Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Smartphonehouder voor op stuur - Forum Wereldfietser

Smartphonehouder voor op stuur

Afbeelding

Deze houder voor een smartphone, om op een fietsstuur te monteren, heeft m'n buurman gevonden die wat spullen langs de Waddenzeedijk – ik woon er vlakbij – aan het jutten was. Die spullen, die hier zijn aangespoeld, zijn afkomstig van de overboord geslagen containers van het schip MSC Zoe, dat zo uitgebreid in de media heeft gestaan. Tijden sde storm heb ik daar ook op de dijk gestaan: wat stond het zeewater zo hoog en de kwelders waren niet meer te zien.
Mijn buurman heeft de houder schoongemaakt en aan mij gegeven. Aardige vent. Ik kon nergens een merk vinden, maar het schip vervoerde vooral Chinese containers met de naam Hanjin erop. De hoes is van buigzaam kunststof, rondom voorzien van een rits. Hij kan zowel verticaal als liggend gedraaid worden.
Op de foto ligt ernaast mijn smartphone. Dat ding gaat, als je hem niet gebruikt, steeds na ongeveer 10 seconden uit. Dan moet ik op een knop aan de rand drukken en dan de pincode intoetsen. Met de hoes van de houder eromheen dus nogal onhandig. Zeker bij het aflezen van de routekaarten, floep uit, na 10 seconden. Ik steek de smartphone liever in mijn broekzak. Wat vinden jullie van zo'n ding?
Dat je telefoon na 10 sec uitgeschakeld, is een instelling in je telefoon. Kwestie van aanpassen dus!
Ik gebruik zelf de quadlock. Voor een aantal telefoonmerken en uitvoeringen kun je daar een passende hoes bij kopen waardoor je een betrouwbaar vastzittende oplossing hebt voor op het stuur. Er kan ook een regenhoes bij geleverd worden waarbij je je toestel gewoon kunt blijven gebruiken. Ik ben zelf niet gecharmeerd van altijd op je fiets aanwezige mapjes als deze in de eerste post. Ik heb niet altijd mijn telefoon bij en dan stoort een dergelijke houder me als ik zo'n groot ding niet functioneel gebruik. Maar goed....wie ben ik tegelijkertijd

Kun je overigens wel een oortje aansluiten in deze houder?
flexodder schreef:
ma 14 jan, 2019 10:29
Kun je overigens wel een oortje aansluiten in deze houder?
Ik gebruik nooit oortje, want ik als gedeeltelijk dove draag een gehoortoestel in mijn oor, van levensbelang als fietser in het verkeer.
Ik gebruik mijn smartphone helemaal niet voor muziek. Heel af en toe YouTube bekijken, die ik normaal op mijn vaste computer thuis gebruik.
De afgebeelde houder heeft een ritssluiting met wat ik noem twee "glijders of trekkers", daartussen kan de snoer van een oortje naar buiten uitsteken.

Gerards schreef:
ma 14 jan, 2019 00:10
Dat je telefoon na 10 sec uitgeschakeld, is een instelling in je telefoon. Kwestie van aanpassen dus!
Het langer dan 10 seconden instellen zal misschien meer energie van de batterij opslurpen.... weet nog niet hoe. Komt nog wel.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 14 jan, 2019 11:14
Het langer dan 10 seconden instellen zal misschien meer energie van de batterij opslurpen.... weet nog niet hoe. Komt nog wel.
Je moet niet instellen dat je scherm langer aanblijft, maar dat je niet meteen je pincode moet intoetsen als het scherm op zwart is gegaan. Dit periode kun je bv. op een kwartier of een half uur zetten, dat is in Android een instelling bij Schermvergrendeling (bij mijn Huawei "Instellingen voor veilige vergrendeling").
Martin E. van Doornik schreef: Ik gebruik nooit oortje, want ik als gedeeltelijk dove draag een gehoortoestel in mijn oor, van levensbelang als fietser in het verkeer.
Duidelijk. Was alleen benieuwd. Ik zelf heb gesproken tekst op in een oortje. Kan navigatie of een boek zijn.
Flexodder, leuk om te vinden zoiets. Ik gebruik zelf een smartphone hoes op het stuur om te navigeren met Google Maps.

Wat mij aan deze opvalt: de rits lijkt mij niet waterdicht? Dan zou ik het link vinden om hem nu te gebruiken. Gisteren heb ik 3 uren gefietst met veel regen en zelfs mijn waterdichte hoes was vochtig aan de binnenkant.
Daarnaast kan ik niet op de foto zien of er tussen hoes en bevestiging een kogelgewricht zit. Dat is handig om de hoes goed te positioneren.
Heel herkenbare hoes! Ik heb zo'n zelfde jaren lang gebruikt. Totdat ik een nieuwe telefoon kreeg die er niet meer in paste :(
Ik had hem met een paar (stevige) tie-raps aan mijn stuurpen vastgemaakt. Dat werkte prima. Als het een beetje regende bleef mijn telefoon keurig droog in de hoes. Alleen bij echte plensbuien ging mijn telefoon eerst in een boterhamzakje en pas dan in de hoes.

Oh ja, de mijne kocht ik destijds in de aanbieding bij Aldi. Niet echt duur dus.
Als ik nu een exemplaar zou vinden waar mijn huidige (grote) smartphone in past zou ik hem meteen kopen.
Martje5 schreef:
wo 16 jan, 2019 10:37
Flexodder, leuk om te vinden zoiets. Ik gebruik zelf een smartphone hoes op het stuur om te navigeren met Google Maps.

Wat mij aan deze opvalt: de rits lijkt mij niet waterdicht? Dan zou ik het link vinden om hem nu te gebruiken. Gisteren heb ik 3 uren gefietst met veel regen en zelfs mijn waterdichte hoes was vochtig aan de binnenkant.
Daarnaast kan ik niet op de foto zien of er tussen hoes en bevestiging een kogelgewricht zit. Dat is handig om de hoes goed te positioneren.
Er zit een soort van twee tegen elkaar afsluitbare strookjes boven de ritssluiting. Die vochtigheid bij een regenbui zal misschien aan condens liggen. Er is geen kogelgewricht, maar het schermpje kan wel op het stuur omhoog en omlaag gedraaid worden. Niet naar links of rechts. Ik zal dat ding maar niet gebruiken.
De buitenmaten van mijn hoes zijn 10 x 16½ cm.