Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Camping app - Forum Wereldfietser

Camping app

Omdat ik het vinden van een camping met de GPS omslachtig vind, zou ik graag een app op mijn telefoon installeren. Maar dan eentje die voor vakantiefietsers erg geschikt is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja hoor, Archies!
maps.me?

Off line kaart met o.a. ook campings. Ook in de zoekfunctie.
daulagari schreef:
vr 12 jul, 2019 19:56
Ja hoor, Archies!
Dank voor de snelle reactie, ik ga er direct naar kijken!
Yep, Archies voor geen geld.
PatrickL schreef:
za 13 jul, 2019 08:30
Yep, Archies voor geen geld.
Archies! En denk ook eens aan de kosten die hij moet maken. En druk een keer op de “donate” knop op zijn site.
Archies inderdaad. Ook handig voor niet-fietsvakanties
Mee eens met egopro!
quote=egopro post_id=339757 time=1563004292 user_id=8075]
PatrickL schreef:
za 13 jul, 2019 08:30
Yep, Archies voor geen geld.
Archies! En denk ook eens aan de kosten die hij moet maken. En druk een keer op de “donate” knop op zijn site.
[/quote]


Voor alle duidelijkheid. Ik gebruik Archies na het doneren. Maar voor zo weinig geld, ben je nooit bestolen vind ik....
Met de zin "voor geen geld" bedoelde ik dat het erg weinig kost. :D
Klopt het dat Archies betaalde app is ( € 3,49) en alleen op tablet of smartphone? Probeerde het op mijn PC te downloaden, werkt niet. Tablet wel, maar betaald en erg mager wat betreft info (adres, tel. nr., aantal plaatsen, openingstijden). Verder aanwijzing 'hoe er te komen' alleen per auto, OV of voetganger, terwijl ik hoop per fiets te arriveren, maar kan dat niet wijzigen of zie ik dingen over het hoofd? :?
Ja, Archies is een betaalde App, $3 zie ik dus € 3,49 zal kloppen. Standaard worden online kaarten gebruikt maar je kan ook offline kaarten gebruiken door van te voren de kaartbestanden binnen te laden.

Inderdaad een App werkt alleen[*] op een smartphone maar voor een PC kan je (gratis) de waypoints downloaden, zie http://www.archiescampings.eu/ned1/ onder "Download de poi's voor uw navigatiesysteem door te klikken op het gewenste vak hieronder"

De App kan geen route plannen naar de camping zover ik weet, dat is een andere tak van sport.

[*] Niets is onmogelijk natuurlijk
Ik ben blij dat niet al die functies in de app zitten. Dat gaat al snel ten koste van het databasebeheer. Zodra je een camping op het oog hebt kan je er in de app naar zoeken op Google. Dan vind je gelijk de recensies en kan je ook naar de site. Dat is veel meer up to date.

Als je wijzigingen door geeft krijg je snel een bedank mailtje.
rickie schreef:
za 13 jul, 2019 19:36
Klopt het dat Archies betaalde app is ( € 3,49) en alleen op tablet of smartphone? Probeerde het op mijn PC te downloaden, werkt niet. Tablet wel, maar betaald en erg mager wat betreft info (adres, tel. nr., aantal plaatsen, openingstijden). Verder aanwijzing 'hoe er te komen' alleen per auto, OV of voetganger, terwijl ik hoop per fiets te arriveren, maar kan dat niet wijzigen of zie ik dingen over het hoofd? :?
Voor Windows 10 kun je wel een Archies Campings-app laden op je pc. Zit in de Microsoft store. En als je in Archies op een campingsymbool tikt op je telefoon krijg je een pop up met 5 symbolen, met het tweede symbool kun je de route plannen, je wordt dan doorgeleid naar google maps en die heeft ook fietsnavigatie; als je niet al te ver van de camping vandaan bent, werkt dat prima. Met het zoeksymbool vind je snel de actuele gegevens van de camping via google zoeken. Lukt dat niet, dan moet je je gaan afvragen of de gegevens wel kloppen (met een database van tienduizenden campings is Archies niet geheel foutloos).
Deze app kende ik nog niet. Heb hem dan ook maar even gekocht. Ziet er goed uit.
Ik zou het nog wel handig vinden om wat meer filters te kunnen plaatsen. Zo zou ik wel willen kunnen filteren of het een natuurcamping betreft, of bv een dure 5 sterrencamping die eigenlijk niet op trekkers zitten te wachten.
In ieder geval is dit een aanvulling op de apps die ik al gebruik.
Belle schreef:
ma 15 jul, 2019 09:09
Voor Engeland is het jammer dat Archies niet aangeeft of tenten welkom zijn op de camping. Maar waarom niet je GPS gebruiken? Of een app als Pocket Earth? Het is super eenvoudig om een camping te vinden via GPS. Of een supermarkt. Of een lunchtentje, een geldautomaat, etc. Misschien een keer een cursus doen of een YouTube-video bekijken over het onderwerp? Dan ben je er ook niet afhankelijk van of je telefoon bereik heeft.
Alles wat je noemt is met een telefoon toch ook supereenvoudig? Geen bereik is totaal geen issue in Europa.
OSM AND+

(open street map)

https://play.google.com/store/apps/deta ... smand.plus

Met deze app vind je alles. Ook navigatie. Open source.
Zorg wel voor voldoende opslag ruimte.
Voor 9 euro blijvend alle landen installeren en deïnstalleren.
Voor 4 euro ook hoogtelijnen.
Probeer eerst gratis versie, daarmee kun je 7 gebieden/landen downloaden.
Diverse profielen aan te maken.
Kies bij kaartstijl 'Touringkaart', biedt het meeste informatie.
Voer bij interessepunten/zoek Kamperen of Campings in en deze verschijnen op de kaart.
Druk op symbool en informatie verschijnt. En navigeer naar.
Zo vind je ook winkels, restaurants, waterpunten, pickniks etc.
Heeft ook wikipedia. Dus druk op een plaatsnaam of b.v. kasteel en je krijgt artikel.
Vereist enige studie en kan overweldigend overkomen vanwege hoeveelheid functies en informatie.
Constante updates/verbeteringen.
This is da bomb.
Google Maps sucks voor fietsen en wandelen.
Aanvulling;
Je kunt je gpx route laden en zien of en waar er campings e.d. aan de route liggen.
Dit is dan tevens backup voor fietsnavigatiecomputer of landkaart.
Cranky schreef:
di 16 jul, 2019 11:12
OSM AND+

(open street map)

https://play.google.com/store/apps/deta ... smand.plus

...
Heb je Android, dan is Locus Maps ook erg fijn. Ik gebruik het al jaren naar volle tevredenheid.
Ja, OpenStreetMap, dat is wat OsmAnd, Locus Maps en bijna alle Android/IOS App's gebruiken, heeft ook informatie over campings, voor een voorbeeld, zie Camping De Boomgaard.

Voor een route naar Oostenrijk die ik eens gereden heb heb ik alle campings van Archies en OSM die binnen 15 km langs de route lagen met elkaar vergeleken en mijn conclusie was dat er iets van 70% overlap tussen de beide set's bestond, en dat voor beide ongeveer 30% unieke campings hadden.

Bij "OSM unieke campings" moet je oppassen dat ze geen "privé-campings" zijn, in Duitsland zeker staan er heel wat campings die alleen bedoeld zijn voor jaarkaarthouders en wat me op viel, ook regelmatig redelijk verlopen zijn. Verder ontbreekt bij de OSM data regelmatig het telefoonnummer maar een voordeel is dan weer dat bij heel wat campings ook de website vermeld staat.