Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb Front rollerplus tas schiet los van Tubus lowrider duo - Forum Wereldfietser

Ortlieb Front rollerplus tas schiet los van Tubus lowrider duo

Ik heb een stel Ortlieb frontroller plus tassen waarbij de onderste haak losschiet als ik over oneffen wegen rij. Ze hangen aan mijn Tubus lowrider duo. Ik vind het uiterst irritant dat de tassen losraken. Het lijkt erop dat de haak en de gebogen rail zoveel mee kan buigen dat de combinatie loskomt bij rijden over hobbelige wegen.
Wat voor oplossingen hebben jullie om dit te voorkomen.
Heb je de tassen met een verstelbare haak die op een ovale ring zit, of een nog oudere met maar 1 rail? En hoe zit het met de haken, zijn die nog heel, als in sluit de cirkel/borging zich als je de tas aan de drager hangt, en zitten ze strak of juist te ruim om de drager. Op oude tassen had je nog een mogelijkheid om een rubberen band met haak te monteren, die voor neerwaartse druk zorgt, ik zie dat echter niet in de nieuwere modellen.
Heb je de bovenste haken zo ingesteld dat de ingeklikte tas geen cm naar voor of naar achter kan? En is de onderste haak dan zo volledig mogelijk om de onderkant van de drager?
Leon schreef:
zo 01 sep, 2019 14:07
Heb je de bovenste haken zo ingesteld dat de ingeklikte tas geen cm naar voor of naar achter kan? En is de onderste haak dan zo volledig mogelijk om de onderkant van de drager?
Ik had hier ook last van en heb het schuiven van de bovenste haken geblokkeerd door tyre-wraps over de drager heen te trekken.
Er is een reden waarom de gravel varianten van Ortlieb twee haken aan de onderkant hebben. Als het goed is kan je die ook los bestellen en op de tas monteren.
Er zijn de afgelopen jaren regelmatig vergelijkbare vragen op dit forum gepost. Bijv. deze: viewtopic.php?t=31328. Tussen de reacties op deze posts vind je vast een voor jou geschikte oplossing.
jaccow schreef:
zo 01 sep, 2019 14:45
Er is een reden waarom de gravel varianten van Ortlieb twee haken aan de onderkant hebben. Als het goed is kan je die ook los bestellen en op de tas monteren.
Kan je idd los bestellen.

Hier ook dubbele haken op alle tassen. Werkt prima.
De tassen schuiven niet. Ik heb slang op de drager gemonteerd waardoor de tassen muurvast zit op de voordrager. Het is een nieuw type tas.
Achter heb ik inderdaad twee haken gemonteerd en die komen nooit los, maar voor wordt het lastig om ze dan ook nog op de drager te krijgen. Ga eens naar de gravel uitvoering kijken om daar ideeën op te doen.
En anders een spanbandje erom of een extra schroefje in het midden van de rails waardoor deze minder uitbuigt.