Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SPD wandel / fietsschoenen voor kleine brede voeten. - Forum Wereldfietser

SPD wandel / fietsschoenen voor kleine brede voeten.

Ik heb eerder kleine (maat 39/40) voeten, maar ik heb ook last van Hallux Valgus, voetknobbel dus.
Vooral de combinatie kleine maat / brede voeten maakt dat ik sowieso al erg weinig keuze heb in schoenen die mij goed ziten / passen.
Voor wandelschoenen ben ik na lang zoeken bij "Merrell" uitgekomen, deze hebben zelfs in Dames 39 de geschikte leest voor mij. Helaas heeft dit merk geen wandel / fietsschoenen in hun assortiment.

Nu ben ik op zoek naar wandel / fietsschoenen voor op mijn SHIMANO PD-M324 klik/plat pedalen.
Misschien zijn er hier mensen die ongeveer met het zelfde probleem zitten en die intussen weten welke merken in de categorie SPD wandel / fietsschoenen een wat bredere leest hebben.
Alvast bedankt.
Zelf heb ik een paar Shimano AM9 schoenen. Met verzonken SPD plaatjes lopen ze goed, ook al zijn het geen echte wandelschoenen. Voor mij voldoen ze om tussen het fietsen door stukken te lopen, of na een dag fietsen nog een rondje door een dorpje te maken.
De stijfheid van de zool is gemiddeld en de leest is voor een fietsschoen vrij breed.
Vaude heeft ook enkele relatief brede modellen.
Lake valt normaal wat breder, en heeft ook schoenen in een "Wide" maatvoering (zijn dan wel de wat "technischer"' modellen zoals enduro-schoenen)
Lake ken ik niet, even gaan piepen bij ze ... eerder aan de dure kant.
Vaude heb ik spullen van, alle vertrouwen in het merk, hun schoenen aanbod ken ik niet echt.
Heb nu shimano's ... niet breed genoeg (vooral rechtervoet).
Bij Shimano kun je niet spreken van een merk specifiek karakter bij de schoenen. Ze laten ze bij heel verschillende fabrieken maken, zodat sommige schoenen breed uitvallen en andere juist smal. Schoenen moet je uiteindelijk zelf passen in een echte winkel.
Ik heb SPD schoenen van Vaude. Ik ben er erg tevreden over, heb tijdens de vakantie drie weken lang op niets anders gelopen. Maar ik kan alleen maar iets over het merk in het algemeen zeggen, want ik heb maat 50 :-)
Iemand bekend met deze op het eerste zicht geweldige schoen?
https://northwave.com/it/p/outcross-plus/
heb zelf ook een brede voet en ook nog een flinke maat ook
mijn ervaring is dat shimano valt normaal tot smal
lake het zelfde verhaal
bontrager valt wel goed
en vaude is mijn merk nu die valt echt lekker breed
verdere merken geen ervaring mee
bodhi schreef:
wo 05 sep, 2018 19:10
mijn ervaring is dat Shimano valt normaal tot smal
Lake het zelfde verhaal
Bij Lake was ik idd fout. De teenruimte van Lake is lekker ruim (daarom heb ik ze ook gekocht, hangt wel van de leest af) maar da's wat anders dan waar de TS naar zocht. Wel zijn er bredere modellen leverbaar.

@TS: Die NW's zien er leuk uit, en goede value-for-money (Boa-sluiting is erg handig met afstellen). Verder geen ervaring mee.
Shimano heeft voor veel van de modellen breedtematen. Je moet hier echter bij je dealer wel even naar vragen, ze hebben de breedtematen vaak niet op voorraad. Net terug uit Ierland en heb gereden met de Shimano CT500 schoenen. Ziet er uit als een sportschoen, maar heeft een harde zool wat hem prettig maakt om mee te fietsen. De zool is echter zo gevormd dat hij ook loopt als een sportschoen. In combinatie met de SPD pedalen PD-A530 zeer tevreden over de schoen.