Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bestaat er een echt duurzame compactcamera? - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Bestaat er een echt duurzame compactcamera?

131 berichten
Ik heb eindelijk vragen gevonden voor mijn antwoorden. Hartelijk dank voor het delen van dergelijke nuttige informatie. een mooie dag verder.Trouwens, er zijn zeer interessante artikelen met allerlei cameras. Ik denk dat het je foto's kan verbeteren
jackwilshere schreef:
ma 25 nov, 2019 14:57
Ik heb eindelijk vragen gevonden voor mijn antwoorden. Hartelijk dank voor het delen van dergelijke nuttige informatie. een mooie dag verder
Je had ook antwoorden (vragen) mogen stellen, had je misschien wat eerder je vragen (antwoorden) gehad :)
Fedor schreef:
di 12 nov, 2019 13:14
Webwinkel is Cameranu.nl. Verder overigens al jaren goede ervaring mee (maar ik heb ze verder ook nog weinig nodig gehad).
Nog ff commentaar op Cameranu.nl (niet door de webshop verplicht, maar gewoon uit mijn hart ;)):

Vlak na aanschaf van mijn nieuwe camera was Black Friday (tja daar hou ik geen rekening mee ;)) waarbij enorme kortingen werden geboden, ook op de camera die ik net had gekocht. Dat was ff balen maarrrrr ik zou de camera nog kunnen retourneren (30-dagen termijn). Dat laatste liever niet want deze specifieke camera beviel wel heel erg goed qua IQ (helemaal vergeleken met de TZ200 ;)). Plus natuurlijk moeite en verzendkosten.
Dilemma voorgelegd aan de winkel en eigenlijk werd door hun per direct besloten het verschil in aanschafwaarde terug te storten. Echt heel netjes. Da's pas service :)
Welke camera is het uiteindelijk geworden?
JanH schreef:
vr 08 nov, 2019 12:12
Fedor schreef:
do 07 nov, 2019 22:45
Ik ben me verder gek aan het lezen qua tests en reviews, maar er komen steeds meer mogelijke gegadigden bij (en het besteedbaar bedrag rekt daardoor ook steeds verder op ;))
Herkenbaar. Ik ben me nu aan het oriënteren op:
Sony CyberShot DSC-RX100 IV
Canon PowerShot G5 X Mark II

Mijn eisen zijn: een licht gevoelig lens en een aparte "zoeker" zodat je niet afhankelijk bent van het scherm voor het maken van een foto.
De voorkeur gaat nu uit naar de Canon vanwege de betere "handligging", maar nog niets is zeker :?
mightytheo schreef:Welke camera is het uiteindelijk geworden?
Hoewel de vraag aan Fedor is gesteld, ook een antwoord van mij. Voor mij is het uiteindelijk de Sony geworden, met een extra accessoire voor een betere handligging.
Reden was een black-friday aanbieding.
In Raad Plaatje heb ik de afgelopen week al wat resultaten (Niehove, Fransum) gepost :)
Hier ook de Sony: RX100VI

Met extra handgreep idd ;)
Ja dat is wel een hele mooie camera. Ik begrijp dat je t.o.v. de Panasonic TZ200 ook extra zoom bereik wilde? En ik neem aan dat JanH de voorkeur geeft aan een net iets betere lens ten koste van het extra zoombereik.

Zelf zou ik waarschijnlijk i.v.m. kosten ook voor de TZ200 zijn gegaan maar als dat exemplaar niet betrouwbaar is, dan houdt het natuurlijk wel een beetje op. Maar goed dat je nog hebt kunnen retourneren. Je hebt in ieder geval nu een betere camera.
mightytheo schreef:
zo 08 dec, 2019 19:25
Ja dat is wel een hele mooie camera. Ik begrijp dat je t.o.v. de Panasonic TZ200 ook extra zoom bereik wilde? En ik neem aan dat JanH de voorkeur geeft aan een net iets betere lens ten koste van het extra zoombereik.
Klopt. Ik heb ook de IV bekeken maar het zoombereik vond ik niet toereikend (al was een 1.8 lens verder wel erg leuk geweest). Ik "kader" vaak (bijv. bij bosfoto's) en dan is een beetje zoom wel handig, ook om bomen naar elkaar toe te trekken.

De 15 keer zoom van de TZ200 (bijna 2 keer zo veel als de Sony) zou ik verder niet veel gebruiken. Bovendien is de lenskwaliteit van de Sony zo goed dat ik met croppen eveneens een beeldscherm-waardige foto (met dan meer zoom dan 8 keer) zou kunnen opleveren.
Even aanhaken in dit topic over camera's....

Na een paar langere reizen en veel korte weekend tripjes met alleen een iphone op zak ben ik op zoek naar een tastbaar alterrnatief.
Veel foto's komen opgeslagen in mappen op m'n imac... Die blader ik dan met veel weemoed wel terug.
En een hyperdeluxe fotoboek maken, komt er bij niet zo van. Eigenlijk best zonde, want de herinnering blijft.

Nou leek het mij aardig om een instant/polaroid-cameraatje mee te nemen, om direct tastbare kiekjes te hebben.
iemand hier ervaring mee? Voors en tegens om dit wel of niet mee te nemen?
jwkeij schreef:
zo 23 feb, 2020 16:49
Nou leek het mij aardig om een instant/polaroid-cameraatje mee te nemen, om direct tastbare kiekjes te hebben. iemand hier ervaring mee? Voors en tegens om dit wel of niet mee te nemen?
Ik denk dat dit overzicht wel een indruk geeft: https://www.dpreview.com/reviews/buying ... ant-camera
Ik heb zelf geen ervaring hiermee. Wel ooit met Polaroid, toen dat nog in de oude vorm bestond. Dat was vooral duur in gebruik. 5 euro per foto toen.
jwkeij schreef:
zo 23 feb, 2020 16:49
Nou leek het mij aardig om een instant/polaroid-cameraatje mee te nemen, om direct tastbare kiekjes te hebben.
iemand hier ervaring mee? Voors en tegens om dit wel of niet mee te nemen?
Zelf geen ervaring mee maar anderen schijnen er leuke momenten mee te beleven.
https://www.reisjunk.nl/reisinspiratie/ ... d-camera/