Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Telefoon bevestigen op stuur - Forum Wereldfietser

Telefoon bevestigen op stuur

Ik had altijd een mooi Topeak Weatherproof Ridecase voor om mijn Apple smartphone, en die kon keurig als vervanger van m'n Ahead topcap gemonteerd worden. Was ik altijd erg tevreden over.

Helaas nu aan de Samsung S9. Is daar misschien iets soortgelijks voor te koop?

Voorkeur voor iets degelijks, zit nu een Lifeproof hoesje omheen en wil daar eventueel wel mee combineren.

Is er iets wat 'm goed beschermd houdt, blijft zitten in een offroad afdaling en waarop tijdens het rijden ook nog m'n navigatie op te zien is. Ik rij zonder stuurtas en zonder GPS, en wil ook geen ander tasje op m'n bovenbuis dan de fuel tank die ik nu heb :)

Iemand ergens ervaring mee?
Ik heb langere tijd een Lifeproof hoesje met achterop een Quadlock adapter gebruikt, werkt goed ook voor in de auto etc!

Een alternatief wat ik de komende tijd ga uitproberen is het SP Connect systeem wat er erg op lijkt (alhoewel Quadlock een goed systeem is sneuvelen bij mij na intensief gebruik elke keer die "tandjes" op de adapter :roll: )
Bij deze nog een foto van wat ik nu precies bedoel met de tandjes 8)

C69467F0-5AB4-443E-A069-5B5B92E6C88A.jpeg
Edit: quadlock al genoemd..
Niall schreef:
zo 27 jan, 2019 21:11
alhoewel Quadlock een goed systeem is sneuvelen bij mij na intensief gebruik elke keer die "tandjes" op de adapter :roll:
Da's fijne feedback, dan laat ik Quadlock maar even links liggen. Zie mezelf tijdens het fietsen dan weer net fout klikken en het vrolijk stuk gaan ;)

Kan ook altijd nog de achterkant van het Topeak hoesje opofferen en die met een paar fraaie schroeven of plaktroep op m'n huidige Lifeproof exemplaar vastmaken...
Ik gebruik voor mijn Samsung A3 een houder van Tahuna, ik zie alleen dat die geen model voor een S9 hebben, misschien dat een S8 of S7 houder ook passen op een S9 maar dat zou je moeten vragen. De houder klik je hierbij op de bevestiging op het stuur, en tot nu toe blijft het goed zitten.
Jurr schreef:
zo 27 jan, 2019 21:28
plaktroep
Ook wel bekend als 3M VHB tape 8) (evt even opwarmen met een haarföhn voor een optimale hechting)

Gebruik geen secondelijm / epoxy oid dat houdt vaak niet goed zeker met al die trillingen...
Ik gebruik een houder van RAM. Dit zit muurvast op het stuur.
Jurr schreef:
zo 27 jan, 2019 21:28
Niall schreef:
zo 27 jan, 2019 21:11
alhoewel Quadlock een goed systeem is sneuvelen bij mij na intensief gebruik elke keer die "tandjes" op de adapter :roll:
Da's fijne feedback, dan laat ik Quadlock maar even links liggen. Zie mezelf tijdens het fietsen dan weer net fout klikken en het vrolijk stuk gaan ;)
Quadlock is een goed systeem en de hoesjes geven uitstekende bescherming. Echter wanneer er zand in de "bajonet" bevestiging komt slijten de tandjes razendsnel en valt de telefoon van het stuur. Heb dat nu twee keer, met twee verschillende Quadlock hoesjes meegemaakt.
Een volstrekt vergelijkbaar systeem is van SP Connect. Ook een goed beschermend hoesje, voor dezelfde toestellen, maar met een minder slijtage gevoelige bevestiging op het stuur. Gebruik 'm nu anderhalf jaar, ook met MTB-en, geen enkele probleem.

Frank
Hoi Frank, heb ik nog nooit last van gehad maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mij niet kan herinneren dat ik zand erin heb gehad. Wel een goede tip om daarop te letten. Ben best wel een fan van QuadLock. Ongelofelijk dat dat zo goed blijft zitten. Een verbetering zou zijn dat ik zowel mijn telefoon erop kan klikken als mijn Garmin Edge. Voor reizen de telefoon, voor een dagje MTB'en de Garmin. Dat kan nu helaas niet.
Ik weet niet hoe het zit met die Quad Lock adapters die je op je hoesje plakt maar de hoesjes van Quad Lock zelf zijn zeer sterk.

Hier testen ze hoeveel gewicht je eraan kan hangen en 80kg is geen probleem. https://youtu.be/VXaC2oJ2mFA

Enigste nadeel wat ik ondervond was dat er zand van tussen de bevestiging in je hoesje kan komen en je daardoor de achterkant van je telefoon kan beschadigingen. Mijn iPhone had daardoor wat beschadigingen opgelopen :cry:

Dus mijn tip is als iemand zo'n Quad Lock hoesje koopt doe dan wat van tape ofzo op de achterkant van je telefoon plakken. Iets wat er ook weer makkelijk vanaf gaat.
Deze 3D geprinte adapter kun je gebruiken om je Garmin op de Quad Lock te bevestigen. Ik zou hem wel in staal kopen.

https://www.shapeways.com/product/XYHHD ... arketplace

Ik heb eens iets van 3D geprint kunstof besteld daar en het is best sterk maar ik zou er geen dure Garmin op zetten als het een dragend onderdeel is wat kan slijten.
fbosman schreef:
ma 28 jan, 2019 09:13
Ik gebruik een houder van RAM. Dit zit muurvast op het stuur.
Dat lijkt me ook wel een fraaie. Kom een hoop foto's tegen van motor-materiaal. Heb je een foto van jouw situatie?
Het aardige van de Quadlock of SPConnect is dat je telefoon 24x7 in een goed beschermend hoesje zit waarmee hij zonder meer op je stuur kan worden geklikt, zonder constructies met kogelgewrichten of klemschroeven.
Nou nog een telefoon met spatwaterdichte stekkers, a la E-Werks, en de wereld is (bijna) perfect :wink:

Frank
iPhone XS? :D
Of de meeste Samsung modellen, die zijn ook allemaal waterdicht (tot op zekere hoogte)

Voor Rammounts kun je hier kijken, 1 model is er eigenlijk maar die echt laag op het stuur gemonteerd kan worden. (daarnaast wel weer echt Amerikaans (alleen ifone in de foto's en ook daar op toegespitst))
https://www.rammount.com/shop-all/top-s ... []=Bicycle
Op BikeMotion met een RamMount staan proberen, maar ik geloof niet dat ik daar blij van ga worden. Combineert wel prima met m'n Lifeproof hoesje overigens. Maar dat 'ie er niet makkelijk met 1 hand af te halen is lijkt me toch minder fijn in het gebruik.

Quad Lock al eerder in m'n handen gehad, daar vond ik het hoesje toch minder in vergelijking met de Lifeproof die ik nu heb.

Als alternatief kwam ik deze van Rokform tegen voor m'n Galaxy S9:

https://www.rokform.com/collections/gal ... nd-s9-plus
Ik heb vier maanden gefietst met SP connect en hem zeker 150 keer per dag los en vastgeklikt! (ik fotografeer met mijn Samsung).
Hij werkt nog steeds en het fijne vind ik dat je hem met een hand kan losklikken en bij Quad Lock heb je twee handen nodig. In ieder geval heb ik hem uitgebreid getest en dus verkopen wij hem ook :D
Afbeelding
Heb sinds een klein jaar een QuadLock voor mijn iPhone X. Gebruik 'm vrijwel dagelijks. Problemen zoals voornoemd heb ik er nog niet mee ondervonden.
Ik ben best tevreden over Quadlock. Ik heb er de afgelopen 2,5 jaar 40.000+ kilometer mee gefietst. Ik heb daarbij 1 bike mount (de linker) gebruikt en twee cases (ik ben halverwege overgestapt op een ander type telefoon). Ik klik mijn telefoon niet iedere 3 minuten los, maar heb er in deze periode wel 10.000+ foto’s mee gemaakt. De afgelopen 3 maanden gebruik ik het systeem als fietskoerier en is het eerste onderdeel gesneuveld: m’n telefoon was het eerste contactpunt bij een vallende fiets wat resulteerde in 1 gebroken elastiek, de afgelopen maand heb ik die vervangen door een postelastiek. Ik heb sinds kort ook de rechter bike mount, van beide mounts klik ik mijn telefoon met 1 hand los.

Bijlagen