Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Forumslader verbinden met iPhone - Forum Wereldfietser

Forumslader verbinden met iPhone

Ik heb mijn (nieuwe) fiets uitgerust met een forumslader. Ik heb veel profijt van het doen wat hij kan: het opladen van mijn gps en telefoon. Super leuk. Heel blij mee.

Nu heb ik de forumslader app gedownload op mijn iPhone. Als ik verbinding wil maken, dan ziet de iPhone wel de forumslader, maar als ik daarmee probeer te verbinden, komt de melding "Kan niet met FL verbinden". Ik heb al op internet gezocht, maar zonder resultaat. Mijn fietsverkoper zei "we kunnen je op afstand niet helpen, we kijken tijdens het onderhoud wel even". Hm ja, die reactie snap ik an sich wel, maar morgen met vakantie. Dus probeer ik het hier. Wat gaat er mis? Mis ik een knopje?
IMG_4034[1].PNG
Heb je om je navigatie-app te gebruiken, de app nodig van je Forumslader? Is het niet voldoende dat je telefoon bij geladen wordt? Ik gebruik Pocket Earth als navigatie-app en heb niets te maken met hoe mijn iPhone geladen wordt....apps werken los van elkaar...?
Nee dat is voor mij even niet voldoende. Ik wil graag dat het werkt ook al gebruik ik niet alle functies die er op zitten. En hoe het is gesteld met de accu zegt mijn navigatie niet ;-)
Ik weet niet wat je al geprobeerdhebt maar mogelijk zit hier een oplossing tussen.

https://www.google.nl/amp/s/www.appleti ... ossen/amp/
Mogelijk zal in mijn vorige post niet de oplossing liggen als het om een ouder model forumslader gaat. Jens heeft er zelf al iets over geschreven:

https://radreise-forum.de/topics/1381667
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Op de Forumslader staat een serienummer, dit moet je bij de app ingeven om echt verbinding te maken.
Ik moest hem eruit halen en weer inbouwen, 5 minuten werk. Daarna werkte het vlekkeloos.
mmmhhh, ik zie potentieel twee problemen.
1) je moet de verbinding leggen vanuit de ForumsLader App, niet via de Bluetooth instellingen (wat je zo te zien doet?)
2) de app op iphone werkt zonder code inderdaad steeds maar enkele minuten.
je zult van Jens een code moeten kopen (ik denk 5 euro ofzo)
tenzij je fietsverkoper dat al geregeld heeft (ik weet dat er zijn die dat doen), en dan staat de code op de lader zelf inderdaad.
Als je niet wilt uitbouwen en je hebt verbinding (zie punt 1) kun je het serienummer van de unit zelf zien, doormailen aan Jens en hem de activeringscode laten terugmailen.

Maar het is wat kort dag.

edit: welicht probeer je de verbinding vanuit de app te maken besef ik nu.
probeer door regelmatig aan het wiel te draaien de lader actief te houden.