Additionally, paste this code immediately after the opening tag: cycle2charge laadt powerbank niet op - Forum Wereldfietser

cycle2charge laadt powerbank niet op

Kort geleden heb ik een Cycle2charge gemonteerd en verbonden met de Shimano naafdynamo. Bij een testrit bleek m'n powerbank helemaal niet opgeladen te worden. 't Is een powerbank van 20000mAh. De aansluiting lijkt me wel gelukt, want van 'n kleine penlite oplader gaat 't oplaadlampje branden en ook op m'n iPhone zie ik rechts boven bij 't batterij-ikoontje iets veranderen. De verlichting doet 't ook nog, maar de schakelaar staat op off. Kan 't soms zijn dat m'n powerbank te "zwaar" is? Is 't de moeite waard om er zo'n 10000mAh powerbank van de Action aan te hangen? Ik heb m'n hele leven nog nooit wat gesnapt van volt, ampere en ohm. Hopelijk kan iemand 't in simpele bewoordingen uitleggen wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Je kunt je powerbank met dat dingetje opladen door 28 uur 25 km/uur te gaan fietsen en dan komt er nog zo'n 8 uur extra bij door het warmteverlies.

Gelukkig is het lekker weer.
Waarschijnlijk te zwaar ja. Rekensom om de orde van grootte te bepalen is simpel. capiciteit is 20 000mAh, dynamo levert iets van 500mA, dat is dus 20 000 / 500 is 40 uur volcontinu fietsen. Waarschijnlijk veel te lange tijd, daarbij heb je kans dat het interne laadcircuit in de powerbank met zo'n relatief lage stroom nooit zal werken.

(En ja, je moet spanningsverschil 6V/5V of 3,7V, rendement enz meerekenen om het precies te weten, maar voor orde van grootte is dit genoeg)
Wij zijn 65-plussers, "vroeger" heette dat "bejaard". 8) Met volle bepakking zitten we vaak toch wel rond de 20 km/uur. 't Gaat mij om 't opladen van een powerbank overdag om vervolgens daarmee 's nachts in de tent de gps en 1 of 2 telefoons op te laden.
Als ik die powerbank via 't stopcontact oplaad gaat er 'n ledje branden en dat gebeurde op de fiets niet. Dus 't zou goed kunnen wat bast1aan schreef over dat interne laadcircuit.
Zo'n 10000mAh powerbank van de Action zou wel goed op te laden zijn?
Veel powerbanks kunnen wel overweg met simpel USB (5V 500mA).
De grotere versies, (dus zeker de 20000mAh van jullie) zijn een uitdaging.
De meesten vragen al gauw een sterkere laadstroom dan de max 1000mA die de Cycle2Charge lijkt te kunnen leveren (als ik even snel google).
Wellicht dat je even kunt kijken op de powerbank zelf wat er opstaat?
Of in ieder geval even merk/type doorgeven, zodat we een idee hebben van wat jullie voor een powerbank hebben.
Wijzelf gebruiken een ForumsLader in combinatie met een RAVpower powerbank van 20100 mAh.
En dat werkt prima, maar dat komt OOK doordat de ForumsLader een 5V/3A (dus 3000mA) kan sturen vanuit zijn interne batterijpak
Bij een grotere powerbank duurt het langer voor ie vol is. Hoeveel mAh een powerbank heeft, heeft niets te maken met de minimum benodigde stroomsterkte om op te laden. De cijfers die je op een powerbank ziet geven de maximale stroomsterkte aan die de powerbank aankan bij laden (of de maximale stroomsterkte bij leveren van stroom). Daar heb je dus niks aan als je oplaadt via de Cycle2charge tijdens het fietsen.

Als het laadlampje niet brandt, dan heeft ie dus meer stroom nodig. Andere powerbank proberen.
Ik heb zelf een ISY powerbank met een interne accu van 3,7V/7800mAh. Die laadt prima op lage stromen uit mijn zonnepanneel, meestal, tussen de 300 en 700mA.

Ik zou erg goedkope powerbanks afraden vanwege de gammelheid van hun connectoren, die tijdens fietsen relatief veel te lijden hebben.
'n Kennis van me gebruikt die 10000mAh van de Action al enkele jaren. Maar vandaag zag ik in de winkel dat-ie maar één output heeft. Toen doorgefietst naar de MediaMarkt en daar een best wel prijzige (zelfs zonder kabeltje) Belkin gekocht. Daarnet in de schemering zag ik de ledjes van die powerbank oplichten tijdens 't fietsen, dus 't schijnt nu wel te werken. Ik blij. Allemaal bedankt voor de hulp en antwoorden! :)