Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe koken jullie onderweg? - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Hoe koken jullie onderweg?

143 berichten
Ik gebruik de Solo Stove 2, spiritus of houtjes en dan met name dennenappels. Ik heb en neem de tijd. Spiritus is in de meeste landen goed te krijgen. Hongarije bij de grote Tesco's. Daarnaast heb ik een Campinggaz brandertje voor in de voortent. De Solo Stove zit in een bijbehorend pannetje (mooi compact) en ik heb een bakpannetje. Kook bijna iedere dag. Altijd vega, verse groente en peulvruchten met wat tomaten. Soms gedroogde sojabrokken. Pasta of rijst erbij, soms wat aardappel mee laten pruttelen, ipv rijst of pasta. Diverse kruiden bepalen uiteindelijk de smaak. Gezeten in het laagste campingstoeltje en met alles om me heen hoef ik niet meer op te staan.
20220716_140355.jpg
:lol:
Hahha ja zo kan het ook! Top!

Ik was vastbesloten een Trangia set te kopen maar toch nav gesprek met een winkel wat anders gekocht namelijk de Optimus crux lite gasbrander met bijbehorend gasflesje. MSR ceramische pannensetje ( twee stuks ) en was/ben erg onder de indruk van de prestaties!
Kopje thee koud water met 30 sec aan de kook!

Liter warm kraan water ook snel aan de kook, waar ik elke dag ( week op reis ) rijst mee kookte met vega groente/tofu kokos curry!
Na een week was het gasflesje niet leeg.

Achteraf voor mijn mini fietsvakantie perfect gebleken en blij dat ik geen trangia had….nu schop ik misschien tegen wat schenen aan, is NIET! Mijn bedoeling, het lijkt me nog steeds leuk om met trangia te koken en als ik volgend jaar naar Berlijn mag gaan fietsen dan is het nog steeds iets wat ik overweeg/wil, want zie de voordelen ook zeker !

Gr ej