Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies over fietsschoen - Forum Wereldfietser

Advies over fietsschoen

Tot nu gebruiken wij altijd teva's op de fiets als schoenen. Bestaan er ook wat stevigere schoenen die toch een open structuur hebben?

Wat gebruiken jullie zoal aan schoenen?
keen heeft een fietssandaal de commuter

vaude een tweetal schoenen met mesh de Saranda en de yara
Google eens via zoekwoorden " approach schoenen".

Kom je bvb. zoiets tegen:
https://www.bigtree.nl/salewa-wildfire- ... 40186.html#
Van Shimano heb ik 3 paar fietssandalen versleten. Ze hebben een open voorkant, dus je tenen zijn niet beschermd. Maar als er een steentje onder je voet zit, raak je dat meestal wel weer kwijt zonder je schoenen uit te hoeven trekken. Deze schoenen lijken robuust, maar langer dan 2 seizoenen houden het bij mij niet uit. Het leer breekt dan af op de plek waar het aan de zool vast zit. Dat gebeurt onverwacht en dan kun je je schoenen gelijk weggooien. Gelukkig had ik dan altijd een paar wandelschoenen bij me en zijn mijn pedalen ook geschikt voor schoenen zonder spd-plaatjes.

Rose heeft ook fietssandalen. Deze zijn van kunstleer en houden het bij mij langer uit dan die van Shimano. Helaas zitten ze minder lekker. Met sokken aan heb ik geen probleem, maar met blote voeten schuurt het kunstleer de huid aan de bovenkant van mijn voeten stuk. Daarom heb ik de afgelopen maand met compeed bovenop mijn voeten gefietst.

De fietssandalen van Keen zijn sterk, maar wel wat smal van leest. Enkele jaren terug kon ik de veters van deze schoenen daarom niet strak aantrekken, waardoor mijn hiel tijdens het lopen te los in de schoen zat. Inmiddels heb ik toch weer een paar van deze sandalen aangeschaft en daarmee enkele dagen in huis rondgelopen. Dat ging nu toch wel goed, dus heb ik de ijzers eronder geschroefd.
Ik ben erg tevreden met mijn Ecco Offroads. Het eerste paar ging 4 jaar mee.
{Reclame}https://nl.ecco.com/nl-NL/Sale/product/ ... D{/reclame}
70 euro. Ze hebben mee outdoorsandalen.
Ze moeten je wel lekker zitten natuurlijk; mij zitten Teva's gewoon niet lekker, hun leest lijkt niet genoeg op mijn voet denk ik.
Ja, euh, het zijn geen fietsschoenen waar je plaatjes onder kunt monteren, wel hebben ze behoorlijk stijve zolen.
Wij gebruiken al enkele vakanties (Himalaya, Andes, Ierland, Noord-Spanje) de Keenfietssandalen met spd. In Spanje hadden we zelfs geen andere schoenen,of sandalen mee. Ze drogen snel, zijn stevig genoeg voor fietsen en korte stukken lopen (al daalden wij er ook grote stukken over stenen mee af), en gaan niet stinken. Goed te gebruiken in combinatie met gewone sokken en Sealskinz-sokken. (Koop ze niet te krap.) Echt een aanrader. Had ik ze maar al gehad op onze fietsreizen door IJsland!
Hoi,
Ik fiets al jaren op deze: https://www.bever.nl/p/vaude-yara-tr-fi ... AMQAvD_BwE en heb daarnaast alleen heel dunne slippertjes bij me. Dus de schoenen gebruik ik voor fietsen, lopen, etc.
Groet, Petra.
Nike Air Max 2017 gebruik ik. Zitten lekker en zijn licht. Geen probleem met afstanden van 100 km fietsen op een dag. Enigste nadeel is dat de mijne zo wit als sneeuw zijn. En om dat zo te houden moet ik ze regelmatig in de wasmachine stoppen op 30 graden en voorbehandelen met dasty. Zijn na 1 jaar nog steeds hagelwit.

Volgende paar word Nike Air Max 270 of Nike Air Vapormax 8)

Als ze door en door nat zijn of uit de wasmachine komen zijn ze binnen een uur of 5-6 weer helemaal droog als je er droge proppen keukenrol in stopt en die 2x vervangt met nieuwe droge.
Ik fiets met klikpedalen, en voor de zomer heb ik een stel Vaude fiets-wandel schoenen met een redelijk ventilerende bovenkant. Zoals veel Nederlanders heb ik brede voeten en deze passen me. Fietsschoenen moeten verder een redelijk stijve zool hebben, maar tegelijk moet je er op kunnen lopen (ik neem geen andere schoenen mee). Deze voldoen daaraan, ook al zal ik er geen bergwandeling mee willen maken.
over de shimano fietssandalen... (in aansluiting op de bijdrage van keesswart)

Veel randonneurs ( brevetrijders, die veel km's maken) hebben inderdaad goede ervaring met de sandalen shimano SD66. Ze zijn stijf zodat je er veel km's kan mee maken. Jammer genoeg worden die niet meer gemaakt.

De nieuwere shimano sandalen (SD5 / SD500) schijnen niet zo stijf te zijn (beter om te wandelen) en enkel nog geschikt voor "occasioneel rijden".
Iederen hartelijk dank voor het fijne en goede advise!
lichte wandelschoenen van Jack Wolfskin, is een soort van verstevigde sneaker.
Zit geweldig en is volledig all-round, je kan ermee stappen, ook op moeilijk begaanbare paden, en is bovendien zeer licht. Verder heb ik badslippers mee.
Tom De Belg schreef:
ma 25 jun, 2018 10:36
lichte wandelschoenen van Jack Wolfskin, is een soort van verstevigde sneaker.
Hier ook lage wandelschoenen van Jack Wolfskin. Bevallen prima. Nadeeltje is wel de brede hak waardoor ik (heel soms) de crank of fiets raak bij het trappen.
Afhankelijk van de tocht, doel, afstanden lopen/fietsen, weer, bagageruimte bij fietsen/vliegtuig maak ik mij keuzes.
– MTB schoenen – voor Grotendeels fietsende tochten. Zelfs heb ik Shimano M088-wide,Sidi Dominator en Northwave winter shoes.
– Keen sandalen + Sealskinz sokken – redelijk fietsen, maar toch lopen en makkelijk hygiënisch onderhoud onderweg. Mij favoriete keuze bij zomervakanties met familie.
– Lowa wandel schoenen – voor grootdeels lopen en af en toe fietsen.
– slippers – de beste oplossing voor even naar de bakker fietsen.
Ook hier wandelschoenen die als fietsschoen dienst doen. In mijn geval iets zwaarder dan gemiddeld, de Lowa Renegade Mid. Ik loop en fiets hier altijd op, voor op de camping heb ik dan nog slippers of sloffen (afhankelijk van hut of tent) bij. Het blijft een afweging tussen 'hoe neem ik zo weinig mogelijk mee' en 'wat fietst en loopt fijn' en 'welke zool is voor mij stevig genoeg'. Ik zou ze graag kopen zodat ik er een klikpedaal onder zou kunnen maken, maar ondanks dat dit de populairste wandelschoen van Nederland schijnt te zijn, is er nog geen combi voor op de fiets (wel voor in de bouw trouwens ;) )