Additionally, paste this code immediately after the opening tag: track overzetten van tablet naar garmin - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

track overzetten van tablet naar garmin

Frank schreef:
di 04 feb, 2020 22:46
Is goed, hierbij een plaatje van de iPad mini, USB-hub, een SSD, Lightning-naar-USB-3-camera-adapter, een powerbank en de benodigde kabels. Er zit ook een slot voor een micro SD-kaart op de hub, de SD-kaartadapter is eigenlijk niet nodig.

IMG_2713_new.jpg
Is het een Uni 6 in 1hub die je hiervoor gebruikt?
Ja, dat klopt. Voor een leuk Black Friday prijsje gekocht.
Het werkt zowel met een iPad als met een iPhone. Handige config alleen wel veel kabeltjes nodig.
En waar koop je zo een Uni 6 in 1 hub?
Ik zie zo geen aanbieder in NL.
Of zijn er vergelijkbare hubs van andere aanbieders?
Kijk eens in google (of bij amazon). Er zijn overigens zat andere multicard lezers. Tweakers.net of Hardware.info hebben er genoeg in de prijsvergelijker staan. China zal momenteel even lastig worden.
En anders gewoon bij de leverancier
https://uniaccessories.io/products/uni- ... in-1-hub-1
en als je aan 6 in1 niet genoeg hebt is er ook een 8 in 1
https://uniaccessories.io/products/usb-c_8in1_hub
Behalve normale USB-poorten moet er ook een USB(-C) Power Delivery poort opzitten, anders kun je de hub en de disks niet voeden met een powerbank. Een iPad met Lightning poort is nl. niet instaat om genoeg voeding te leveren voor een harddisk. Verder moet het natuurlijk een klein, licht hubje zijn.

Als je alleen SD-kaartjes wilt inlezen, dan is een eenvoudige camera-adapter voldoende.
Ik overweg om een ipad Mini 5 aan te schaffen met ios 14 en blijkbaar ook OTG ((on-the-go) ondersteuning. Betekent dat dan dat ik een garmin gps met een eenvoudige lighting to usb kabel kan aansluiten om gps tracks over te zetten van de ipad mini naar garmin gps (montana) ?
Ik had begrepen dat met OTG de garmin voldoende stroom krijgt om bestand over te zetten of begrijp ik dat verkeerd en heb ik toch een Lightning-naar-USB-3-camera-adapter nodig?

Weet er iemand of er een tablet bestaat waarop je garmin basecamp kan gebruiken?
Nu moet ik altijd grote computer mee sleuren als ik onderweg gps tracks wil maken.
Heb voorlopig nog geen smartphone of tablet.
petraspin schreef:
di 10 aug, 2021 05:17
Weet er iemand of er een tablet bestaat waarop je garmin basecamp kan gebruiken?
Nu moet ik altijd grote computer mee sleuren als ik onderweg gps tracks wil maken.
Heb voorlopig nog geen smartphone of tablet.
Vergeet Basecamp (werkt alleen op tablets met windows). Tegenwoordig kan je prima routes plannen op je smartphone of tablet met Osmand (ook offline) of online routers als brouter, heb je echt geen laptop voor nodig. En doe je je smartphone op je stuur dan kan je zelfs je Garmin thuislaten (bespaart je een hoop gedoe zoals in dit draadje).
Ja dat geloof ik graag maar ik ben het nu gewoon om met garmin gps te werken en wil dat deze vakantie ook nog graag doen.
Ik gebruik hem om te fietsen,wandelen en ook navigatie in auto.
Heb geen smartphone en heb er in het dagelijkse leven geen nodig. Ik vind scherm ook te klein om veel op te kijken en te plannen vandaar mijn idee om eventueel een 4G iipad mini te kopen om daar dan ook nog wat camper apps op te zetten want dat kan ik dan weer niet op een tablet met windows . Moeilijk
[offtopic]
Zou nu geen iPad mini kopen. Die zijn aan het eind van hun cyclus en te duur voor wat je krijgt. Kijk naar een gewone iPad, die is zelfs goedkoper. Of verwen jezelf met een nieuwe iPad Air.
[/offtopic]
Je zou ook een android tablet kunnen overwegen, bijvoorbeeld deze of even wachten op de Mi Pad 5 van Xiaomi die tzt op de markt komt. Heb je ook het gedoe niet van troep die de Ipad naar je Garmin schrijft (en die daardoor overstuur kan raken).
petraspin schreef:
di 10 aug, 2021 05:17
Ik overweg om een ipad Mini 5 aan te schaffen met ios 14 en blijkbaar ook OTG ((on-the-go) ondersteuning. Betekent dat dan dat ik een garmin gps met een eenvoudige lighting to usb kabel kan aansluiten om gps tracks over te zetten van de ipad mini naar garmin gps (montana) ?
Ik had begrepen dat met OTG de garmin voldoende stroom krijgt om bestand over te zetten of begrijp ik dat verkeerd en heb ik toch een Lightning-naar-USB-3-camera-adapter nodig?

Weet er iemand of er een tablet bestaat waarop je garmin basecamp kan gebruiken?
Nu moet ik altijd grote computer mee sleuren als ik onderweg gps tracks wil maken.
Heb voorlopig nog geen smartphone of tablet.
Ik gebruik pocket earth en kan gewoon vanaf mijn iPad de track op de GPS zetten
De tovenaar schreef:
di 10 aug, 2021 17:15
.....Heb je ook het gedoe niet van troep die de Ipad naar je Garmin schrijft (en die daardoor overstuur kan raken)...
Ik begrijp je niet.
Ik ken je als iemand die weet waar hij over praat.

Ik heb een (oude) Garmin60CSx die stopt met functioneren zodra hij met een apparaat met Android10 verbonden is geweest.
Android4 geeft geen enkel probleem.
Maar Android10 zet een bestandje van 1 byte op de Garmin waar mijn oude trouwe 60CSx de hik van krijgt.
Wist ik niet. Ik heb nooit geprobeerd om mijn oude antieke etrex aan de smartphone (Android 11) te hangen. Met mijn Oregon 600 gaat het goed.