Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin kaarten & afslagbegeleiding - Forum Wereldfietser

Garmin kaarten & afslagbegeleiding

Ik heb sinds kort een 2ehands Garmin Edge 810, hierop zitten de volgende kaarten geïnstalleerd en ingeschakeld:
- INTL Standard Basemap
- CN Europe NT 2011.20 ALL

Hiervoor had ik een nieuw aangekochte Touring Edge waarop de volgende kaarten vooraf waren geïnstalleerd en ingeschakeld:
- INTL standard Basemap NR
- Garmin Cycle map EU 2017.10
- Edge DEM Map EU 2014.20
- Garmin Geocode Map EU 2017.10

Meestal laad ik gpx files in om een bepaalde rit te rijden. Met de Tourings Edge ging deze navigatie met afslagbegeleiding heel goed.
Met de Edge 810 en de ongetwijfeld oudere kaarten kreeg ik enkel een dikke lijn te zien, maar geen afslagbegeleiding.

Hierbij dus mijn volgende vragen om te kijken hoe ik dit met mijn "nieuwe" Edge 810 kan oplossen.

1) Kan ik de CN Europe NT 2011.20 ALL (gratis) updaten naar een recente versie?
2) Staan de kaarten steeds op de SD kaartje in het toestel? Is het dan voldoende om de 2 kaartjes te wisselen?
3) Kan ik eventueel andere (gratis) kaarten uploaden op het SD kaartje en hierdoor een goede navigatie bekomen met afslagbegeleiding?
4) Andere suggesties om een goede navigatie te bekomen in Europa, of eventueel BNX?

Alvast bedankt voor jullie hulp, jullie hulp is wordt zeer gewaardeerd!
Spijtig genoeg vandaag 15 keer moeten stoppen om beter op het kaartje te kijken of omdat ik verkeerd was gereden :(

Bert Heylen
Ik zou als eerste (voor de fiets) eens openstreetmap kaarten proberen, zie http://www.openfietsmap.nl/.
Bert Heylen schreef:
zo 30 jun, 2019 21:02
Meestal laad ik gpx files in om een bepaalde rit te rijden. Met de Tourings Edge ging deze navigatie met afslagbegeleiding heel goed.
Met de Edge 810 en de ongetwijfeld oudere kaarten kreeg ik enkel een dikke lijn te zien, maar geen afslagbegeleiding.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar een gpx-file, een track dus, geeft geen routeaanwijzingen. Voor zover mij bekend zijn in ieder geval sommige Edge-modellen apparaten die geen tracks kunnen gebruiken maar tracks altijd omzetten naar routes - dit worden soms ook wel routeapparaten genoemd. Misschien is je Edge Touring (ik neem aan dat je dat bedoelt) zo'n routeapparaat, en je 810 niet? In dat geval heb je dus met je Touring altijd routes gereden in plaats van tracks, terwijl de 810 wél tracks gebruikt. Dan is de oplossing je 810 tracks te laten omzetten in routes.

Succes,

Carl
Wat ook kan helpen is het boek 'Gps wijzer voor fietsers, de beste handleiding voor de Garmin Edge (derde editie)' van Joost Verbeek kopen daar staan alle tips in voor een optimaal gebruik van elke Edge.

De eerdere versie heeft mij in ieder geval weer een paar slimme tips opgeleverd voor een optimaal gebruik
Misschien heb je een instelling verkeerd staan.
Lees deze anders even door


https://opfietsen.nl/gps/garmin/problee ... -edge-800/