Additionally, paste this code immediately after the opening tag: USB-lader aansluiten op naafdynamo - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

USB-lader aansluiten op naafdynamo

fbosman schreef:
za 26 mei, 2018 22:30
Ik had een kemo, maar die laadt niet op bij lagere snelheden en kent alleen een mini-usb aansluiting.
Ik heb hem nog, stuur maar een pb, dan stuur ik hem naar je op.
Heb nu een Axa 70 usb lamp samen met een xiamo powerbank die kan laden en tegelijk de stroom kan doorgeven. Werkt prima.
Wat een aardig aanbod, bedankt! Ik Kahn je er ook een vergoeding voor geven. Pb komt eraan!
Bert van Sprang schreef:
do 24 mei, 2018 19:19
Het kan ook goedkoper, maar daar wordt het niet betrouwbaarder van. En betrouwbaarheid is (vind ik :D ) erg belangrijk.
Een tamelijk interessante review over een populaire omvormer voor naafdynamo's en stroomvoorziening voor navigatie op de fiets en basale USB-opladers van de eerste generatie.
Auk schreef:
do 24 mei, 2018 17:26
Ik heb ook een Shimano dynamo en heb daar de https://www.conrad.nl/p/fiets-laadregel ... rt-1007807 apparaten op te laden. De prijs van dit ding is rond de €30. Het werkt goed. Ik laad mijn powerbanks op waarmee ik vervolgens mijn telefoon, mp3 speler, ereader en ledlampjes mee oplaad. Wanneer ik de telefoon direct aan de omvormer hang, gaat het opladen echter erg traag. Met de powerbanks werkt het prima. De opgeladen powerbank koppel ik ook aan mijn gps zodat ik op batterijen bespaar.
De Kemo omvormer is een vierkant doosje wat je met tie-raps aan de fiets kunt zetten. Ik heb hem in een klein frametasje zitten. De kleine, goedkope powerbanks van de action passen er ook in.
Super! werkt goed bij het opladen van de powerbaNK, echter opladen van i phone gaat niet want dan krijg je zon melding, dat de cable waarmee je laad niet origineel Apple is.

Het is de Kemo M172 N, je moet wel een beetje handig zijn om het aan te sluiten, er zitten geen stekkers bij, ook vind ik de waterdichtheid twijfelachtig, ik heb vloeibare pakking gebruikt om hem waterdichter te maken, maar het lastige bliojft de USB ingang, deze kan je afplakken met ducktape, maar daar moet je dan wel aan denken, hij zit aan de onderkant maar toch denk ik dat ie met opspattend water toch niet helemaal veilig is tenzeij je hem dus afplakt. Ze hadden er een rubbere dop bij moeten doen.
Heeft niet met de kabel te maken, zodra je een iphone gaat opladen communiceert deze met de lader en wordt er een laadstroom bepaalt, wanneer je te langzaam fietst of stil gaat staan is er geen laadstroom meer en geeft De iphone een melding dat het accesoire niet compatibel is met het device.
en deze als (voor mij) een topper;
Hij legt heel goed uit wat en waarom.
https://www.vulcaman.de/?post_type=product
Dan kan deze ook niet ontbreken: de serie "steckdose unterwegs" van "fahrradzukunft.de", is nu bij aflevering 9.
https://fahrradzukunft.de/34/steckdose-unterwegs-9
(aflevering gaat trouwens specifiek over verlichting en opladen tegelijkertijd)
Het is weer knutselweer en heb een tryout gemaakt voor mijn nieuwe USB lader.

Ik heb nu een overspanningsbeveiliging gemaakt, zodra je een berg afgaat en de laad spanning wordt te hoog gaan er twee powerleds branden. In de test werkt het, nu nog naar een berg fietsen.

Ik laad nu twee 18650 batterijen in serie en deze zijn ook te laden via een usb lader in het stopcontact.

Voor de techneuten die geinteresseerd zijn, het schema
USBLaderV2.jpg