Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sigg firejet - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Sigg firejet

Kennelijk is toch niet alles schoon.
Dan maar eens gokken en de hele brander onder dompelen?
Bij een whisperlite zit er in de slang een ijzerdraad, door deze heen en weer te halen reinig je de slang. Misschien heeft de firejet dit ook
jony schreef:
ma 29 apr, 2019 18:31
Bij een whisperlite zit er in de slang een ijzerdraad, door deze heen en weer te halen reinig je de slang. Misschien heeft de firejet dit ook
Afgezien van de omschrijving van de onderdelen .... doe ik het anders:
De gedraaide draad-kabel uit de vergasser trekken, de fuel-line doorspoelen (sproeier er dus ook af) en de gedraaide draad even boven het gasfornuis (of een andere brander) uitgloeien.

Na geruime tijd (of snel na gebruik van overjarig bocht) kan er een verstoppende afzetting op die gedraaide draad-kabel zitten, en even uitgloeien is het makkelijkste manier van reinigen.
Eventueel kan je daarna die gedraaide draad-kabel daarna nog een paar maal op en neer raggen en nog eens reinigen.

Groeten BSM

PS   De MSR brandt mooier op een mix van wasbenzine (+ wat gewone benzine), dwz in vergelijk met gewone lood-vrije benzine .... ik heb het nu afgelopen week uitvoerig getest, en "goed bevonden".
Ik zou toch echt eerst de sproeier er uit schroeven zodat je kunt zien of die verstopt is want dat is voor de hand liggend en simpel. Daarna zou ik, voordat ik zou gaan prutsen met de slang/draad toch echt even testen of de pomp genoeg benzine er doorheen krijgt, met de sproeier er af dus. Er hoeft namelijk maar heel weinig doorheen.
Alles bij elkaar denk ik hier alleen dat het een rtfm-probleem is.

Volgens de gebruiksaanwijzing op http://www.berniedawg.com zit er een naald bij het ding. "In the top of the protective cover".
Het was gewoon een kwestie van aangekoekt vuil, alle losse delen eraf gehaald. De brander in de ultrasooncleaner en op 60 graden een klein half uurtje laten trillen. Daarna alle losse onderdelen zoals de vernevelaar en de staalkabel ook een half uurtje erin. Af laten drogen en opgestookt met wasbenzine. Ze doet het weer :lol: :lol:
Mr Wojtas schreef:
zo 05 mei, 2019 14:57
Het was gewoon een kwestie van aangekoekt vuil ....
Da's mooi. Ik heb niet veel ervaring met de SIGG brander, en voorzover ik er iets van gezien heb waren het "problemen" ... maar dan bij mensen die die problemen denkelijk nog meer met een MSR gehad hadden (de MSR spreekt iets meer een onderzoekend publiek aan, de SIGG doet dat wat meer op het uiterlijk).

Maar goed, afgelopen week een vriendin ervan overtuigd dat ze met haar MSR ook gelukkig kan zijn, en dat ie met wat truukjes zelfs heel geciviliseerd kan zijn. Zo vlamt zo'n brander heel gauw als je 'm te fel oppompt, en eenmaal strak opgepompt is ie ook nauwelijks regelbaar ... pomp je 'm slechts licht op dan blijkt ie heel aardig regelbaar, met wat oefening zelfs beter als een "gasje".

Groeten BSM
Bridgestone SM schreef:
ma 22 apr, 2019 22:08
Leon schreef:
ma 22 apr, 2019 21:33
jony schreef:
ma 22 apr, 2019 19:53
Campinggaz verkoopt speciale prikkers met een minuscuul dun naaldje
Misschien heeft een draadje van een staalborstel de juiste diameter? Een rvs- schuurborstel? Een dunne injectienaald?
Ik vermoed sproeier-gaatjes in de zelfde grootte-orde als die bij de MSR-branders.
En dat moet dan wel een heel fijne staalborstel zijn, en een nog fijnere injectienaald.
't Zal wel bestaan maar je moet het maar toevallig hebben liggen.

Ik zou het moeten checken, maar het gaat denkelijk om iets richting 0,5 mm.
O ja kijk uit met een staaldraadje dat zo precies past dat het klem komt.
Pas sowieso een beetje op: een te dikke en te "ruige" doorprikker kan het sproeiergaatje langzaamaan steeds iets groter maken ... soms gaat de brander er beter op branden, soms juist niet.

Groeten BSM

Zo, een paar jaar later 😂,

Met het mooie weer, bijna te warm even een tochtje naar het mooie Limburg gemaakt. Laatste dag op de camping eten gekookt en genieten van het lekkere weer? Kopje thee bij het naar beneden kijken van de zon? Goed idee, brander staat nog klaar. Beetje water in de pan, brander primen en gaan!

Nou... M'n trouwe firejet had besloten om alleen maar een zwak vlammetje te maken 😡. Dat word dus bier ipv thee 😂.

Thuis aangekomen, spullen aan de kant en toch nog eens neuzen wat het was. Waarschijnlijk het spuitstuk wat verstopt zit. En ja hoor helemaal dicht. Toch maar eens opzoek naar een passend ijzerdraadje ofzo. Weer wat geleerd, 1 draadje van een derailleurkabel past perfect 😂. Makkelijk mee te nemen en lekker goedkoop
Bridgestone SM schreef:
ma 22 apr, 2019 22:08
Leon schreef:
ma 22 apr, 2019 21:33
jony schreef:
ma 22 apr, 2019 19:53
Campinggaz verkoopt speciale prikkers met een minuscuul dun naaldje
Misschien heeft een draadje van een staalborstel de juiste diameter? Een rvs- schuurborstel? Een dunne injectienaald?
Ik vermoed sproeier-gaatjes in de zelfde grootte-orde als die bij de MSR-branders.
En dat moet dan wel een heel fijne staalborstel zijn, en een nog fijnere injectienaald.
't Zal wel bestaan maar je moet het maar toevallig hebben liggen.

Ik zou het moeten checken, maar het gaat denkelijk om iets richting 0,5 mm.
O ja kijk uit met een staaldraadje dat zo precies past dat het klem komt.
Pas sowieso een beetje op: een te dikke en te "ruige" doorprikker kan het sproeiergaatje langzaamaan steeds iets groter maken ... soms gaat de brander er beter op branden, soms juist niet.

Groeten BSM

Zo, een paar jaar later 😂,

Met het mooie weer, bijna te warm even een tochtje naar het mooie Limburg gemaakt. Laatste dag op de camping eten gekookt en genieten van het lekkere weer? Kopje thee bij het naar beneden kijken van de zon? Goed idee, brander staat nog klaar. Beetje water in de pan, brander primen en gaan!

Nou... M'n trouwe firejet had besloten om alleen maar een zwak vlammetje te maken 😡. Dat word dus bier ipv thee 😂.

Thuis aangekomen, spullen aan de kant en toch nog eens neuzen wat het was. Waarschijnlijk het spuitstuk wat verstopt zit. En ja hoor helemaal dicht. Toch maar eens opzoek naar een passend ijzerdraadje ofzo. Weer wat geleerd, 1 draadje van een derailleurkabel past perfect 😂. Makkelijk mee te nemen en lekker goedkoop