Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tablet voor basecamp/gps + beheer foto/video files onderweg? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Tablet voor basecamp/gps + beheer foto/video files onderweg?

Ronald van der Perk schreef:
di 10 mar, 2020 18:54
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat base camp niet op een iPad kan draaien wel op een iPhone het heet dan base camp mobile
Nee basecamp mobile is niet dezelfde basecamp. Die draait alleen op tablets met windows 10.
Kan je vast nog wel ergens goedkoop krijgen.
De tovenaar schreef:
di 10 mar, 2020 18:50
Franzi schreef:
di 10 mar, 2020 18:39
Dat dacht ik wel. Dus toch een van die oplossingen uit de link die ik plaatste. En een USB hub. Jammer dat de oude IPad waarschijnlijk niet werkt hiermee althans, hij heeft geen lightning ingang.

https://www.allekabels.nl/usb-otg-kabel ... gIUTvD_BwE
Er staat: Gegevensmedium kan alleen in FAT32-indeling worden gebruikt
Ik weet niet wat voor Sd kaartjes je gebruikt maar de snellere/grotere kaartjes zijn meestal exFAT geformatteerd en die kan dat ding dus niet lezen. En als je harddisk een USB 3.0 poort heeft zou dat ook handiger zijn als je al die terrabytes over wilt pompen.
O ja ook nog iets om rekening mee te houden. Mijn externe harddrives zijn al weer een paar jaartjes oud dus niet de nieuwste usb aansluiting. Op dit moment zijn ze als apple ingesteld maar dat moet wel aan te passenzijn hoop ik als ik voor een goedkoper tabletje ga. Jeetje waarom bestaat er niet gewoon een standaard in en uitgang enzovoorts. :twisted:

Mr. Z schreef:
di 10 mar, 2020 19:06
Tenzij ze recent wat veranderd hebben werken Basecamp en Mapsource alleen op Windows en evt op een Apple computer maar niet op Android, tracks downloaden en op de gps zetten kan dan evt wel maar niet zelf maken.
Ik heb wel een Mapsource versie die werk vanaf een USB stick waar ook kaarten op staan maar dan heb je een computer nodig op Windows.

Als je Firefox met add-blocker op je mobiel gebruikt als browser scheelt veel reclames :wink:
Dank voor de tip ja daar dacht ik ook al aan, gebruik het namelijk wel op de computer en mac. Zal het eens proberen. Dan zou een goedkopere adroid tablet misschien ook een optie zijn. Niet zo'n fan van windhoos. Voor de tracks was al eerder in dit draadje geconcludeerd dat dat dan met andere programmas moet. Bij voorkeur offline. Ga eens kijken of maps.me tracks naar de gps lukken als ik de hub gekocht heb.
Kijk ook even bij het topic 'track overzetten van tablet naar garmin' . Hierin wordt een configuratie helemaal op het einde getoond met een heel kleine portable ssd schijf. Dit werkt echt. Ik heb een 1 TB ssd schijf met hub powerbank en iPhone/ipad gecombineerd. Nu kan ik ook backups maken van mijn sd schijfjes van mijn camera.
Kiek schreef:
di 10 mar, 2020 21:23
Kijk ook even bij het topic 'track overzetten van tablet naar garmin' . Hierin wordt een configuratie helemaal op het einde getoond met een heel kleine portable ssd schijf. Dit werkt echt. Ik heb een 1 TB ssd schijf met hub powerbank en iPhone/ipad gecombineerd. Nu kan ik ook backups maken van mijn sd schijfjes van mijn camera.

Dank ja dat draadje heb ik ook in zitten struinen.
Hoeveel ingangen heeft je powerbank? Wat voor een is het?
Franzi schreef:
di 10 mar, 2020 18:39
De tovenaar schreef:
di 10 mar, 2020 18:33
Misschien dat je met een powerbank en een of andere hub hetzelfde kan bereiken. Met alleen een smartphone of tablet lukt dat niet want die heeft maar één usb poort, dus én de cardreader én de harddisk aansluiten gaat niet lukken, dus je hebt sowieso een tussenstation nodig, of je moet het in 2x kopiëren.
Dat dacht ik wel. Dus toch een van die oplossingen uit de link die ik plaatste. En een USB hub. Jammer dat de oude IPad waarschijnlijk niet werkt hiermee althans dat vermoed ik. Hij heeft geen lightning ingang maar nog zo'n brede ingang en een usb 2.0? uitgang .
Werkt alleen op Apple devices met ios13.
DeFiets schreef:
wo 11 mar, 2020 09:59
Werkt alleen op Apple devices met ios13.
Toch al met ios12?
Franzi schreef:
wo 11 mar, 2020 10:08
DeFiets schreef:
wo 11 mar, 2020 09:59
Werkt alleen op Apple devices met ios13.
Toch al met ios12?
Nee eigenlijk niet. Als je heel graag wil kom je ergens maar de besprekingen zijn te groot.
DeFiets schreef:
wo 11 mar, 2020 15:33
Nee eigenlijk niet. Als je heel graag wil kom je ergens maar de besprekingen zijn te groot.
O van Frank begreep ik dat het wel kon en die is echt een superkenner van Mac.
Ik snap je laatste zin niet zo goed. Wat bedoel je?
Franzi schreef:
wo 11 mar, 2020 17:01
Ik snap je laatste zin niet zo goed. Wat bedoel je?
Ik snapte het eerst ook niet, maar ik denk dat besprekingen autocorrects is voor beperkingen.
PeterVanRijn schreef:
wo 11 mar, 2020 17:07

Ik snapte het eerst ook niet, maar ik denk dat besprekingen autocorrects is voor beperkingen.
Ja dat zal het zijn. En dan is de vraag wat precies de beperkingen zijn...
DeFiets schreef:
wo 11 mar, 2020 09:59
Franzi schreef:
di 10 mar, 2020 18:39
De tovenaar schreef:
di 10 mar, 2020 18:33
Misschien dat je met een powerbank en een of andere hub hetzelfde kan bereiken. Met alleen een smartphone of tablet lukt dat niet want die heeft maar één usb poort, dus én de cardreader én de harddisk aansluiten gaat niet lukken, dus je hebt sowieso een tussenstation nodig, of je moet het in 2x kopiëren.
Dat dacht ik wel. Dus toch een van die oplossingen uit de link die ik plaatste. En een USB hub. Jammer dat de oude IPad waarschijnlijk niet werkt hiermee althans dat vermoed ik. Hij heeft geen lightning ingang maar nog zo'n brede ingang en een usb 2.0? uitgang .
Werkt alleen op Apple devices met ios13.
Inderdaad, het werkt alleen met iOS13 en een iPad met een Lightning of USB-C poort. Een oude iPad met zo'n 30 pins Dock connector werkt zeker niet, ook vanwege het feit dat het de nieuwe iOS versies niet meer kan installeren.
.
Dock connector
images.jpg
images.jpg (1.71 KiB) 4461 keer bekeken
.
iOS 12 kon in principe alleen foto's en videobestanden via een adapter inlezen.
PeterVanRijn schreef:
wo 11 mar, 2020 17:07
Franzi schreef:
wo 11 mar, 2020 17:01
Ik snap je laatste zin niet zo goed. Wat bedoel je?
Ik snapte het eerst ook niet, maar ik denk dat besprekingen autocorrects is voor beperkingen.
Klopt, beperkingen. De rest geeft Frank al aan (ik Apple 20 jaar :wink: )
Mij lijkt een Windows tablet het handigst hiervoor, deze kun je in combinatie met toetsenbord,muis en Office als laptop gebruiken.
Basecamp draait erop, zie filmpje van Mr.GPS in dit draadje.
Op Marktplaats vind je er met 8 of 10" beeldscherm. Let wel op de grootte van het intern geheugen en ssd, slot voor geheugenkaart en USB-aansluiting voor jouw LaCie.
Ikzelf heb een Lenovo MiiX 310, die heb ik wel eens op een vakantie mee gehad, en onderweg de route hiermee aangepast, het werkt allemaal.
Eventueel zou je de LaCie nog thuis kunnen laten.
Kijk eens naar een surface go. Tweedehands op tweakers.net te vinden voor een redelijke prijs, en doet alles wat je wil denk ik