Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies gevraagd over navigatie, smartphone, fietscomputer voor fietsvakantie etc. - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Advies gevraagd over navigatie, smartphone, fietscomputer voor fietsvakantie etc.

De OpenFietsMap op je GPS installeren gaat wat mij betreft het makkelijkst door je eTrex met USB aan je computer te verbinden en als "massaopslag" apparaat te gebruiken. Er zijn andere methoden, maar geef mij maar een gewoon filesysteem, dat snap ik.

Als je GPS aan sluit en op de GPS aan geeft dat je naar "massaopslag" wil gaan dan verschijnen er één of twee apparaten op je computer. Één als je geen micro-SD kaart hebt, anders twee. De GPS heet Garmin, de SD kaart bij mij "14.8 GiB Removable Media". Als je een SD kaart hebt zet je de kaart het best daar op.

In de .zip van OpenFietsMap zit een gmapsupp.img, die kan je op de GPS in de map Garmin/CustomMaps zetten of op de SD kaart in een Garmin subfolder. Je kan gmapsupp.img ook hernoemen zolang hij maar de .img extensie houdt, zo heet hij bij OpenFietsMap_20180324.img.

Een beschrijving van alle folder kan je vinden hier.
Ik haal altijd het SD-kaartje uit de GPS, omdat de meeste Garmin GPS-en een USB-2 aansluiting hebben, die heel traag is. Hierdoor duurt het lang voordat je bijv. een 2GB kaart erop gezet hebt. Via USB-3 gaat het een stuk sneller.