Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 1 persoons tent - Goed, licht maar goedkoop - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

1 persoons tent - Goed, licht maar goedkoop

Heb je weleens gekeken naar de DD Superlight A-Frame Tenten?
Ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen met deze tentjes op dit forum

https://www.youtube.com/watch?v=quLwXHRX0tc
https://www.tarpshop.nl/nl/product/dd-s ... rettyPhoto
Revanho schreef:
do 10 jan, 2019 23:22
gios schreef:
do 10 jan, 2019 21:55
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Dank je, maar eigenlijk staat daar niets in dat ik niet wist en beantwoord het de vraag niet die ik stel.

Wat daar staat is ook gebaseerd op Nederlandse en Europese regelgeving. Maar wat als je online iets koopt van een niet-Europese handelaar? Ik ga er niet zonder meer vanuit dat die regelgeving dan ook van toepassing is. En als dat wel het geval is dan is er nog het probleem van naleving. Hoe dwing je in zo'n geval je rechten af.

Renaat
Je kant inderdaad de regels niet toepassen, je gaat immers bewust een transactie aan met een bedrijf daarbuiten. Daarnaast is recht hebben op en gelijk krijgen ook niet hetzelfde. Desalniettemin kan je bij gebreken natuurlijk altijd verhaal halen bij de verkopende partij, al zal dat niet eenvoudig zijn. Je "rechten" zoals in Europa kan je in ieder geval vergeten, maar daar is dan ook de prijs naar. Waar je wel op kan rekenen zijn de ervaringen van anderen die er gekocht hebben en de lokale wetgeving van waar je iets haalt. In de VS heb je daarnaast ook betere customer service, maar in Aziatische online winkels is dat weer minder.

Als je je daar nu al zorgen om maakt zou ik je in ieder geval afraden om buiten Europa online te bestellen. Gemoedsrust is ook wat waard. Al zeg ik er meteen bij dat ik bij de wat bekendere Hongkong winkels wel meestal datgene krijg wat ik bestel en in goede staat, al weet ik voor mezelf van te voren dat ik geen verhaal moet/kan doen bij gebreken.
Ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen met deze tentjes op dit forum
Geen ervaring met deze tarp/tent. Maar wel al iets dergelijks gebruikt (Six Moon Designs Deschutes plus). Je kunt in bepaalde omstandigheden massieve hoeveelheden condens hebben. En zonder binnentent kan dat op je slaapzak druppen.
De Deschutes plus is een eenstokker, voor deze constructie heb je twee stokken nodig. Niet helemaal vergelijkbaar, maar toch heb ik enige twijfel bij de windvastheid.
Bovendien is zo'n stok midden in de tent soms een beetje vervelend.
Er valt met al die dingen te leven, maar het zijn toch overwegingen die je moet maken.
Hier haak ik graag op in en aan.

Ook ik ben ook zoek naar een 1 persoonstent. Krappe 2 persoonstent is ook prima. Andere nieuwe tips/ suggesties? En bestaat er zoiets als een ‘wereldfietser’ tentenshow?
Ik heb de onderstaande van Decathlon. Hij weegt 2 kilo all in en is lang genoeg voor iemand tot zeker 190 cm. Voor dat geld vind ik het veel tent. Ik heb er nog geen vervelende dingen over gelezen.
Als je er met twee in wilt slapen moet je wel allebei van het soort zijn dat in de slaapzak schuift en vervolgens 8 uur lang weg is, maar dat geldt voor alle tenten van die maat en dat gewicht.
In het kampeerseizoen staan ze meestal in hun grotere winkels opgesteld.

https://www.decathlon.nl/p/trekkerstent ... _/R-p-3721
Er bestaat in Houten bij Bever en Frans De Witte een tentenshow. Daar staan veel kleine tentjes, zoals betaalbare 3 seizoenen Vango tentjes, lichtere uitvoeringen of dure merktenten. Je kan dan even proefliggen en kijken of je met je tenen tegen de schuine wanden komt.
Op de Fiets- en Wandelbeurs 28, 29 februari en 1 maart staan tentjes van Wereldfietsers en wandelaars op een 'veldje'. Je kunt je vragen stellen aan de gebruikers. En dat zijn geen verkopers!
Voordeel van andere tentenshow is dat deze er langer dan een weekend staat!
De Fiets - Voor mij is het eigenlijk nog te vroeg om te kijken naar een andere tent - heb een Tarptent StratoSpire 2 met solid binnentent - een 3 seizoens en eventueel 4 seizoens tent. Als je interesse hebt en een goed bod doet dan ben ik misschien over te halen. Ik heb geen foto's paraat van mijn tent maar heb voor je de link van Tarptent ingevoegd. Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel. https://www.tarptent.com/product/stratospire-2/.

De tent is van 2015 en is zomers meestal 3 a 4 weken gebruikt. Thuis ligt hij netjes opgeslagen op een donkere plek.

Reden dat hij weg mag is niet omdat hij niet bevalt integendeel zelfs - vind hem erg fijn. Maar is omdat ik een reis ga maken waar een vrijstaande tent meer geschikt voor is. En 2 tenten hebben vind ik niet nodig want dan ligt er toch 1 in de kast stof te happen.
Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat je wilt doen. Maar zolang het niet al te dol wordt denk ik dat die Decathlon Quickhiker 2 of de Wildcountry Zephyros 1 of 2 goede opties zijn. Dit zijn allebei tenten waarbij de binnentent in de buitentent hangt en de boel in een keer opgezet wordt. Dat is handig als het regent.
Als je naar een echt warm gebied gaat kun je ook denken aan de Amerikaanse stijl van tenten waarbij de binnentent eerst los wordt opgezet en de buitentent er dan overheen gaat. Daarbij is de binnentent veelal voorzien van heel veel gaas. Zelf hebben wij voor onze vakantie in Italië afgelopen zomer een MSR ZOIC 3 gekocht met een binnentent van alleen maar gaas. Dat is zo goed bevallen dat ik er ook de eenpersoons versie van heb gekocht (1,9 kg inclusief ondergrondzeil en de noodzakelijke extra haringen). Die zag ik laatst aangeboden voor 125 euro. Nu is wel een tijd van goedkope tent aanbiedingen.
Een van de pro's van de Quickhiker is wel dat er zowel links als rechts een uitgang en gaas is. Er is dus meer ventilatie dan bij tenten met maar één uitgang.
Ik (TS) heb uiteindelijk gekozen voor de Quick Hiker 2 Ultralight en ben er buitengewoon tevreden over. Lekker snel op te zetten. Genoeg ruimte om al m'n spullen binnen te hebben. met 1,85 meer dan genoeg headspace als ik lig. Daarbij heb ik een Relevate Designs Harness aangeschaft (kost trouwens net zoveel als, zo niet meer dan die Quickhiker) en een listig Chinees tasje van Rockbross met ca. 5 liter inhoud voor m'n kleinere spulletjes waar ik trouwens ook waanzinnig tevreden over ben.

Enfin. Harness met Quickhiker, stoeltje en tasje aan het stuur. Met een kilo of vier, vijf voorop een prima rijgedrag en goed gebalanceerd met oa. m'n Orlieb City tassen achterop,

Vorig jaar een tijdje mee rondgefietst. Conclusie: Voldoet ruimschoots aan mijn doelstellingen.
20190518_103224.jpg
@AndreM
Als je nou ook nog een netje aanschaft op de fiets- en wandelbeurs, dan kan je achterop ook nog een grote fles drinken of wat anders bergen op die Ortlieb tas.
Mooi combi trouwens.
Rockbross tasjes zijn helaas niet waterdicht.
Maar het ziet er zo wel mooi uit!
Ik ga ook eens kijken naar zo’n rol voor.

Anja
Loes van den Bergen schreef:
wo 05 feb, 2020 10:31
Op de Fiets- en Wandelbeurs 28, 29 februari en 1 maart staan tentjes van Wereldfietsers en wandelaars op een 'veldje'. Je kunt je vragen stellen aan de gebruikers. En dat zijn geen verkopers!
Voordeel van andere tentenshow is dat deze er langer dan een weekend staat!
Ja dat is waar, goeie!
groverr schreef: Er bestaat in Houten bij Bever en Frans De Witte een tentenshow. Daar staan veel kleine tentjes, zoals betaalbare 3 seizoenen Vango tentjes, lichtere uitvoeringen of dure merktenten. Je kan dan even proefliggen en kijken of je met je tenen tegen de schuine wanden komt.
Leuk, ga ik kijken. Bever Houten is goed te doen op de fiets vanuit Utrecht.

En ook kijken naar de Decathlon tent.

Ik ga beginnen met kamperen in NL. En ja ik kijk ook naar de toekomst, de 100cols tocht zet ik graag op mijn naam.
Inge1 schreef: De Fiets - Voor mij is het eigenlijk nog te vroeg om te kijken naar een andere tent - heb een Tarptent StratoSpire 2 met solid binnentent - een 3 seizoens en eventueel 4 seizoens tent. Als je interesse hebt en een goed bod doet dan ben ik misschien over te halen. Ik heb geen foto's paraat van mijn tent maar heb voor je de link van Tarptent ingevoegd. Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel. https://www.tarptent.com/product/stratospire-2/.

De tent is van 2015 en is zomers meestal 3 a 4 weken gebruikt. Thuis ligt hij netjes opgeslagen op een donkere plek.

Reden dat hij weg mag is niet omdat hij niet bevalt integendeel zelfs - vind hem erg fijn. Maar is omdat ik een reis ga maken waar een vrijstaande tent meer geschikt voor is. En 2 tenten hebben vind ik niet nodig want dan ligt er toch 1 in de kast stof te happen.
Tweedehands ben ik voorstander van als iemand iets ‘beters’ wilt en netjes met zijn spullen is om gegaan. Ook het concept van een dergelijk type tent spreekt mij aan. Mijn budget (~100 euro) is beperkt en zie dat de tent nieuw 510 kost.

Genoeg stof om over na te denken, past goed in het jaar getijden.
DeFiets -
Tweedehands ben ik voorstander van als iemand iets ‘beters’ wilt en netjes met zijn spullen is om gegaan. Ook het concept va; een dergelijk type tent spreekt mij aan.


Dat vind ik een goed uitgangspunt. En ja, ik ga altijd netjes met mijn spullen om, de tent is altijd donker en droog bewaard en heeft weinig daglicht gezien i.v.m. trekken. Mocht je geïnteresseerd zijn: we kunnen hem samen altijd een keer opzetten.
Naast mijn MSR hubba hubba 2P tent heb ik sinds een paar maanden de alpkit soloist 1p tent. Licht, goedkoop en kan er rechtop in zitten.
dijken63 schreef:
za 08 feb, 2020 08:08
Rockbross tasjes zijn helaas niet waterdicht.
Maar het ziet er zo wel mooi uit!
Ik ga ook eens kijken naar zo’n rol voor.

Anja
Dat stuurtasje heb ik ook en is wel waterdicht hoor! Ik heb ook een frametasje van Rockbross met ritssluiting maar die is dd niet waterdicht.
Goed om te weten dat de stuurtas dus wel waterdicht is.
Dat frametasje was niet duur maar eigenlijk heb je er ook niks aan als hij het water niet buiten houdt.
Ben al 2 jaar een tevreden gebruiker van de Decathlon Quickhiker 2. Een groot voordeel (dat ik nog niet hier op het forum heb gelezen) is dat de pakmaatlengte minder dan 40 cm is, de tent kan dus prima in een van de ortlieb achtertassen ! Als je trouwens gaat zoeken op het internet ga je voornamelijk tevreden gebruikers aantreffen, een goede koop dus !
Ronnie raket schreef:
ma 10 feb, 2020 15:04
Een groot voordeel (dat ik nog niet hier op het forum heb gelezen) is dat de pakmaatlengte minder dan 40 cm is, de tent kan dus prima in een van de ortlieb achtertassen !
Misschien omdat weinig mensen een tent in een waterdichte achtertas stoppen. Een tent zou van zichzelf al waterdicht moeten zijn, en kan daarmee bijvoorbeeld prima bovenop je bagagedrager in het zakje wat je er van de fabrikant bij gekregen hebt.

Als je daar dan nog een elastieken netje overheen haalt dan kunnen daar weer wat boodschappen onder bijvoorbeeld. En wordt 'ie verder ingeklemd tussen de twee zijtassen.