Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik heb tot nu toe altijd broeken met zeem gedragen bij langere tochten. Maar altijd gedacht dat het beter kon.
Ik gebruik dus onderbroek van bovenstaand merk + fietsbroek met zeemAndreM schreef: ↑za 25 apr, 2020 19:09Voor het hardlopen gebruik ik altijd deze:
https://www.decathlon.nl/p/naadloze-her ... 50&c=BLAUW
Perfect daarvoor. Toevallig van de week ook eens gebruikt op de racefiets en dat beviel me ook heel goed. Doordat ie goed stevig aansluit blijft alles goed zitten. Hetgeen je in geval van broeken met zemen niet altijd kunt zeggen. Deze onderbroek is bijna helemaal naadloos. Er zit precies één naadje in. in 't midden onderin. Hoewel een logische plek voor een naadje niet persé de handigste plek voor fietsers. Tot nu toe (n=1) echter nog geen last van gehad.
Voor één dag doe ik het ook wel. Maar meerdere dagen achterelkaar niet. Dan merk ik wel dat mijn zitvlak het wat moeilijk heeft. Om die reden heb ik dan 3 fietsonderbroeken bij me van verschillende merken. Indien het langdurig warm weer is, behandel ik mijn zitvlak voor vertrek ook nog met vaseline. Dus wat heb ik te verliezen: minder plezier agv een pijnlijk zitvlak.
Heb je de zadelzalf van Assos al geprobeerd?dijken63 schreef: ↑zo 03 mei, 2020 20:15
Maar voor langere tochten en meerdere dagen heb ik een zeem nodig.
Veel last van schuur plekken op overgang been/bil.
Tnt nog geen afdoende oplossing gevonden ondanks meerdere zadels, modellen broeken, smeren met zalf en poederen met maïzena.
Zal het er mee moeten doen en dan maar wat vaker rust tussendoor.
Anja.
Is idd erg goed spul. Volgens velen ook beter dan andere crèmes.
Vandaag mijn zadel 3 mm hoger gezet tijdens een langere rit. Dat gaf alweer een kleine verbetering qua zitbotjesdruk. Het luistert idd nauwkeurig.
Wanneer Mathieu van der Poel wedstrijden MTB rijdt heeft hij een strakke wielrenbroek aan. "Hardcore" heeft hier een heel specifieke betekenis, denk ik.liefhebber schreef: ↑wo 29 apr, 2020 13:08
Hardcore mountainbikers willen niet worden gezien in een strakke wielrenbroek.
Ik denk dat je de intentie een beetje verkeerd opvat. Ik geef graag geld uit aan kwaliteit. Ik heb niet voor niets een dure vakantiefiets, tassen van honderden euro's, GPS'en, helm, etc.
Ik bedoelde dan ook om iets nieuws uit te proberen. Als je er een paar besteld en ze lijken niet het beoogde effect te hebben, heb je in het slechtste geval een paar nieuwe onderbroeken, in het beste geval een nieuwe manier van aankleden gevonden.JanH schreef: ↑zo 03 mei, 2020 19:43Voor één dag doe ik het ook wel. Maar meerdere dagen achterelkaar niet. Dan merk ik wel dat mijn zitvlak het wat moeilijk heeft. Om die reden heb ik dan 3 fietsonderbroeken bij me van verschillende merken. Indien het langdurig warm weer is, behandel ik mijn zitvlak voor vertrek ook nog met vaseline. Dus wat heb ik te verliezen: minder plezier agv een pijnlijk zitvlak.