WimB schreef:
zo 05 mei, 2019 16:58
Ik vond fietsen op een rechte lijn, Garmin noemde deze optie Niet Over De Weg, wel spannend, deze gebruikte ik zo af en toe naar een verder gelegen plaatsje.
Op het scherm stond een rechte lijn en bij de eerste weg links of rechts die ging ik op. Die rechte lijn probeerde ik zoveel op die manier zoveel mogelijk tot aan het doel te volgen. Kom je op weggetjes die bij navigeren niet worden gebruikt.
Als je het navigeren op "wandelen" zet zijn er op de OSM toch knap weinig paden die niet bij het navigeren worden gebruikt.
In sommige omgevingen kun je wel leuke tochten krijgen met deze 'kompas'-methode. In andere omgevingen vergaat je het plezier soms snel en grondig. Snelwegen, spoorlijnen, kanalen, vinexwijken, bedrijventerreinen met een omvang groter dan de stad waar ze bij horen, al dan niet militaire vliegvelden en dat soort zaken beletten je regelmatig de doorgang en zie dan maar eens dat ene fietsdoorgangetje te vinden. Voor mij dé reden van het gebruiken van kaarten, op papier of in een klein kastje.