Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke stuurtas aan Jones stuur? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

welke stuurtas aan Jones stuur?

Ik heb het tasje dat ik had besteld bij Ali express binnen. 1e indruk is goed.
Hij past prima. Ik kan hem ook makkelijk openen van bovenaf (door de opening van het stuur).
Nu nog een tochtje door de regen om te testen of hij waterdicht is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Aan mijn jones stuur zit de Otrlieb accessory-pack.
Qua maat precies goed en een heel fijn tasje, waterdicht en gemakkelijk te openen.
Daarnaast een stevig product, goede/veilige bevestiging aan het stuur.
Ik knal in de stuurtas veel dure spullen, geld en telefoon etc. Vind het wel fijn dat dit een een betrouwbare tas zit.

Jones zegt dit erover..

Fits well in the loop of the Jones Loop H-Bar, but can be mounted to the front of the loop if you want to put another bag such as the Jones Loophole pack, in the loop. Includes a strap to allow you to wear it as a small lumbar pack as well, which makes it a great addition to any packing setup! Maybe you want to ride to a trailhead and then take a hike, but you want to be able to put your valuables in a bag to take with you: this is your bag!

Features Ortlieb's proven rolltop closure system for a very waterproof bag!

https://www.jonesbikes.com/ortlieb-accessory-pack/
Ik heb eerder ook naar deze tas gekeken. Heb hem veelal gezien bovenop een andere tas.
Had hem nog nergens gezien zo 'in het stuur'.

@Epicurean: Kun jij alle handposities nog gebruiken? En haal je hem er steeds (en makkelijk) af wanneer je bijv. je fiets ergens achterlaat?
Ik denk dat iedere tas aan je jones stuur de handposities wel een beetje beperkt, deze dus ook.
Als de tas echt in het "gat" zit kan je minder goed de onderste "stang" pakken.
De tas kan overigens ook voor het gat. Dan kan je weer bij de "onderste" stang

Op de foto ziet de tas er erg groot uit moet ik zeggen, hij zit echt vol gepropt, ikzelf krijg hem niet zo vol en is hij minder volumineus..hij hangt ook echt onder het stuur bij mij..

De tas gaat er gemakkelijk op en af, hij zit vast met twee klittenbanden
Maar misschien moet je een ander stuur nemen als je veel handposities wil :lol:
foto-van-de-week-2-2019.jpg
Of gewoon puur natuur:
Vandaag kwam ik deze aanbieding nog tegen....1 op vooraad

https://beaglebikes.nl/product/ortlieb-accessory-pack/
Deze van €14 bij Ali lijkt er verdacht veel op
Afbeelding
De tovenaar schreef:
wo 06 feb, 2019 11:04
Deze van €14 bij Ali lijkt er verdacht veel op
Afbeelding
Daar staat anders geen Ortlieb op!
Epicurean schreef:
wo 06 feb, 2019 10:58
Vandaag kwam ik deze aanbieding nog tegen....1 op vooraad
Vind je €60 een aanbieding? Online prijzen liggen rond de €50. Of je €35 over hebt voor de naam Ortlieb mag ieder voor zich bepalen :wink:
Lijkt best wel veel in te kunnen, een Neoair matje past schijnbaar moeiteloos:
https://youtu.be/udENFI6l4Ek?t=363
Ik had geen uitgebreid marktonderzoek gedaan, maar dit lijkt idd niet zoń hele goede tip :|
Enfin, ik houd wel van een koopje op alieexpress, ben benieuwd naar de kwaliteit van het rockbros tasje.

Maar goed ik heb een echte ortlieb en die bevalt goed.
Ik bevestig hem ook wel eens zo :D

Bijlagen

De Rockbros-tassen zijn van een prima kwaliteit. De "stof" is iets dunner (=lichter en kwetsbaarder?) als bij Ortlieb.
De tovenaar schreef:
wo 06 feb, 2019 11:04
Deze van €14 bij Ali lijkt er verdacht veel op
Afbeelding
Waar vind je deze voor 14 euro?
Ik vind ze alleen van 20 euro!
Heb je een linkie?
Rockbros, bekend van de crappy imitate van de fantastische Spurcycle bel (leuk leesmateriaal te vinden via Google). En het merk kopieert blijkbaar nog meer.
Zo is de extra 35 euro natuurlijk niet alleen voor het merkje. Er zitten mensen achter die blijkbaar goede ideeën hebben over fietstassen (getuige de vele fans van Ortlieb hier). Dit idee vervolgens 1 op 1 overnemen is natuurlijk goedkoop (letterlijk en figuurlijk).
Met Sonny.

Productie methodes en arbeids-omstandigheden kunnen ook wel een op een ietwat lager niveau liggen :evil:
Massaal nep bij Ali bestellen, hoeven we binnenkort helemaal niet meer naar die vervelende lokale fiets-handel...

Groet,
Tom.
Ik vind het prima dat een monopolist als Ortlieb concurrentie krijgt. Bovendien doet Rockbros wat Ortlieb al lang had moeten doen: lichtere tassen zonder snik snak maken.
Bert van Sprang schreef:
zo 10 feb, 2019 15:54
Ik vind het prima dat een monopolist als Ortlieb concurrentie krijgt. Bovendien doet Rockbros wat Ortlieb al lang had moeten doen: lichtere tassen zonder snik snak maken.
Concurrentie is prima. Maar je zou niet met kopieën van je eigen product moeten hoeven concurreren, toch?
Het feit dat dit mogelijk is, is alleen omdat er in die regio patenten niet worden gehandhaafd. Maar dat iets goedkoper is maakt het blijkbaar oké.
Als ze nou een eigen idee uitvoeren....
Ze voeren ook een eigen idee uit: het materiaal is lichter en er zitten minder frutsels aan. Bovendien zit er veel minder tussenhandel tussen. En ik ga er vooralsnog vanuit dat Ortlieb zijn tassen ook gewoon in Azië laat produceren. Het zou wat zijn als Ortlieb het alleenrecht zou hebben op het maken van waterdichte tassen.
Ik denk dat men bij Ortlieb nog wel wat beter zijn best kan doen. Ik vind die Ortlieb tassen uit de 6 reeks veel te groot. Het kleine broertje (de Compact) heeft voor mij de ideale maat voor een systeemcamera en wat klein grut, maar deze heeft zo'n rare flap naar voren en geen bevestiging voor een lamp. Overigens is dit offtopic want op een Jones-stuur passen ze beide niet.