Additionally, paste this code immediately after the opening tag: beenwarmers of een afritsbare fietsbroek? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

beenwarmers of een afritsbare fietsbroek?

Georg - dat fietsen met een koersbroek zonder bretels heb ik tot nu toe ook steeds gedaan. En die gecombineerd met beenstukken of een lange fietsbroek erover heen. Van Assos heb ik ook een broek maar vind de pasvorm van Sugoi fijner.
Zoals eerder genoemd vind ik een broek in de sokken of met bandje vastgezet niet fijn en onder het motto van is er nog wat anders mogelijk bij de speciefieke andere dan racekleding voor fietsen uitgekomen.

Zoals Terra al aangeeft is het vaak ook best fijn om een robuustere broek dan de dunne fietskleding bij je te hebben en als dat robuustere van de wandelkleding te vinden is in de lange afrits fietsbroek dan zou dat dus erg fijn zijn.

Ik ga nog wat broeken enzo vergelijken en binnenbroeken met en zonder zeem uitproberen om tot een hopelijk goede en lichtere combi te komen dan ik nu heb. In in een MTB broek en/ of lange fietsbroek val je ook wat minder op dan in racekleding en dat is in bepaalde gebieden ook erg fijn heb ik gemerkt.
Terra schreef:
vr 22 nov, 2019 09:33
Ik ben benieuwd of er met de opkomst van bikepacking meer multifunctionele kleding op de markt komt. Een broek die zowel voor fietsen als voor het ruigere werk in de natuur goed functioneert.
Assos heeft (loeidure) MTB-broeken. Wel reguliere Bib-pasvorm maar waterafstotend en scheurbestendig. Wel alleen korte broek met bretels mogelijk.

Rapha heeft tegenwoordig bikepacking-broeken (strakke Bib met stretchzakken die ook wat steviger zijn uitgevoerd), ook in lange variant verkrijgbaar, altijd met bretels.
Inge1 schreef:
do 21 nov, 2019 17:27
Ik heb nu een VAUDE Softshell fietsbroek in bestelling - de benen vinden het nu te koud voor een lange tight. Dat gaat me in ieder geval al wel ee. idee geven over de pasvorm en comfort van VAUDE broeken. Ik kom het merk Gonso veel tegen maar heb er geen ervaring mee - iemand wel?
Als je ervaring over pasvormen vergelijkt zou je je eigen exacte vorm ook moeten beschrijven. :oops: :wink: Lastig.
Juist bij fietsers verschillen de verhoudingen tussen bovenbeen, achterwerk en buik enorm omdat vrij veel fietsers proportioneel flink ontwikkelde bovenbenen hebben, maar niet allemaal.

Outdoorbroeken op de fiets zitten me vaak niet lekker omdat ze, met mij er in, niet gemaakt lijken te zijn om je been zo hoog op te tillen als bij het fietsen.
Zou je wel willen, he? :lol: :wink:

Maar eh, ik heb redelijk dikke bovenbenen en goed ontwikkelde kuiten. Broeken en/ of laarzen zitten me dan ook vlug te strak.
Zal ik zeggen dat je erg zorgvuldig te werk gaat? 8) Of het nu een tasje, fiets of broek is.

Zelf rijd ik met een koersbroek/beenstukken en korte randonnee-short. Toegesneden op het fietsen.
Kleine bump - ik keek net bij Vaude op de site voor zomer lange broeken en zag dat de women's Turifo er voor euro 43,00 op staat (weegt 245gr). Ik vermoed een foutje aangezien de mannen variant er voor 120,00 euro op staat. Heb er dus maar meteen 2 besteld - kan ik even vooruit.
https://www.vaude.com/nl-NL/Producten/K ... 8417500360

Mochten er nog meer dames een Vaude Turifo broek willen....
Inge1 schreef:
wo 04 mar, 2020 12:30
Kleine bump - ik keek net bij Vaude op de site voor zomer lange broeken en zag dat de women's Turifo er voor euro 43,00 op staat (weegt 245gr). Ik vermoed een foutje aangezien de mannen variant er voor 120,00 euro op staat. Heb er dus maar meteen 2 besteld - kan ik even vooruit.
https://www.vaude.com/nl-NL/Producten/K ... 8417500360

Mochten er nog meer dames een Vaude Turifo broek willen....
Hopen dat de broek aankomende zomer in Frankrijk in de tas kan blijven zitten :wink:
Dat zou inderdaad gaaf zijn - neem er 1 mee. Voor 43,00 kon ik een 2e niet laten liggen.

Net bericht gehad dat ze bezig zijn ze te versturen.
Hoe zit deze Vaude broek.
groet Kiek
Weet ik nog niet - komt woensdag.
Net de broeken binnen gekregen. Kleuren zijn een geëmailleerd zwart en donker blauw - lekker makkelijk met veel te combineren. Onderaan de pijpen zitten 2 drukkers om de pijp wat smaller te maken - je moet de broekrand dan wel omslaan. Als je de broek gewoon draagt dan is het gewoon een casual ogende vrije tijdsbroek.
Het materiaal voelt prima aan, in de broekrand zitten lusjes voor een riem, er zitten 2 steekzakken en 1 ritszak in voor kaart, sleutel of kleine portomonaie. Tevens zijn de broeken spf 40 wat met veel zon een fijne bescherming geeft. Het zijn broeken die je vanaf een graad of 15, schat ik, gaat dragen (voor het koudere weer heb ik een Qimsa Softshell Broek). Voor mij zit maat 42 ruim genoeg om, mocht ik dat willen, er een Merino tight onder te dragen wat hem op reis veelzijdiger maakt. De broekspijpen zijn wijd genoeg om tijdens het fietsen niet vervelend om de benen te klemmen.

Wat mij betreft een goede koop ondanks dat ik ze op de fiets nog niet heb aangehad. Zag dat de prijs op de website inmiddels naar euro 100,00 is aangepast. Ik beschouw mezelf een bofferd met de prijs van 2 voor minder dan er nu 1 kost 😁👍.
Inge1 schreef:
wo 11 mar, 2020 14:20
Net de broeken binnen gekregen. Kleuren zijn een geëmailleerd zwart en donker blauw
Uhm... wat moet ik mij voorstellen bij een geëmailleerde broek?

Groetjes,

Carl
oops typo - geëmailleerd moet zijn gemêleerd of te wel het is niet egaal zwart/ blauw - maar heeft een tweed look.
Inge1 schreef:
wo 11 mar, 2020 15:28
oops typo - geëmailleerd moet zijn gemaileerde of te wel het is niet egaal zwart/ blauw - maar heeft een tweed look.
:idea: Gemêleerd! Nu snap ik het. Veel draagcomfort gewenst! :)

Carl
Carl schreef:
wo 11 mar, 2020 16:56
Inge1 schreef:
wo 11 mar, 2020 15:28
oops typo - geëmailleerd moet zijn gemaileerde of te wel het is niet egaal zwart/ blauw - maar heeft een tweed look.
:idea: Gemêleerd! Nu snap ik het. Veel draagcomfort gewenst! :)

Carl
Misschien bedoeld ze wel dat ie zo strak als een maillot zit met gemaileerd :lol:
Ik heb ervaringen met Gonzo en ben er erg tevreden over. Misschien geen Assos zeem maar genoeg voor mij. Daarnaast gaan ze ook erg lang mee. Overigens wordt er steeds meer elastan in outdoor broeken verwerkt waardoor ze, voor mijn dikke bovenbenen, geschikter worden op de fiets.
Eric - dit is zonder zeem. Ik wilde juist van de bibs af en een lange broek die handig is voor op de fiets - verstelbaarheid pijpen t.o.v. de wandelbroeken.