Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Galileo plat - Forum Wereldfietser

Galileo plat

De afgelopen dagen viel me op dat de GPS regelmatig wegviel en onnauwkeurig was. Vandaag las ik dat het Europese satellietsysteem Galileo, dat een grotere nauwkeurigheid biedt dan dat van de Amerikanen, het niet doet.
Als je dezelfde problemen tegenkomt dan ligt het dus niet aan je toestel. "Er wordt gewerkt aan een oplossing", hetgeen in EU verband natuurlijk altijd een geruststellende gedachte is... :|
Gelukkig kennen de meeste navigatiesystemen overweg met GPS en GLONASS (Het Russische GPS) en een aantal inmiddels ook met Galileo dus. Houdt er wel rekening mee dat als je ze alle drie selecteert je dat meer energie kost. Als 1 systeem voldoende is dan zou ik de rest laten voor wat ze zijn.
Fouten worden gemaakt, wat telt is hoe er mee om wordt gegaan en dat ziet er hier niet goed uit.

Afgelopen donderdag om 01:00 ontstond het probleem, 14:45 kwam er een bericht naar buiten maar tot nog toe, haast vijf dagen later, nog geen oplossing.

Toen dinsdag 2 juli Cloudfare een probleem had die (voor ons laat in de avond) een groot deel van het Internet plat legde was het binnen een half uur opgelost.

Ik heb er niets van gemerkt afgelopen weekend maar mijn GPS ondersteund Galileo niet.
Ik vind de topictitel hilarisch, ik dacht dat er een heel betoog zou komen over Galileo Galilei en mensen die vinden dat de aarde plat is.
alois schreef:
ma 15 jul, 2019 23:18
Ik vind de topictitel hilarisch, ik dacht dat er een heel betoog zou komen over Galileo Galilei en mensen die vinden dat de aarde plat is.
Die kom je op dit forum ook tegen, maar dan een eigentijdse versie ervan, met een aversie tegen het benoemen van inzichten en dilemma's van de 21e eeuw ;-). Galilei heb ik vijf jaar terug al eens genoemd in een draadje over zure berichten. (Zie dit topic en scrol dan naar mijn opsomming van vijf types die je op dit forum regelmatig aantreft.)
daulagari schreef:
ma 15 jul, 2019 21:50

Toen dinsdag 2 juli Cloudfare een probleem had die (voor ons laat in de avond) een groot deel van het Internet plat legde was het binnen een half uur opgelost.
Cloudflare, wat is het? Het maakt je website supersnel, veilig via HTTPS zonder SSL certificaat. En houdt ook nog eens spammers en hackers buiten de deur. Klinkt goed toch? Er zitten toch ook wel nadelen aan gebruik.
Waar staat de data die gecachet wordt? Wat gebeurt er met de IP-data van de bezoekers van je website? Daar heb je geen inzicht in, je moet er maar simpelweg op vertrouwen dat jouw data straks niet op straat ligt.
En nog een nadeel is wat gebeurt er als Cloudflare 'down' gaat?
Het maakt een website onbereikbaar.
In 2013 gebeurde dit en waren 800.000 websites twee uur lang onbereikbaar.
Dat is wel even iets anders dan dat een groot deel van het internet "plat" gaat :lol:
Bron; https://www.vaneldijk.nl/artikelen/clou ... en-nadelen

TORbrowser zou optie kunnen zijn om niet je eigen ip-adres prijs te geven.
Recent claimde Cloudflare dat iets van 10% https-verkeer wordt onderschept.

Een ding maakt het misschien duidelijk; voor navigatie is een papieren versie van je route nog zo'n slecht idee niet :idea:
Galileo doet het weer, min of meer: https://www.gsc-europa.eu/news/galileo- ... n-restored

Het blijkt dat het systeem helemaal nog niet in productie is. Ze zitten in een pilot-fase die bedoeld is om fouten zoals deze op te sporen:
Galileo provides ‘initial services’ since December 2016. During this initial ‘pilot’ phase preceding the ‘full operational services’ phase, Galileo signals are used in combination with other satellite navigation systems, which allows for the detection of technical issues before the system becomes fully operational. In the full operational phase, Galileo should function independently of other satellite navigation systems.
Mijn telefoon gebruikt dat hele Galileo niet, dus daar lag het helemaal niet aan. Echt stom van mij. :!:
Het lag aan de nieuwe versie van een app die wat veel aandacht van het processorretje wilde dus ik heb de ouwe teruggezet.