Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Door bomen bos niet meer zien: Tent tips 3p <3KG weinig condens - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Door bomen bos niet meer zien: Tent tips 3p <3KG weinig condens

Leon schreef:
zo 19 mei, 2019 08:56
buurman schreef:
zo 19 mei, 2019 00:45
Ik lees nu net pas dat jullie zelf ook bij regen last hadden van nevel door het doek heen: viewtopic.php?f=21&t=31519&start=20
Impregneren.
Impregneren zou ik bij kunstof tenten mee oppassen, kans is best dat het meer kwaad dan goed doet. Oplossen van coatings of naadtapes bv.
Pogingen tot verhelpen van lekken is in mijn ervaring tot nu toe zinloos gebleken, helaas.
Hilleberg adviseert een speciaal Nikwax product en zelf heb ik daar goede ervaringen mee.
Wim schreef:
zo 19 mei, 2019 19:11
Hilleberg adviseert een speciaal Nikwax product en zelf heb ik daar goede ervaringen mee.
Wij idem met onze Fjällräven Akka. Er was ook niet echt een andere optie, hij was lek, de regendruppels spetterden dwars door het doek heen.
Na de voors en tegens afwegen tussen met name de MSR Mutha Bubba en de Nigor Dodo 3, hebben we gekozen voor de Dodo 3.

We hebben altijd 2 tentjes bij. (al is de dodo 3 niet echt een tentje meer, meer een tent). Van de 2 willen we er 1 met wat meer ruimte. Zoals de Dodo 3. De andere willen we later een keer vervangen. dat komt wel.
Heel hoog op het lijstje staat dan de MSR Mutha Bubba en een 1-paals tent. Hopelijk heeft Nigor tegen die tijd een nieuwe collectie tenten.

De MSR tenten hebben dit jaar een nieuw model waar "virtually indestructible poles" en "Xtreme Shield", een verbetering aan het doek is toegepast. De aangeboden modellen, tegen lager prijzen, zijn nu vaak niet de 2019 modellen.

Maar nu voor dus de Dodo 3. Grootste twijfel was er voor ons mbt het gewicht. Met 3,4 kg behoorlijk boven het door ons gewenste gewicht. Hopelijk kunnen we hem binnenkort uitproberen.
Wellicht is het al genoemd maar ik ga niet 3 pagina's doorzoeken. Nigor is niet failliet, de distributeur is nu de firma Robijns uit Aalsmeer.
Om precies te zijn is Nigor wel degelijk failliet gegaan. En heeft nu een doorstart gemaakt. Er is een nieuwe eigenaar.
https://www.oozo.nl/bedrijven/utrecht/z ... or-net-b-v