Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Osmand nieuwe update met slaapstand! - Forum Wereldfietser

Osmand nieuwe update met slaapstand!

Sinds gisteren een nieuwe update met de mogelijkheid terug om de app in slaapstand te plaatsen en bij de volgende melding te laten ontwaken.
PatrickL schreef:
di 16 jul, 2019 12:50
Sinds gisteren een nieuwe update met de mogelijkheid terug om de app in slaapstand te plaatsen en bij de volgende melding te laten ontwaken.
En over welke versie gaat het dan hierbij?
Laatste versie is 3.2.7 die ik heb, vrijgegeven; 2018-11-29

Gaat dus om versie 3.4.4 https://play.google.com/store/apps/deta ... plus&hl=nl
Bijgewerkt tot 15 juli 2019

Maar zolang je oude versie goed werkt, lees ook even wat mensen erover schreven die de nieuwste versie installeerden :idea:
Ik volg al een heel eind het "screen on/off" probleem dat OSMAND introduceerde vanaf hun versie 3.3 Tot en met versie 3.2.7 werkte deze functionaliteit perfect, totdat google zelf roet in het eten gooide, door OSMAND te verplichten niet meer op deze technische manier de screen lock te gebruiken.

Ik heb ook recent 3.4.2 geïnstalleerd toen ik vernam dat de screen on / off terug geimplementeerd was. Helaas, werkt deze voor mij belange niet zo goed als voorheen in versie 3.2.7

1. scherm springt volgens mij niet x seconden voor een volgende "turn" aan, maar eerder te vroeg.
2. Eerst sprong het scherm terug af na de "turn", maar ging direct naar mijn lock screen die dan nog even actief blijft (android instelling). Vroeger was dit niet.
3. Na wat met de android screen lock instellingen geknoeid te hebben , springt ze nu helemaal niet meer uit. Op springen werkt wel nog.
4. Zelf wanneer je in een situatie komt waar plots gps info niet meer beschikbaar is, springt het scherm aan, terwijl er geen navigatie actie nodig is.

Kortom, dit lijkt me nog allemaal te buggy voor het moment. Er is echter wel een oplossing. Ik gebruik de betalende OSMAND+ via de laatste versie 3.4.2 zodat ik verder recente kaart info kan downloaden.

Daarnaast installeerde ik ook versie 3.2.7 van de free OSMAND versie (sideloaden, dus niet via google play maar via https://osmand.net/downloads)

De truuk is om je map storage van beide apps beiden te richten naar dezelfde shared memory (vind je in de general settings van osmand) Beide apps maken dan gebruik van dezelfde recente kaarten, tracks, etc...

Concreet gebruik ik dus verder de free OSMAND die energiezuinig navaigeert, en check ik regelmatig de beschikbare kaarten via OSMAND+ Je moet enkel goed opletten dat je de free versie niet automatisch laat updaten. Kun je ook instellen in android.

Is wat gedoe, maar werkt perfect als bypas totdat OSMAND zijn zaakje weer op orde heeft. Vermits ik al 3 updates kreeg in de laatste 3 dagen op versie 3.4.2, vermoed ik dat ze daar niet echt stil zitten.
Jan_R schreef:
di 16 jul, 2019 15:09
Ik volg al een heel eind het "screen on/off" probleem dat OSMAND introduceerde vanaf hun versie 3.3 Tot en met versie 3.2.7 werkte deze functionaliteit perfect, totdat google zelf roet in het eten gooide, door OSMAND te verplichten niet meer op deze technische manier de screen lock te gebruiken.

Ik heb ook recent 3.4.2 geïnstalleerd toen ik vernam dat de screen on / off terug geimplementeerd was. Helaas, werkt deze voor mij belange niet zo goed als voorheen in versie 3.2.7

1. scherm springt volgens mij niet x seconden voor een volgende "turn" aan, maar eerder te vroeg.
2. Eerst sprong het scherm terug af na de "turn", maar ging direct naar mijn lock screen die dan nog even actief blijft (android instelling). Vroeger was dit niet.
3. Na wat met de android screen lock instellingen geknoeid te hebben , springt ze nu helemaal niet meer uit. Op springen werkt wel nog.
4. Zelf wanneer je in een situatie komt waar plots gps info niet meer beschikbaar is, springt het scherm aan, terwijl er geen navigatie actie nodig is.

Kortom, dit lijkt me nog allemaal te buggy voor het moment. Er is echter wel een oplossing. Ik gebruik de betalende OSMAND+ via de laatste versie 3.4.2 zodat ik verder recente kaart info kan downloaden.

Daarnaast installeerde ik ook versie 3.2.7 van de free OSMAND versie (sideloaden, dus niet via google play maar via https://osmand.net/downloads)

De truuk is om je map storage van beide apps beiden te richten naar dezelfde shared memory (vind je in de general settings van osmand) Beide apps maken dan gebruik van dezelfde recente kaarten, tracks, etc...

Concreet gebruik ik dus verder de free OSMAND die energiezuinig navaigeert, en check ik regelmatig de beschikbare kaarten via OSMAND+ Je moet enkel goed opletten dat je de free versie niet automatisch laat updaten. Kun je ook instellen in android.

Is wat gedoe, maar werkt perfect als bypas totdat OSMAND zijn zaakje weer op orde heeft. Vermits ik al 3 updates kreeg in de laatste 3 dagen op versie 3.4.2, vermoed ik dat ze daar niet echt stil zitten.
Ik werk met een oude versie (3.2.7) met een werkende turn-on-screen en die doet het prima. Ik vroeg me nu af of in de allerlaatste versie dit uiteindelijk opgelost is geraakt en de turn-on-screen mogelijkheid terug perfect werkt?
Mvg
Patrick
Ik weet niet of dit relevant is voor de issues mbt de slaapstand, maar in Osmand 3.6 is er wel iets veranderd.
Telkens als ik het scherm uitschakelde (doet Osmand niet uit zichzelf) en weer inschakelde, moest ik eerst het scherm unlocken (dmv swipe/code, vingerafdruk of gezichtsherkenning). Die laatste twee gaan niet met handschoenen aan of zonnebril op en de vingerprintscanner kan ik niet bereiken als die in de houder zit dus dat is wel een groot nadeel. In versie 3.6 lijkt dat te zijn opgelost, aan/uit knop of dubbelklikken op het scherm en osmand staat meteen aan: https://osmand.net/blog/osmand-3-6-released Profielen kan je nu aanpassen of verbergen en ook de kleur van de aanwijzer veranderen. Verder lijken me de custom icons voor pois ook wel een handige verbetering, nog niet naar gekeken.

PS
De settings zijn wel erg diep verborgen, alleen zichtbaar in de navigatie settings van een custom/voertuig/voetganger profiel (dus niet in het algemene profiel). Turn screen on, derde optie onderin.
16.jpg
The option Turn screen on helps you to save device battery during navigation. It switches on your screen only during any maneuver. Of course, you can use proximity sensor for unblocking your screen.
https://osmand.net/features/navigation-profiles
eindgebruiker schreef:
wo 26 feb, 2020 10:52
The option Turn screen on helps you to save device battery during navigation. It switches on your screen only during any maneuver. Of course, you can use proximity sensor for unblocking your screen.
https://osmand.net/features/navigation-profiles
"Of course, you can use proximity sensor for unblocking your screen." Mmmm, ik denk dat ik nog blijf bij de oude versie 3.2.x. Daar werkt het aan en terug uit volautomatisch bij mij.
Tjee, het is wel zoeken naar die functies. Maar het lijkt gelukt te zijn. Morgen een flink aan de tand voelen.
Ik heb de Osmand+, versie 3.9.10 van maart 2021 en de functie is nog steeds zichtbaar. Ik heb geen Samsung, maar wel een Android-Besturingssysteem.
Ja, ik heb het uiteindelijk gevonden.