Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsslot met alarm? ervaringen? - Forum Wereldfietser

Fietsslot met alarm? ervaringen?

Dit slot kwam ik tegen op internet. Een slot met ingebouwd alarm. Handig voor op de camping en je je fiets niet aan een paal of boom kunt vastzetten. Zijn er fietser die ervaring hebben met zo'n slot of hebben jullie een andere slimme oplossing?

https://www.dealtech.nl/veiligheidsslot-met-alarm

Afbeelding
Weet niet of deze exact dezelfde is maar lijkt er in ieder geval erg op en heeft een probeer prijsje ...
https://www.beslist.be/fietsen/d1017576 ... 6862732526

Verder geloof ik zelf niet zo in de meerwaarde van een alarm, mensen kijken daar nog nauwelijks van op.
Meerdere sloten op een fiets vind ik persoonlijk wel aan te raden.
Ha Ed bedankt! Dat scheelt in de kosten.

Op een camping geloof ik er wel in. In de stad is het maar de vraag. Maar als deze af blijft gaan, zal er toch wel iemand in actie komen, mag ik hopen?
Ed kettingvet schreef:
ma 10 dec, 2018 19:05
Verder geloof ik zelf niet zo in de meerwaarde van een alarm, mensen kijken daar nog nauwelijks van op.
Meerdere sloten op een fiets vind ik persoonlijk wel aan te raden.
Meerdere sloten zijn sowieso aan te raden in diefstalgevoelige omstandigheden.

Maar zelf als mensen er niet van opkijken, dan nog zullen veel fietsdieven het niet bepaald als prettig ervaren als zo'n alarm afgaat en kan ik me de afschrikkingswaarde toch voorstellen.

Bovendien is de kans van het opkijken sterk afhankelijk van de omstandigheden. In een drukke stad zal men er misschien niet van opkijken. Maar als zo'n alarm op een camping afgaat is de kans op reactie groot.
Ik had ooit zoiets op mijn motor. Het probleem was dat als er iemand per ongeluk tegen aan stootte er een gigantisch alarm afging, ook als het hard waaide en de motor een beetje bewoog.
Bij wat nazoeken het slot ook bij Aliexpress gevonden voor € 8.44 Kun je niet voor tobben toch?

https://nl.aliexpress.com/item/OOTDTY-B ... 71187.html
Gerards schreef:
ma 10 dec, 2018 20:26
Bij wat nazoeken het slot ook bij Aliexpress gevonden voor € 8.44 Kun je niet voor tobben toch?
https://nl.aliexpress.com/item/OOTDTY-B ... 71187.html
Zoals ik zei, "Meerdere sloten op een fiets vind ik persoonlijk wel aan te raden", dus gebruiken als extra slot.
Bert van Sprang schreef:
ma 10 dec, 2018 20:22
Ik had ooit zoiets op mijn motor. Het probleem was dat als er iemand per ongeluk tegen aan stootte er een gigantisch alarm afging, ook als het hard waaide en de motor een beetje bewoog.
Ik heb ook zo'n kabelslot met alarm aan mijn YamahaXS 650 gehad, dat ding ging dan plots luid alarmeren zodra er minimum beweging op kwam, dit terwijl ik wat verder op een terrasje zat en de motor in mijn gezichtsveld stond ... mensen reageerde er nauwelijks op (buiten het verschrikken dan).
Mijn idee. Zondagmiddag gingen we samen over de Coosingel van de Erasmusbrug naar de Koopgoot. Een slordig figuur haalt een betonschaar onder zijn jas vandaan. Knipt, best met wat moeite, een flink hangslot door en fietst weg. Iedereen en daar lopen echt veel mensen kijken met verbazing en daar blijft het bij. Wat ik vreemd vond dat het en k fiets was.
WimB schreef:
ma 10 dec, 2018 20:50
Mijn idee. Zondagmiddag gingen we samen over de Coosingel van de Erasmusbrug naar de Koopgoot. Een slordig figuur haalt een betonschaar onder zijn jas vandaan. Knipt, best met wat moeite, een flink hangslot door en fietst weg. Iedereen en daar lopen echt veel mensen kijken met verbazing en daar blijft het bij. Wat ik vreemd vond dat het en k fiets was.
Wat is een k fiets? ... kinderfiets?
WimB schreef:
ma 10 dec, 2018 20:50
Mijn idee. Zondagmiddag gingen we samen over de Coosingel van de Erasmusbrug naar de Koopgoot. Een slordig figuur haalt een betonschaar onder zijn jas vandaan. Knipt, best met wat moeite, een flink hangslot door en fietst weg. Iedereen en daar lopen echt veel mensen kijken met verbazing en daar blijft het bij. Wat ik vreemd vond dat het en k fiets was.
Ik heb vroeger bij een groot fietsverhuur bedrijf gewerkt. Gestolen fietsen waar wij aangifte van hadden gedaan stalen we zelf terug. Papier werk mee. Ander slot erom en dan eventueel met brief afwachten. Maar ook ik heb me wel eens verbaasd dat niemand iets zegt als je op zaterdag 11:30 op het Damrak lekker aan het knippen bent.
Maarten
Wat denk je zelf Ed kettingvet :lol:
WimB schreef:
ma 10 dec, 2018 20:50
Mijn idee. Zondagmiddag gingen we samen over de Coosingel van de Erasmusbrug naar de Koopgoot. Een slordig figuur haalt een betonschaar onder zijn jas vandaan. Knipt, best met wat moeite, een flink hangslot door en fietst weg. Iedereen en daar lopen echt veel mensen kijken met verbazing en daar blijft het bij. Wat ik vreemd vond dat het en k fiets was.
Begrijp ik hier uit dat je zelf ook alleen maar hebt staan te kijken :?: :(

Groet,
Tom.
Ja wat dacht je dan. De stoere stronk uithangen laat ik graag aan een ander over.
WimB schreef:
wo 12 dec, 2018 10:42
Wat denk je zelf Ed kettingvet :lol:
Twee mogelijkheden ...
Kutfiets in de vorm van een versleten oud ding zag ik ook als mogelijkheid.
Ahhhhhh hij zegt k :D Inderdaad in dat rijtje stonden wel betere fietsen. Waarschijnlijk zal hij meer gefocusd zijn geweest hoe snel ben ik weg. Het is uiteindelijk zijn vak.