Additionally, paste this code immediately after the opening tag: voor in de toolbag - Forum Wereldfietser

voor in de toolbag

Was ze zelf niet eerder tegengekomen. Kunnen je toch weer wat gewicht besparen wanneer je niet al te veel
moment benodigd bent en met wat handigheid zie je zelfs een manier om die arm met iets te verlengen zodat je
evtl toch wat meer kracht kunt uitoefenen.

Los gereedschap heeft mijn voorkeur boven die all-in-one dingen, zg. 'multi-tools'. Al sleep ik zo'n ding toch altijd mee.
In het kader van redundancy (wat nou gewichtsbesparing ;-) )

Afbeelding
Dan gooi ik toch liever een 8x10 en een 13x15 in de tas. Gedore heeft ze in compacte uitgave.
Ik wist het ook niet, maar op de afbeelding (moet ik picture zeggen?) Geklikt kom ik op de website van Feinewerkzeuge en zie ik dat er ook een 8/10 is van dit merk, in CrV-staal, 18 gram en kost 4,60 euro. Best aardig, maar te laat voor onder de kerstboom denk ik.
Leuk, alleen heb je voor een moderne fiets nergens een steeksleutel nodig.
Shrek schreef:
za 21 dec, 2019 11:49
Leuk, alleen heb je voor een moderne fiets nergens een steeksleutel nodig.
+1
Ik neem er ook geen mee. Ik gebruik zo'n kleine steeksleutel alleen thuis, voor de (de)montage van koplampen op stadsfietsen.

What's next: een waterpomptang? 8)
What's next: een waterpomptang?
Een 180 mm Cobra maakt idd deel uit van mijn edc :twisted:

Maar goed, ik heb dan ook geen 'moderne' fiets maar stuur middels een 'ouderwets' draadbalhoofd, waar dat ding dus
perfect voor is.
Dan gooi ik toch liever een 8x10 en een 13x15 in de tas. Gedore heeft ze in compacte uitgave
Die ken ik en zijn idd niet zo zwaar en heel handig. Deze zijn overigens JIS-norm 8)
willem.m schreef:
za 21 dec, 2019 12:06
Shrek schreef:
za 21 dec, 2019 11:49
Leuk, alleen heb je voor een moderne fiets nergens een steeksleutel nodig.
+1
Ik neem er ook geen mee. Ik gebruik zo'n kleine steeksleutel alleen thuis, voor de (de)montage van koplampen op stadsfietsen.
What's next: een waterpomptang? 8)
Als die dingen ook niet voor jullie twee bedoeld zijn, zijn er toch nog genoeg mensen die wel steeksleutelonderdelen aan hun fiets hebben? Al waren het maar pedalen en wiellagerconussen.
Ik zoek al een tijd zoiets maar als ik op de link klik zie ik juist de belangrijkste voor mij sleutel 15 niet...voor pedalen en rohlof met moer niet. Weet iemand waar ik deze kan krijgen? En dan bedoel ik die van de link met twee uitsparingen vanwege het gewicht?

Jerry
Hier kun je de catalogus van Asahi Tools downloaden: https://www.asahi-tool.co.jp/english/index.html, maar de ring/steek 15 in de korte uitvoering staat er niet in.
Niet precies wat je zoekt, maar de Gedore 13x15 (series 895) is 65g en 15cm.Afbeelding
Dankje maar vanwege de rohlof zoek ik steek en ring 15 mm heb wel een kleine maar met nog minder gewicht is het altijd beter :)
Behalve de benodigde inbus sleutels en een enkele torx heb ik een klein 15mm steeksleutel en een ringsteek van 8mm .
Los gereedschap is veel makkelijker dan die combie dingen.

Dirk
het gaat mij om de ring steeksleutel zo te horen heb je geen rohlof met bouten dan zou je weten dat een steeksleutel niet handig is.

Los gereedschap is vaak ook zwaarder en als je gaat bikepacken is dit wel een nadeel.