Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wahoo Bolt Element of Bosch Nyon? - Forum Wereldfietser

Wahoo Bolt Element of Bosch Nyon?

Ik overweeg de aankoop van één van deze toestellen omdat ik wat buiten de knooppunten wil kunnen navigeren.
De functies die ik zoek zijn dus vooral navigatie, inladen van gpx, zoeken naar terrasjes en POI's in de buurt.
Trainingsfuncties, STRAVA koppelingen en powermeter interesseren me helemaal niet.

Beiden zouden me circa 200-250e kosten (ik overweeg 2dehands eventueel ook).

Voorlopig zie ik volgende verschillen.

WAHOO Bolt Element
- goede batterij voor 10-15h
- makkelijk inladen van GPX
- waterdicht
- z/w display - twijfel wat aan de leesbaarheid

BOSCH NYON
- kan ik zo wisselen met de Intuvia
- werkt op de batterij van de fiets, dus geen zorg met opladen
- kleurendisplay - waterdicht
- geen extra ding op het stuur

Nog ervaringen hier?
Sorry, geen ervaring mee.

Maar als je toch een e-bike hebt dan is dat toch een aardig grote powerbank om je telefoon opgeladen te houden lijkt me. Dan kun je toch prima je telefoon op je stuur schroeven? Kijk daarvoor eens naar bijvoorbeeld Quadlock of SP Connect.
Dat is een optie, maar als het regent niet evident om die kabeltjes droog te houden.
Dan de laadkabel eruit, brightness van het display omlaag omdat het doorgaans best donker is in de regen en zodra het weer droog is de laadkabel terug erin.

Tenzij je een hele dag regen hebt volgens mij best goed te doen.
Hallo
Jaren met een Garmin (map60, vervolgens etrex touch) met de race en toerfiets genavigeerd.
Enkele maanden geleden de Wahoo element Bold aangeschaft voor de racefiets.
Zou nooit nog terug gaan naar een Garmin voor de racefiets maar zou ook nooit de Wahoo gebruiken voor mee te gaan toeren.

De Wahoo is goed voor route/tracks te volgen maar van zodra je van de route afwijkt en eens op je scherm wil kijken naar alternatieven is het toch best lastig. Weinig details en het ontbreken aan een scrollfunctie. Je kan er je smartphone bijnemen maar is toch niet zo handig.
Het zwart/wit scherm van de wahoo is goed leesbaar. Hier heb ik geen probleem mee.

Het is een superhandig toestel met weinig toeters en bellen en tot hiertoe doet het gewoon wat het moet doen. Snel en betrouwbaar. Wat ik niet altijd van de Garmin kan zeggen. Deze durft zo nu en dan wel eens vast te lopen (Wat op de toerfiets niet zo erg vind).
Mij lijkt de Wahoo meer een toestel voor ritten met de race/ MTB/ Gravel ritten. Aangezien de traningsfunctie, koppelingen met strava enz…goed uitgewerkt zijn.
Het zoeken naar terrasjes en poi lijkt me niet zo handig hiermee.

Met de Bosch Nyon heb ik geen ervaring.


Mvg
Guy
Blackbelt schreef:
di 16 jun, 2020 10:28
Dat is een optie, maar als het regent niet evident om die kabeltjes droog te houden.
Een boterhamzakje brengt in die situaties uitkomst, en anders het stekkertje er maar even uit.
Is de Garmin Edge explorer dan een betere optie om onderweg nog iets te kunnen aanpassen of zoeken?
Blackbelt schreef:
di 16 jun, 2020 13:07
Is de Garmin Edge explorer dan een betere optie om onderweg nog iets te kunnen aanpassen of zoeken?
Naar mijn ervaring wel ja.

Mvg Guy