Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke maat Rack Pack? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Welke maat Rack Pack?

Meneer Zwijn, zo reizen we nu ook. Was vooral benieuwd of een Rack pack wat toevoegt.
Zie ze ook achter op bij ‘Spinning South’. Erg leuk om dit stel te volgen.
Doen ook veel onverhard en blijkbaar werkt het bij hen goed.

Gr Anja
Hi Anja, het nadeel van een tas dwars op je achtertassen vind ik dat je niet makkelijk bij je achtertassen kunt en je altijd de rackpack (als 'ie een dwarsligger is :lol: ) eraf moet halen.

Op onze lange reis had Elmar wel zo'n tas en ik had gewoon zo'n Ortlieb rolletje, wat niet veel weegt en die ik dan tussen de tassen leg.

Nu fietst Elmar met de tent in z'n rol tussen de tassen en ik met niks op de meeste ritjes. Komende reis naar Peru neem ik denk ik wel het rolletje mee, al is het maar voor 'nood'.

Succes met kiezen!
Ik gebruik altijd een spin plus een zo'n flightbag of strobaal zak waar ik mijn fietstassen instop bij vervoer als extra tas ipv een zwaardere roltas. Deze is dan onderweg een extra tas voor bijvoorbeeld een natte tent, regenkleding of eetvoorraad. En dan wel zo geplaatst als Ellen en niet dwars, zodat je nog bij je spullen in de achtertassen kan. Je kan hem ook gebruiken als tafelkleedje! In feite een heel lichte compacte meer-in-een-tas dus, veel lichter en nog veel goedkoper dan de zware Ortlieb rackpack. Plus bij tussentijds busvervoer heb je altijd een compacte manier om je fietstassen in op te bergen. :idea:
Als je graag een extra grote tas achterop wilt, waar je makkelijk in kunt, en die niet in de weg zit voor je achtertassen, is dit ook nog een idee:

https://www.carradice.co.uk/bags/saddle ... -saddlebag
Een zadeltas van Carradice.

In verschillende formaten (5 tot 24 liter), stijlen en kleuren verkrijgbaar. Ook ideaal als enige tas voor een dagtocht (thermosfles, boterhammen, regenjas, reserveband, etc.). Ik ben er erg enthousiast over en heb zelf twee formaten (15 liter en 23 liter). Je moet wel oogjes aan je zadel hebben.

Afbeelding
Vakantieopzet (zonder achtertassen, maar kan ook met.)

Afbeelding
Opzet voor een lange dagtocht of een creditcard tourtje.
De beste maat is natuurlijk geen Rack Pack, de tweede beste maat is de kleinst mogelijke Rack Pack :P.
Frans & Dieuwertje schreef:
ma 26 aug, 2019 17:02
Ik gebruik altijd een spin plus een zo'n flightbag of strobaal zak waar ik mijn fietstassen instop bij vervoer als extra tas ipv een zwaardere roltas.
Een Ikea tas werkt vast ook wel.
Gaan er eens goed voor zitten.
Tent in achtertas, Ikea tas mee (stond al op het lijstje)
Mogelijk een 2e hands Rack pack aanschaffen en maar wat uitproberen.

Gr Anja