Additionally, paste this code immediately after the opening tag: etrex 35 touch - Forum Wereldfietser

etrex 35 touch

Ik worstel met het volgende ;
Een spoor downloaden en opslaan in Basecamp lukt goed.De sporen staan daar in de juiste volgorde.
Transporteer in het naar de gps dan staan de sporen in een willekeurige volgorde.
Hoe krijg ik het in de goede volgorde op de gps ?
Echter...
Als ik het sporenbestand op de pc. rechtstreeks naar de gps kopieer wordt het bestand in de juiste volgorde gezet
maar is niet zichtbaar op de gps.Dat het wel degelijk in de gps is opgeslagen kan ik zien in JaVaWa device manager.
Daar staat het als een gpx bestand.Hoe krijg ik dit dus zichtbaar op de gps ?
Ik heb een etrex 20x, geen touch-variant, maar toch, mijn GPS rangschikt tracks naar nabijheid. Dus de track met het dichtstbijzijnde beginpunt staat bovenaan.

Wat zou volgens jou de juiste volgorde moeten zijn? Alfabetisch? Beginpunt dicht bij eindpunt van de vorige track? Of dezelfde volgorde als in Basecamp?
Zoals in Basecamp.
Daar wordt de volgorde van het spoor aangegeven van begin tot eind .
De sporen die op de GPS staan staan op volgorde van hoever je van het beginpunt bent (of punt op de track, dat laatste is me ook niet altijd duidelijk) , en dat is best lastig, dus ook al geef je ze een herkenbare naam de GPS houdt daar geen rekening mee.

De enige manier om het een beetje overzichtelijk te houden is dus nummeren en onthouden van waar naar waar die track loopt, de lengte van de naam van de track is ook niet altijd voldoende om een hint te geven.
Dat nummeren deed ik tot nu toe ook altijd.Die schreef ik op in een boekje.Is wel te doen.Maar ik hoop(te) op een makkelijker manier.
Rest nog de vraag waarom de track wel in de goede volgorde in de gps staat maar dit niet zichtbaar wordt.
Ik heb een Etrex 35T, Ik herken het probleem niet.
Ik werk btw niet met sporen maar met routes. De routes nr ik van 1 tm .... en dan kan ik deze selecteren bij het opstarten. Heb ik route 1 afgewerkt dan staat nr 2 automatisch bovenaan.
Tot op heden nooit geen problemen mee gehad.

Het verschil kan erin zitten dat de Garmin een spoor als zijnde afgelegde route ziet en een route als daadwerkelijke route.
Als je op een spoor selecteert met de muis kan je met de rechtermuisknop een spoor omzetten in een route.
Dat ga ik eens proberen.
ANDO schreef:
do 29 nov, 2018 20:30
Dat ga ik eens proberen.
Dat heeft volgens mij nog wel wat meer consequenties. Je krijgt afslaginformatie, waarschuwingen als je van je route gaat, dat soort dingen. Maar het kan ook zomaar zijn dat het veel meer ruimte op je geheugenkaart inneemt. En je hebt een routeerbare kaart nodig, maar waarschijnlijk heb je die al.
Ja dat denk ik ook.Bovendien denk ik dat de route ook niet helemaal de weg volgt zoals het spoor bedoeld is. Maar veeleer een weg neemt die de route zelf kiest. Bijvoorbeeld , minder autoluwe wegen . En daardoor mis je misschien de meer voor fietsers aantrekkelijke paden .
Ik heb al 3 jaar eTrex35t. Sporen is iets van de Edge-toestellen, dit toestel werkt enkel met tracks en routes. Jammer genoeg vertaalt Garmin niet consequent, ze noemen tracks hier toch sporen.
Je track mag duizenden kilometers lang zijn, dit toestel doet daar niet moeilijk over. Dus deel niet teveel op.
Werk met tracks, routes is OK voor korte afstanden, maar doet beetje teveel zijn eigen zin.
Exporteer met BaseCamp je tracks, dan komen ze automatisch in de juiste map te staan in gps of geheugenkaart.
Werk met de bijgeleverde kaart in het begin, met dit toestel voegt OpenFietsKaart weinig toe.
Als je ze 1Amsterdam-Maaastricht en 2Maastricht-Bonn noemt, en niet te korte tracks maakt waardoor je tientallen namen in je map ziet, maakt de volgorde weinig uit.
Heb je Sporenbeheer? Is soms verborgen. Kijk anders even naar volgende link.


https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=132&t=50372
Beste Meneer Zwijn,
Dank voor je antwoord.Maar wat je vertelt , is niet nieuw voor mij.Ik gebruik altijd tracks/sporen en nummer de door mij gewenste volgorde zoals jij ook doet. Ik vroeg mij alleen af of het niet anders zou kunnen.Kennelijk niet dus.
Blijft echter nog één vraag onbeantwoord; Als ik een track direct van mijn pc op de etrex zet ,dus zonder gebruik van Basecamp , krijg ik de track niet zichtbaar in de gps .Maar volgens JaVaWa is het wel degelijk opgeslagen in de etrex.
Enig idee ?
Ik ben er eens voor gaan zitten en ben er nu helemaal uit.
Ik heb ontdekt hoe ik sporen kan samenvoegen .Zo heb ik de lijst van 57 sporen weten terug te brengen naar een overzichtelijke lijst van 6 sporen met herkenbare namen.
Het was even zoeken.Maar nu heb ik ook wat.
Achteraf ; Als je het eenmaal weet is het niet zo ingewikkeld meer.
Bedankt voor de reacties.
Travelmaster schreef:
vr 30 nov, 2018 07:52
ANDO schreef:
do 29 nov, 2018 20:30
Dat ga ik eens proberen.
Dat heeft volgens mij nog wel wat meer consequenties. Je krijgt afslaginformatie, waarschuwingen als je van je route gaat, dat soort dingen. Maar het kan ook zomaar zijn dat het veel meer ruimte op je geheugenkaart inneemt. En je hebt een routeerbare kaart nodig, maar waarschijnlijk heb je die al.
Bij de Etrex 35T kun je instellen of je dit wilt. Ik heb de Estrex zo ingesteld dat ik geen waarschuwingen krijgen en/of herberekeningen. Het is een kwestie van wat je wil.
IK merk wel dat ik de Basecamp en daardoor door de Etrex veel beter ben gaan begrijpen sinds ik de hand heb kunnen leggen op een basis cursus.