijs_H schreef:
za 16 jul, 2022 13:33

Ik sta open voor alle tips en feedback op mijn paklijst en voorbereiding van de reis.
Mooi lijstje. Zeker voor je eerste fietsvakantie.

Ik zou de kettingspray vervangen door een flaconnetje kettingolie. Zo'n spray spuit het op plekken waar je het niet wil hebben. Met een flaconnetje kun je het nauwkeuriger aanbrengen, daar waar het moet zitten.

Verder zou ik slechts één gewone onderbroek meenemen en in plaats van die tweede een extra fietsonderbroek met 'zeem'. Immers, je zit waarschijnlijk meer op het zadel dan dat je rondloopt. Kan tijdens het fietsen de andere fietsonderbroek drogen van een eventuele wasbeurt.
Bronsky schreef:
do 21 jul, 2022 06:44
Gijs_H schreef:
za 16 jul, 2022 13:33

Ik sta open voor alle tips en feedback op mijn paklijst en voorbereiding van de reis.
Mooi lijstje. Zeker voor je eerste fietsvakantie.

Ik zou de kettingspray vervangen door een flaconnetje kettingolie. Zo'n spray spuit het op plekken waar je het niet wil hebben. Met een flaconnetje kun je het nauwkeuriger aanbrengen, daar waar het moet zitten.

Verder zou ik slechts één gewone onderbroek meenemen en in plaats van die tweede een extra fietsonderbroek met 'zeem'. Immers, je zit waarschijnlijk meer op het zadel dan dat je rondloopt. Kan tijdens het fietsen de andere fietsonderbroek drogen van een eventuele wasbeurt.
Dank voor de feedback! Waar ik kettingspray schrijf bedoel ik inderdaad zo'n flaconnetje (Muc-off bio dry lube 50ml).
@Gijs_H,

Gaan buitenbanden nog steeds kapot??

1 voor beide lijkt me voldoende en dan zou ik een smalle(re) lichte vouwband meedoen.
Iets gelijkaardigs als het "noodwieltje" dat Volkswagen al jaren heeft....

En een toffe reis gewenst..
Gaan buitenbanden nog steeds kapot?
zie reisdoel:
(5,5 week door het Pamir gebergte in Tadzjikistan)
In west europa zou ik ze ook niet meenemen, of alleen een thuisbrengertje (28 mm racebandje).
@GijsH: Ik zie je paklijst nu pas. Terecht natuurlijk dat je een reserve buitenband mee neemt voor het geval dat. Ik zou je onze paklijst voor verweggistan kunnen sturen, maar ben de komende tijd onderweg en kan niet bij mijn bestanden

Ik zie dat je nog een hoofdlamp moet kopen. Ik ben erg tevreden over mijn recente aankoop, een Nitecore NU25: https://flashlight.nitecore.com/product/nu25. Deze is oplaadbaar, geeft een bak licht en is licht en draagt daardoor prettig. Echt een flinke upgrade t.o.v. de oude, zware Petzl hoofdlampen met penlites die we nog hadden. Ik gebruik 'm inmiddels ook bij het klussen als er weinig licht is. Ideaal!
Items in 3 kolommen geplaatst. 2 onderdelen niet gebruikt, hoofdlamp en ondershirt.
Schermafbeelding 2022-07-25 om 13.52.32.png
Paklijst Denemarken
Leuk, weer nieuwe paklijsten. Dank voor het delen allemaal!
Ik ben net terug van fietsvakantie en alweer aan het noteren wat er allemaal volgende keer niet mee hoeft.
Er blijven nog wel spullen over ;-) ?
Een pannensetje dat ik al jaren niet meer gebruik is inmiddels verkocht.

Ik ben aan het twijfelen over de mondkapjes en de covid-19 zelftesters.
Ik had ze deze keer mee, maar ik heb ze niet één keer gebruikt.
Nieuw lijstje
Snag_9dd267.png
Wat een mooi en compleet lijstje met ook alle gewichten en tussentellingen er bij.
16 kg mét stoeltje vind ik netjes, hoor.
Bronsky schreef:Nieuw lijstje
Pff. Ik heb niet het geduld om alle items apart te wegen. Maar het is wel een mooi lijstje.
Ook leuk om te zien hoe iedereen zijn opvatting over hoe er gepakt moet worden.


Er is echter 1 ding wat me opvalt.
En dat is het gebrek aan zakjes.
Als ik het goed zie is er 2 plaatsen sprake van een zak(je). Een voor de haringen en een toilettas.
Het lijkt erop dat je dus alles los in tassen doet.
Ik heb allerlei zakken en zakjes.
Kleding gaat al in een paar zakken: regenkleding, fietskleding, overige kleding. Een zakje waarin allerlei klein grut gaat: aansteker, waslijntje, pannengreep, koffiemok, doosje met naaigerei.
En zo nog wel wat.